Gisteren hadden we het geweldige Dollywood bezocht en werd het deze dag tijd om de staat Tennessee in te wisselen voor alweer de volgende staat.
Maar voordat we dat deden gingen we wel eerst wat anders doen. Een groot gedeelte van de groep wilde deze “vrije” dag benutten om lekker wat agressie, stress of wat dan ook van zich af te doen.
Meestal hierin Nederland doen we dan met een stress of boksbal, maar in de States gaat je naar de schietbaan! Ik had hier voor de trip ontzettend veel zin in maar op de een of andere manier had ik er die dag geen hart meer voor en wilden gewoon wat relaxen. Gelukkig voor mij dachten hier een klein groepje mensen ook zo over. Dus nadat we een aantal mensen bij de schietbaan gedropt hadden zetten wij koers naar Music City oftewel Nashville om daar lekker wat rond te lopen.
Shooting Range in het vizier
Welcome to Nashville
Home of the Tennessee Titans!
Goed de auto is geparkeerd en via de brug steken we de Cumberland River over op weg naar het centrum. Nashville lijkt het een soort vrijgezellenfeest walhalla te zijn, overal komen we van de bierfietsen, bussen met open dak tegen waarop mensen begeleid door luide muziek staan te feesten en te drinken, gezellig is het in ieder geval wel!
Wij zijn natuurlijk niet echt bekend met Nashville en voor onderzoek hadden we niet gedaan, dus wat doen wij. We lopen het eerste de beste etablissement binnen waar we een biertje kunnen doen.
Dat dit dan heel toevallig Hooters is kunnen wij ook niks aan doen. We drinken er een aantal heerlijke koude biertjes en we sneukelen wat van de menukaart.
En om de hoek ligt ook nog een Hard Rock Cafe, we hadden er al een in Pigeon Forge en iemand in onze groep heeft de traditie om dit cafe overal waar ie komt te bezoeken, dus een kleine wandeling brengt ons ook naar de locatie in Nashville waar we natuurlijk ook een drankje doen. Ik had best nog wel wat uurtjes of zelfs een aantal dagen in Nashville kunnen spenderen. Van wat ik er nu van gezien heb ziet het er uit als een erg gezellige stad en genoeg leuke plekken om te ontdekken. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en een aantal van ons wil nog wat achtbaantjes scoren.
Gelukkig ligt er op onze route naar het hotel nog een parkje die niet op het programma stond.
Groepsfoto!!
Party, Party
Na diverse landweggetjes langs maisvelden die zo uit de film Jeepers Creepers lijken te komen rijden we de gratis parkeerplaats van Beech Bend Park op. Voor een park wat voor ons gevoel echt in de “middle of nowhere” ligt is het toch aardig druk.
Zodra we binnen zijn voelt het meteen goed en hangt er een fijne sfeer. Het bestaat volgens mij uit voornamelijk kermisattracties die hier een mooi permanent plaatsje hebben gekregen.
Echter hebben ze hier sinds 2006 ook een attractie die wat moeilijker verplaatst kan worden en eigenlijk de reden om naar dit park te komen.
Geen noemenswaardige ingang
Mooi idyllisch plaatje
Eigenlijk is het bizar dat zo’n lokaal parkje besluit om een houten achtbaan te bouwen van GCI, waar hebben we dit eerder gehoord en meegemaakt.
Kentucky Rumbler is dus de GCI van het park en ziet er best geinig uit zo vanaf de zijlijn.
Met 1 trein op de baan is het even wachten voordat we kunnen instappen, maar als we eenmaal een ritje hebben gemaakt kunnen we alleen maar concluderen dat er in dit park een bijzonder goeie en leuke houten baan staat, en een van de betere woodies die we tot nu toe deze trip gedaan hebben.
We willen liever eerste de credits van het park doen en dan pas kijken of er tijd over is voor nog een rondje. Dus geen tijd te verliezen en op naar Spinning Out zoals de naam al doet vermoeden een spinning coastertje van SBF Visa waarbij de zingende operator het beste van de rit was.
Echter staat er tegenover dit baantje ook een attractie waar ik al misselijk van wordt als ik er naar kijk.
Toch willen een aantal mensen van ons groepje hem uitproberen, ik zeg veel succes en laat Starship 4000 voor wat het is. Ik kies dan liever voor de drop toren die erlangs staat. Nadat de operator iedereen een boks heeft gegeven gaan we 43 meter omhoog. En waarbij soms hogere torens kracht missen is dat bij Zero G niet het geval. Deze relatief kleine toren heeft een hoop kracht die heel verrassend is.
’Bigger’ is niet altijd ‘Better’
Wat een snelheid!
Tja, leuk voor de kids!
Gelukkig wordt je niet misselijk van een foto
Onderweg naar de laatste credit van de dag kom je langs een aantal leuke nostalgische attracties, maar ook een die in mijn ogen echt bizar is en waarschijnlijk nog erger misselijkmakend is als de Starship. Nope, Scat II is dan ook absoluut niks voor mij, maar is zo vanaf deze zijlijn wel leuk om naar te kijken.
Afijn we komen bij de laatste credit van het park aan en hier staat zowaar een lange wachtrij. En dat allemaal voor een spinning coaster van Zamperla. Wild Mouse is er een voor de credit welke nog spannend werd om te halen. De naderende donkere wolken waar zo af en toe een mooie flits vanaf kwam voorspelde niet veel goeds. Het personeel hield het dan ook nauwlettend in de gaten en begonnen als een malle te werken. De stress werd bij sommige van ons ook zo groot dat ze zelfs boven alles en iedereen uitsprongen zodra de operators op zoek waren naar 1 persoon om de karretjes te vullen, alles overboord om de credit te halen en tot zover het groepsgevoel! Ik zal omwille van zijn privacy zijn naam niet noemen😜😉 Gelukkig konden we allemaal een ritje maken en de bingo veiligstellen.
Leuk sfeertje!
Maf, meer kan ik er niet van maken
Populairder als de Rumbler!
Weer donkere wolken boven een park
We hadden geen zin om door een storm of zware regenbui te rijden en besloten dan ook maar zolang het nog droog was het park te verlaten en naar het hotel rijden. Helaas geen ritje meer op de Kentucky Rumbler en niet meer attracties kunnen uitproberen, maar de paar uurtjes dat we in Beech Bend waren hebben we ons prima vermaakt en was het een verrassend leuk park. Op de een of andere manier straalde het iets uit en was de sfeer heel goed.
Tot zover dit report over ons tussendoortje, bedankt voor het lezen en nogmaals zijn opmerking van harte welkom.
In het volgende tripreport vieren Kerstmis, Halloween, Thanksgiving en the Fourth of July tegelijk, op naar Holiday World
Mocht je de Tripreports van de eerder bezochte parken tijdens onze USA-trip gemist hebben dan kun je ze hier vinden!
- Coney Island
- Six Flags Great Adventure
- Six Flags America
- Kings Dominion
- Busch Gardens Williamsburg
- Carowinds
- Dollywood