Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn en het forum Themepark.nl er mee stopt, kwam ik er achter dat ik sinds mijn aanmelding daar in 2017 ook Tripreports gepost hebt, in totaal ongeveer 27 stuks. Deze tripreports hebben hier dus nog nooit het daglicht gezien en leek het mij wel een leuk idee om deze nogmaals te posten.
WELKOM BIJ THROWBACK TRIPREPORT deel 8.
HOLA!!!
Ik wist dat er nog een mini-tripje in de kerstvakantie gepland was, dus onder het mom van #durftevragen en wat kleine subtiele hints vroeg ik of ze nog wat gezelschap konden gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan.
Kamergenoot werd geregeld, vliegtickets gekocht, Bobbejaanland abonnement tijdens de Black-Friday aangeschaft en hetzelfde hotel geboekt, en dan ga je opeens naar Madrid.
Na een reisje van iets meer dan 2 uur en het ophalen van onze huurauto reden we direct naar het eerste park.
Parque de Atracciones oftewel Park van de attracties ligt in een groter stadspark waar bijvoorbeeld ook de dierentuin van Madrid te vinden is.
Helaas waren de water attracties onder de Spaanse winterzon gesloten, maar er is met 7 achtbanen genoeg vertier te vinden.
Gratis entree m.b.v. het Bobbejaanland abonnement!
Zonnetje schijnt, lucht is grotendeels blauw, achtbanen volgen gauw!
Wij komen via Nickelodeon land binnen en bij de kiddie coasters staat al een behoorlijke rij, we besluiten om wat verder in het park te starten en de kiddies op een later tijdstip mee te pakken.
Onze eerste credit wordt de Speedy Bob, de linkerversie uit Bobbejaanland, oftewel Vertigo zoals ze hem hier met een spannende naam genoemd hebben. Een wilde muis van Mack zoals we die kennen uit Bobbejaanland en dan de rechterversie. Altijd leuk om te doen maar verder niks bijzonders, wel bijzonders voor mij is de volgende baan.
Abismo is een baan van Maurer en ziet er maf uit. Na wat googelen blijkt dit zelfs de enigste verlengde versie ter wereld te zijn. Persoonlijk heb ik dit soort type baan niet gedaan en was dan ook benieuwd hoe dit nou weer zou zijn.
Apart zou wellicht het juiste woord zijn, je wordt verticaal en zelfs een gedeelte op zijn kop opgetakeld waardoor je helemaal in de beugel hangt, de langzame Heartline roll die daarna volgt is op een hoogte 46 meter gaaf. Het is een lekker en met zijn 105km/u ook een vrij pittig baantje, ik zeg goedgekeurd.
Tof element!
Thumbs up!!
Ze zijn fan van Maurer hier want de volgende baan is de spinning coaster Tarántula . Leuk ding maar de versies van Mack zijn leuker vooral doordat ze meer spinnen!
Een credit waar ik toch wel naar uitkeek en nieuwe voor mij was, een SLC van Intamin.
Tornado is aardig maar had toch wat meer verwacht. Hij komt voorin wat krachteloos over, achterin trek de baan je wel wat meer de elementen in maar had toch op wat meer gehoopt. Beetje jammer!
Station is een light, light, light wannabe versie van Nemesis.
Duurde ontzettend lang voordat er weer een trein voorbij kwam.
Een Tarantula van supports.
We vervolgen ons weer naar de andere zijde van het park totdat we een groep mensen zien staan bij een soort scare attractie. Opeens gaat er een luchtalarm af en komen er uit allerlei hoeken security personeel aangelopen. Met een hoop kabaal proberen ze de hekken dicht te houden, maar een uitbraak van zombies is niet te voorkomen. Wat blijkt, dit is ze een soort reclame voor de Walking Dead show van het park. De wachtrij is dan ook in een mum van tijd gevuld. Tof gedaan!!
Kom op gasten beetje puppy power er tegen!
Deze heeft aan het einde van de dag keelpijn!
Terug naar de hoek waar de kiddies staan maar eerst in TNT Tren de la Mina zoals de naam doet vermoeden en zoals meerdere parken die hebben het mijntreintje, deze keer van Gerstlauer. Leuk voor erbij en best een aardig ritje.
De watersplash ligt achter het kasteel!
Kiddie op de voorgrond.
Dan moeten we de laatste 2 credits van het park doen, de 2 kiddies van het park, de rij is helaas niet kleiner geworden en met een twijfel sluiten we tussen alle kinderen toch aan in de rij, ik blijf het ongemakkelijk vinden.
Eerst Paw-Patrol en dan Padrinos Voladores waar we volgens sommige geluk mee hebben gehad dat we konden instappen.
Leuk voor kinderen!
Alweer een suspended.
Het begint wat kouder te worden en besluiten om naar ons hotel te rijden en ergens een hapje te gaan eten.
Parque de Atracciones is best een aardig park maar heeft gewoon een beetje tender, love and care nodig.
Ook hier werkt het personeel niet overal even snel door en lopen wachttijden onnodig op.
We hebben in het park gebruik gemaakt van het buffet maar dat is door het lauwe eten geen succes.
Al met al een prima eerste gezellige dag in Madrid.