Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn leek het mij wel leuk om mijn “oude” tripreports hier te plaatsen.
Het is 2 jaar geleden dat er samen met mijn vriendin en dochter van destijds 4 jaar een lang gekoesterde droom in vervulling ging.
Tot op de dag van vandaag hebben we het hier nog steeds over en blijkt maar weer dat we het voorlopig nog niet zullen vergeten, hopelijk wel weer ooit eens gaan overtreffen.
Afijn, de 2e dag van onze 12 dagen in Orlando, Florida het pretpark mekka van de wereld zoals het volgens vele genoemd wordt.
In deze welverdiende vakantie zullen we genieten van ons hotel Port Orleans-Riverside, Disney Springs en natuurlijk de parken die in deze omgeving liggen.
- Disney's Magic Kingdom.
- Epcot
- Disney's Hollywood Studio's.
- Disney's Animal Kingdom.
- Seaworld.
- Universal Studio's.
- Universal Island of Adventure.
- Busch Gardens Tampa.
- Disney's Blizzard Beach.
Vandaag voor het 3e park van onze vakantie gaan we naar de film, en hier gebeurt er een hoop.
Ik begin me nu pas te realiseren hoeveel het Disney resort de komende jaren gaat veranderen want overal vinden bouwwerkzaamheden plaats.
En dit geldt ook voor Disney's Hollywood Studio's, die misschien wel de mooiste uitbreiding krijgt van het hele resort.
Bij de beveiligingscheck is het, ondanks dat we op tijd, zijn toch al redelijk druk.
Wat een verschil met de versie die ik ken van de versie die we in Parijs hebben, waar ik het plein en de studio best goed kan waarderen.
Hier lijkt het net of je door de straten van Hollywood loopt, alleen ontbreekt vandaag het zonnetje hier. Toch wel gaaf dat de parken zo verschillen met de versies die bij mij bekend zijn.
Met de zon erbij komen de gebouwen wat beter voor de dag.
Ik mis toch een beetje het Hollywood sign.
Het heeft iets weg van Beverly Hills!
En eenmaal in het park loopt het grootste deel van de bezoekers allemaal dezelfde kant op, wij trouwens ook.
Maar waar iedereen al in de wachtrij van 80 minuten gaat staan, lopen wij eerst naar de andere attractie waar lange wachttijden niet vreemd zijn. Toy Story Mania heeft gelukkig wel een wachtrij je je eigen absoluut niet hoeft te vervelen, vooral het stukje bij Mr potato head die een showtje geeft en waarbij het soms lijkt of ie echt interactie heeft met de mensen. Maar wat een gave attractie is dit, ik vind Maus-au-chocolat al erg leuk maar Toy story Mania doet er nog even een schepje bovenop, waarbij ik soms ook de indruk krijg dat het schieten ook gewoon beter werkt dan de versie in Phantasialand wat natuurlijk ook een topper is.
Toy story land heeft ongeveer 6 maanden geleden al een uitbreiding gekregen en is nog steeds een van de populairste attractie van Studios.
**Slinky dog dash, * waar ik de hele tijd n de veronderstelling was dat het om een Intamin baan ging, kom ik tijdens het typen van deze TR er achter dat het om een baan van MACK gaat.
Het is dan ook een leuke achtbaan die met zijn 2 lanceringen spannend genoeg is, vooral het stukje bij de 2e lancering is een gaaf moment voor onze dochter die het na een ritje toch nog iets te spannend vind.
Vanuit deze achtbaan heb je trouwens een mooi uitzicht op wellicht de grootste uitbreiding voor Disney dit jaar, Star Wars: Galaxy's Edge gaat echt vet worden!! Ben wel benieuwd hoe ze de drukte in goede banen gaan leiden aangezien het nu al soms moeilijk doorlopen is. Maar dat is zorg voor later.
You're my favorite Deputy!
Is this Mic on?
Hoe komt die dino nou boven op het Jenga spel?
Van dat koppie wordt je toch vrolijk!
Mijn vriendin en dochter gaan naar de show van Belle en het beest en ik ga eventjes op "deze manier lopen" naar Rock 'n' Rollercoaster, de ingang ziet er in ieder geval beter uit als de versie uit Parijs.
Maar nadat ik er eenmaal ben uitgekomen moet ik toch zeggen dat ik op de een of andere manier Parijs leuker vind. Voor mijn gevoel is de soundtrack anders (weet niet of dat ook is) en ik mis bepaalde effecten (lasers) die Parijs wel heeft. Desalniettemin blijft het wel een toffe achtbaan en ben benieuwd hoe de Iron-man versie in Parijs gaat uitpakken.
De show duurt een half uurtje dus ik heb nog tijd om in mijn favoriete attractie uit Studio’s Parijs te stappen.
The Twilight Zone Tower of Terror, droptowers vind ik normaliter niks maar dit blijf een fantastische attractie, mede door het personeel wat leuke reacties geeft als je eenmaal instapt.
Maar er was een ding wat ik niet wist en mij ontzettend heeft verrast, dit zal ik omwille van de spoilers hier niet melden. De mensen die hem al gedaan hebben weten wat ik bedoel, ik heb er een WTF momentje in gehad.
Dit zou ook gaaf zijn als achtbaan.
Guitar Hero.
Ready, set, GO!
Dit hotel, dit vervloekte hotel!
Het valt wel op dat er in Studio's ontzettend veel entertainment in de vorm van shows maar ook acteurs op straat is. De hele dag speelt er een show van Star Wars op het plein met bijbehorende explosies, Stormtroopers, de soldaten uit Toy Story lopen rond, je kan met veel figuren op de foto en er zijn een aantal leuke shows zoals de eerder genoemde Belle en het Beest, Indiana Jones, Voyage of The Little Mermaid en The Frozen sing-along die met zijn af en toe schuine humor ook erg leuk was voor volwassenen. Bij de kleine zeemeermin zijn een aantal scenes erg leuk vooral met Ursula en de hond van Prins Erik!
Dit is iets voor carnaval, niet al te duur!
Ook leuk voor carnaval, wel duur!
Ariel, als een van de favorieten van ons bazinnetje niet te missen.
Erg knap gemaakt.
Met al die shows ben je zo weer een paar uur onder de pannen en vergeet ik haast om de laatste attractie nog eventjes mee te pakken.
Gelukkig herinnerd de grote AT-AT Walker bij de ingang van Star Wars The adventures continue mij eraan dat hier ook nog iets te beleven valt.
Ik vind het een gaaf stukje park en een voorbode op wat komen gaat. Helaas zal ik wel weer een paar jaar moeten wachten om Star Wars: Galaxy's Edge met mijn eigen ogen te mogen aanschouwen.
Prima stukje Star Wars.
Nog een paar maanden wachten en dan mag het doek weg!
Dino Gertie, still going strong!
En zo zit onze dag van het 3e park in Disney erop. En hoewel we ons prima vermaakt hebben moet ik wel toegeven dat dit het minste park van Disney in Florida is.
Er staan prima attracties, de shows zijn vol vermaak en met Toy story land en het nog te openen Star Wars: Galaxy's Edge super gave gebieden hebben, mist het (nog) een bepaalde "swung" die de andere parken wel hebben.
Bedankt voor het lezen en zoals altijd zijn opmerkingen en/of feedback van harte welkom!
Volgende TR gaan we op expeditie naar de 200ste coaster in de Himalaya en vliegen op de rug van een Banshee. Animal Kingdom here we come!