Een aantal weken geleden was het een bezoekje in het Hoge Noorden en dit weekend wordt het diepe Zuiden van Nederland bezocht.
Op zoek naar nieuwe credits worden de parken ook steeds diverser, want met wereldtuinen, een dierentuin, een aantal attracties en ook hier weer een all-in concept.
Ja, zeker Mondo Verde heeft het allemaal! De auto werd geparkeerd op de toch wel flinke parkeerplaats en kochten we tickets bij de ingang. Verwacht geen groots opgezette of gethematiseerde ingang of iets dergelijks.
Afijn eenmaal binnen weten we eigenlijk niet goed welke kant we op moeten en een plattegrond kost € 2,00 dat vind ik nou een minpunt. Maar goed dan lopen we maar achter de meute aan en beginnen in de tropenhal.
En dat ziet er binnen, in tegenstelling tot de ingang, wel verrassend goed uit. Mooie beplanting, leuke vogels die “vrij” rondlopen en vliegen in de hal, het heeft iets weg van de Jungle in Burgers.
Dit ziet er dan nog een beetje Oost-Duits uit.
Welcome to the jungle.
Het is net als op vakantie.
Nadat je de hal weer uitloopt kom je in de wereldtuinen terecht. Onder andere Italie, Japan en Rusland zijn vertegenwoordigd, ieder met zijn eigen flora en flora. Ook vind je een van de grootste vogelvolières van Europa in het 25 hectare grote park.
In Italie maken we meteen gebruik van het all-in concept met een bak koffie, als je wil kun je hier ook wat pasta nemen.
Het is met zijn fonteinen, watervallen en mooie uitzicht vanuit het terras wel lekker relaxt zitten de gebouwen passen ook prima in elke werelddeel.
Het is net de Trevifontein.
Lijkt wel een fragment uit “Reizen met Waes”
#rockwork.
De vogels zijn niet bepaald schuw.
Het park is groter als gedacht, want we hebben nog steeds geen attractie gezien. En we vinden het eigenlijk best plezierig om telkens in een andere omgeving lekker wat rond te wandelen. De thematisatie blijft naar mijn mening toch best goed. Verder komen we de wolven, varkens, kamelen en de stokstaartjes tegen
Giant in de forest.
Zoek het welpje.
"De poort van Alcazar" op de achtergrond.
Nu staan we weer in Portugal.
Inmiddels is het tijd geworden om wat te eten, en waar kun je dat beter doen dan in Spanje.
Hier serveren ze lokale snacks, helaas wel de Nederlandse zoals friet, frikandellen en hamburgers. Ik had iets anders verwacht maar het smaakt er niet minder om. Op de achtergrond horen we al de geluiden van de attracties.
Het zijn met onder andere een zweefmolen, botsauto’s en Kontiki niet bijster veel maar eigenlijk wel voldoende voor een park als dit.
De achtbaan met zijn spannende naam “de wilde tijger” welke gethematiseerd is als een trein ziet er prima uit. Hetzelfde geld ook voor de logflume die er haast vlamnieuw uitziet. En dit park staat ook niet stil aangezien er ook bouwwerkzaamheden waren voor een nieuwe waterspeelplaats met zelfs enkele glijbanen.
En alsof het niet genoeg is kun je hier ook nog eens onder ander de tijgers en leeuwen vinden.
Prima lokale delicatessen hebben ze hier.
Hier kwamen we voor!
Prima ding voor het park.
Concept art is hier te vinden.
Na een aantal ritjes in de achtbaan en nog wat drinken op het mooie terras in Italië moeten we vertrekken. Want als we dan toch in de buurt zijn moeten we uiteraard ook de Alpine Coaster bij Snowworld doen die met zijn 5 minuten rijden om de hoek ligt. Deze had ik snel gereserveerd via de site en kon gelukkig aan de kassa nog een ritje kopen zonder te reserveren. Leuk ding met best wat snelheid alleen een beetje aan de korte kant.
Flinke klim naar boven.
We gaan nog een keer.
Al met al hebben we zoals altijd weer een prima dag gehad, Mondo Verde heeft me best wel verrast. Ik dacht dat we er zo doorheen zouden wandelen, maar het ziet er allemaal ontzettend verzorgd uit. Horeca zou wellicht iets meer gevarieerd kunnen zijn, maar dat kan ook aan de huidige tijd liggen.
Wij gaan hier dan ook zeker nog een keer terugkomen, zeker gezien we ook nog Kinderstad Heerlen, het andere park van de eigenaren dienen te bezoeken.
Bedankt voor het lezen van dit wat korte reportje en zoals altijd, Duimpje omhoog!