Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn en het forum Themepark.nl er mee stopt, kwam ik er achter dat ik sinds mijn aanmelding daar in 2017 ook Tripreports gepost hebt, in totaal ongeveer 27 stuks. Deze tripreports hebben hier dus nog nooit het daglicht gezien en leek het mij wel een leuk idee om deze nogmaals te posten.
Na mijn 1e trip, die naar Zweden, waar ik me voor had opgegeven kon het ook niet anders dat ik ook meeging met de volgende trip. Deze keer een paar parken in de UK waarvan ik destijds een beknopt verslagje van had gemaakt.
WELKOM BIJ THROWBACK TRIPREPORT deel 7.
Eerste keer mee met de UK-trip en wat waren het toffe dagen met 3 nieuwe parken en een hoop nieuwe banen.
Bekende gezichten van de Zweden trip gezien, maar ook veel nieuwe gezichten gezien. Veel gelachen, wat gedronken en ontzettend veel gelopen.
En dan kom je er nu achter dat je eigenlijk helemaal niet zoveel foto's hebt gemaakt, maar wil ze jullie ook niet onthouden vandaar een kleine sfeerimpressie.
BLACKPOOL PLEASURE BEACH.
Veel achtbanen en zo weinig tijd. Wat een maf park is dit zeg, veel oude achtbanen en heeft een beetje de sfeer van andere stadsparken die ik tot nu toe bezocht heb. Een echte achtbaan spaghetti.
Ik keek hier het meeste uit naar de Big One, maar is me ondanks dat ik het een gave baan vond toch een beetje tegengevallen. Mijn verwachting ervan was gewoon te hoog.
Waar ik de meeste lol aan beleeft heb was toch Steeplechase en de Revolution. En helaas (lees gelukkig) Valhalla door een storing op het einde van de dag dicht!
The Big One, hij ziet er enger uit als dat ie is.
Ontzettend gelachen met Steeplechase.
Avalanche en de leuke Revolution.
Met een lancering op 18 meter hoogte.
Tel de achtbanen, Infusion was eigenlijk best goed te doen.
Wat jammer nou, heeft storing en gesloten voor de dag.
ERT op Icon, we hebben er zin in.
Tof elementje!
South pier met een bonus credit!!
Blackpool Pleasure Beach by night.
ALTON TOWERS
Het park waar ik met o.a. Wickerman, The Smiler, Air en Nemesis het meeste naar uitkeek.
Meteen vanaf het begin was het voor ons duidelijk dat het druk zou worden, dus om het meeste uit de dag te kunnen halen hebben we de Fasttrack gold aangeschaft. Hierdoor hadden we ook de tijd om een van de scare mazes te bezoeken.
Wat een gigantische groot, mooi en tof park is dit.
The Smiler is absoluut niet tegengevallen en mijn nr1 van het park. Lang uitgekeken naar Hex die erg gaaf was. Air/ Galactica zonder VR tof en met VR leuk om een keer mee te maken.
Gewoon een erg tof park en zeker de moeite waard om eens (nog) een keer te bezoeken.
Welcome to Alton Towers.
De stervelingen van deze dag.
Wat een vette baan was dit, mijn nummer 1 van de trip.
The Wickerman, gaaf gethematiseerd, de baan is leuk.
In het donker nog meer sfeer.
Nemesis gelukkig nog niet druk in de ochtend.
Tof, zo in de groeve.
Air/Galactica mijn 1e fatsoenlijke flying.
LIGHTWATER VALLEY
Een mooie afsluiter van de trip ergens in de middle of nowhere. Een park wat een beuker van een achtbaan heeft staan.
The Ultimate de langste achtbaan van Europa waar je pijnlijke knieën en rugwervels in oploopt, maar met een glimlach van oor tot oor uitstapt!
Hier een goede lunch gekregen en een rondleiding langs de baan van de Ultimate, en zelfs een van de 6 geregelde Ultimate wielen kunnen bemachtigen.
Een van de weinige foto's die ik gemaakt heb in Lightwater.
Aah ik heb er toch nog een.
Hoe maf is dit, liggen op de baan terwijl ie in bedrijf is.
Mochten er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in de inmiddels haast legendarische foto, hebben we een iets pikantere foto, klik dan vooral HIER (voor sommige wellicht NFSW)🤭
Alle gekheid op een stokje.
Arco en Sanne hebben een ontzettend leuke en niet te missen trip georganiseerd. Hotels waren goed, chauffeur top, quiz en bingo gezellig en de groep mensen was weer top!
Als dit het niveau is dan kijk ik alleen nog meer uit naar de USA-trip in 2019 (The rest is history)