Voor mij de 2e UK trip sinds de start van deze hobby, het voelt haast als een warm bad. Veel bekenden en natuurlijk ook nieuwe mensen die weer aansloten bij deze editie.
Deze keer wat parken van wat minder allure maar desalniettemin gewoon erg leuk om eens een keer de wat ‘kleinere’ parken te doen en de reis naar de UK op de boot is al een feestje op zich.
Maar voordat het zover is moet er eerst verzameld worden bij het Transferium in Hoogvliet.
En zoals Brabant Cafetaria ’t Pleintje in Den Dungen heeft zo bekend is Cafetaria Nieuwveld voor de mensen die al sinds jaar en dag meegaan met de UK trip, the place te be deze dag en is het onder het genot van een Bami, Frikandel of een andere heerlijke snack vergezeld met een lading friet ,de enige juiste benaming voor deze lekkernij, wachten op de bus die met ons mee gaat de komende dagen
Deze keer niet met P&O maar met Stenaline, de boten zijn wat ‘soberder’ en minder ‘luxe’ maar met biertjes, slap gezever en spelletjes is ook deze boot gezellig te maken.
Het is een uurtje of 6 varen vanuit Hoek van Holland naar Harwich en het ritje is ook nog eens dik 2 uur rijden maar dan staan we in de ochtend in het 1e park van de trip.
Dag Nederland.
Zozo, we hebben zelfs een raam.
Veel gelezen en gezien waardoor ik wel benieuwd was naar Chessington: World of Adventures een dierentuin van nature maar uiteindelijk uitgegroeid naar themapark en naast dieren ook een hele hoop attracties en 4 achtbanen.
Aangezien je nooit weet of het druk wordt gaan we meteen aan de bak, we lopen eerst het park wat in en komen uit bij Dragon’s Fury, deze spinning coaster van Maurer is zichtbaar populair aangezien er toch al wel een kleine wachtrij voor staat. Het baantje is best geinig en naar mijn mening een van de betere spinning coasters van Maurer die ik gedaan heb.
Het kan hier blijkbaar ook ontzettend druk worden, want de volgende baan van het park heeft wel een heel erg lange wachtrij, gelukkig stond er nagenoeg geen volk in maar het duurt toch eventjes voordat je het station bereikt.
Rattlesnake, de Maurer wilde muis ligt een verdiept in het park, wat blijkbaar moest gezien de ligging van Chessington en is best aardig aangekleed. Het baantje op zich is best geinig maar niet meer dan dat, maar prima om je count weer verder mee op te vullen.
Gelukkig schijnt de zon een beetje.
Leuke elementje in deze baan.
Hoop moeite om dit baantje te kunnen plaatsen.
Het Mexicana gebied van het park huisvest nog een baantje en het is dan ook haast vanzelfsprekend dat we deze meteen meepakken.
Scorpion Express is een powered coaster van Mack, zelfs met vuureffecten en best aardige thematisering, de metalen schorpioen is wel tof, maar blijft het een powered coaster en die zijn helaas niet echt spectaculair.
Afijn, we zijn een uurtje in het park en al 3 coaster afgetikt, tijd om wat door het park te lopen en te kijken wat er nog meer te beleven valt. Het valt op dat Chessington in vergelijking met andere Engelse parken best aardig gethematiseerd is en er tussen de buien door met een Engels zonnetje prima uitziet.
Een populaire attractie hier is The Gruffalo River Ride Adventure deze water dark ride is zichtbaar bedoelt voor de wat kleinere bezoekers. Er zijn best wat aardige scenes voornamelijk projectie en wat decors waar de figuren beperkt in bewegen. Leuk voor kinderen maar wij zoeken toch wel iets met meer spanning. Hopelijk vinden we dat in de volgende attractie die ook door dit gebied raast.
Leuk gethematiseerd.
Bonsai tree of life!
Misschien iets te kleurrijk?
Als we maar niet zinken met 3 volwassenen.
Best aardige scenes.
Vampire is een Swinging Suspended Family Coaster van Arrow en de enigste buiten Noord Amerika. Ook hier kan het blijkbaar druk worden als je de wachtrij moet geloven. Deze dag is het gelukkig een heel stuk minder. De omgeving in de bossen met het kasteel past wel bij het thema, maar blijkbaar was het vroeger een stuk mooier gethematiseerd. Het station binnen zou je ook niet verwachten dat het allemaal zo eruit ziet. Wel jammer dat de animatronic achter de orgel niet meer onderhouden wordt en helaas dus niet meer beweegt op de maat van de muziek. Met zijn treinen van Vekoma is het een gaaf ritje en na de 2e lifthill zitten er toch een paar pittige stukjes in en is toch wel een tof baantje voor een park als Chessington.
Bloederig tafereel.
Ziet er tof uit, jammer dat het niet meer werkt.
Tof, om de gebouwen heen.
Gaaf ritje door het bos.
Tja en dan heb je bingo in het eerste park en ruim de tijd om de rest eventjes te bekijken. Waar we door Wild Asia, met onder andere een Zamperla Mega Disk’O lopen en via de volière uitkomen bij Land of the Tiger. En hier hebben ze een tijgerverblijf om en over een logflume gebouwd, best wel uniek al zeg ik het zelf.
Meestal zorgen de Engelse wateracttracties ervoor dat je ondanks het klimaat er nat uitkomt, met dat in ons achterhoofd stappen we toch enigszins bezorgd in Tiger Rock. Al die bezorgdheid was voor niks, je wordt nog natter van een natte wind. Wel gaaf om eens een keer op deze manier langs een verblijf te komen.
Kobra met een K.
Ook hier tegen betaling te lokken met wat zoete sap.
Gezien!
Een matige splash.
Eigenlijk heeft ieder park wel een verborgen pareltje in zijn assortiment en zo heeft Chessington dat ook. Aan de buitenkant is er niet veel van te zien en wij waren er haast aan voorbij gelopen. Maar Tomb Blaster is een indoor shooter van Mack en heeft een aantal grote scenes die er tof uitzien, erg gave shooter als je het mij vraagt.
Verder bekijken we het Sealife center zoals we die kennen van bijvoorbeeld de versie in Scheveningen of Gardaland, bezoeken we de zeeleeuwen en maken we een ritje in ZUFARI: Ride into Africa! wat eigenlijk een verkleinde safaririt in vrachtwagens is zoals we die kennen uit Animal Kingdom.
Traditioneel gezien wordt het tijd om een biertje te drinken in het park en te wachten totdat we kunnen gaan eten in het hotel.
Een hoop targets, schieten maar!
Weet niet of er ook een show te bewonderen was.
Het vervoer voor deze reis.
Een aantal van de dieren die op de safari te bewonderen zijn.
Na het eten in het buffet restaurant van het hotel, wat op een mindere versie van het Rainforest café lijkt wordt het ook hier weer tijd om in de bus te stappen. We moeten tenslotte nog een flink stuk rijden om morgen het 2e park van de trip te bezoeken.
In Chessington: World of Adventure, zoals het voluit heet, heb ik me best vermaakt. Het was een rustige dag en waren op tijd klaar. Het ziet er allemaal oké uit en de ritjes zijn allemaal prima, maar had er toch wel iets meer van verwacht het mist in mijn ogen nog echte een topper! Tot die tijd zal ik hier niet zo snel terugkomen.
Bedankt voor het lezen en doe even een duimpje omhoog😃👍, het volgende report komt van een park gelegen in Wales, we gaan naar Oakwood Themepark.