Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn leek het mij wel leuk om mijn “oude” tripreports hier te plaatsen.
Het is 2 jaar geleden dat er samen met mijn vriendin en dochter van destijds 4 jaar een lang gekoesterde droom in vervulling ging.
Tot op de dag van vandaag hebben we het hier nog steeds over en blijkt maar weer dat we het voorlopig nog niet zullen vergeten, hopelijk wel weer ooit eens gaan overtreffen.
Afijn, de 2e dag van onze 12 dagen in Orlando, Florida het pretpark mekka van de wereld zoals het volgens vele genoemd wordt.
In deze welverdiende vakantie zullen we genieten van ons hotel Port Orleans-Riverside, Disney Springs en natuurlijk de parken die in deze omgeving liggen.
- Disney's Magic Kingdom.
- Epcot.
- Disney's Hollywood Studio's.
- Disney's Animal Kingdom.
- Seaworld.
- Universal Studio's.
- Universal Island of Adventure.
- Busch Gardens Tampa.
- Disney's Blizzard Beach.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen een tip van mij, trek goede wandelschoenen aan en niet zoals ik zogenaamde modieuze Espadrilles (TOMS) want het tweede park van onze vakantie is groot!
We waren waarschijnlijk nog door het wennen aan het tijdsverschil vroeg wakker deze ochtend en daarmee automatisch ook op tijd voor dit park.
Na een snelle bagagecheck en even door de metaaldetector lopen staan we bij het iconische gebouw wat Epcot zo kenmerkt.
Geen getreuzel want we moeten op audiëntie!
Geen achtbaan, wel een darkride.
Qua oppervlakte 2x zo groot als Magic Kingdom!
We hebben in Noorwegen een afspraak met Elsa en Anna.
Het is eventjes wachten want ze laten kleine groepjes binnen en nemen uitgebreid de tijd, zoals dat ook bij ons het geval was, erg goed natuurlijk en die blik van onze dochter van "ze zijn het echt" is prachtig. Ook ik en mijn vriendin gaan helemaal mee in het moment tijdens de ontmoeting, dus leuk voor de kleine, maar ook voor papa en mama.
We hebben nog eventjes de tijd voordat onze fastpass in werking treed en aangezien we nog niet hadden ontbeten gaan we naar de bakkerij die in het Noorse gedeelte aanwezig is.
Ons Nederlands gebrabbel terwijl we naar de vitrines kijken om een keuze te maken wordt opgemerkt. Een van oorsprong Nederlandse medewerker spreek ons aan en vind het erg leuk dat hij weer eens wat Nederlands kon praten, zo leuk zelfs dat we de cupcakes en dranken van hem krijgen, kijk daar houden wij Nederlanders van!
Afijn tijd om de eerste attractie hier te doen en wat voor een meteen, Frozen ever after , wauw wat een mooi darkride is dat! Het moment dat het bekende lied van Elsa door de speaker knalt en het paleis veranderd Wauw! Helaas zat door de populariteit van Frozen een herhalingsritje er niet in, maar hoop dat deze ook in de uitbreiding van Studio's in Parijs komt.
Het restaurant Akershus waar je met de prinsessen kan eten daar hadden we graag bij willen zijn, maar kwamen pas in het park achter het bestaan van dit restaurant, dus mocht je hier willen eten maak een reservering!
Het Sommerhuis van de koninklijke familie.
'T zomer als er viooltjes op het dak groeien!
Met complimenten van de Nederlandse castmember.
De volgende fastpass laat nog eventjes op zicht wachten en lopen lekker verder langs het grote meer, en jawel hoor die eerder genoemde zogenaamde modieuze Espadrilles waar ik op rondloop worden hier in een van de vele kraampjes verkocht. Het leuke hiervan was dat je ze ook nog eens met de hand kon laten beschilderen. Een leuker souvenir konden we niet bedenken en ze worden dan ook voor onze dochter aangeschaft en beschilderd in een Minnie Mouse motief. Flink aan de prijs maar met een persoonlijke touch wel uniek.
De gepersonaliseerde muiltjes.
Van al dat geslenter en de zon in mijn nek krijg ik dorst, en in welk land hebben ze daar nou de perfecte dorstlesser voor?
Juist, in Duitsland en met een lekker bratwurst inclusief zuurkool smaakt mijn typisch Duits biertje nog beter. Ook hier kijkt het personeel op als ze in het Duits worden aangesproken. Hebben die lessen op de middelbare school toch nog wat opgeleverd. Het blijk dus dat als je in een van de landen in Epcot wil werken je de taal dient te spreken en er ook minimaal 7 jaar gewoond dient te hebben, thematisatie ten top!
Zo vliegt te tijd voorbij en moeten we ons zelfs haasten om onze fastpass nog te kunnen gebruiken
Bier und ……… bratwurst.
Links van de bol moeten we zijn!
Voor de mensen die ooit in Epcot zijn geweest, die weten dus hoever het lopen is vanuit Germany naar The Seas with Nemo & Friends, een pokke eind en zeker als je op tijd wil zijn.
Maar goed, de diepte in bij Nemo, mijn dochter vind het leuk en voor herhaling vatbaar maar ik persoonlijk had er meer van verwacht. Voornamelijk door het gebruik van schermen viel het mij een beetje tegen, alhoewel het stukje met Bruce de haai wel leuk gedaan is. Verder zijn hier wat aquariums en ene leuk foto moment aanwezig.
In deze hoek is Living with the Land aanwezig, een rustig bootritje door de kassen van Epcot, beetje een vreemde attractie maar op de een of andere manier wist het mij toch te boeien.
Soarin Around the World bevindt zich in hetzelfde inspiratieloze gebouw, de film en geureffecten zijn leuk maar helaas zitten wij aan de zijkant waardoor het beeld op sommige punten vervormd, ik heb wel zoiets van als ik er een gezien heb, heb je ze allemaal wel gezien. De schaal van Soarin is wel immens, wat een mooie techniek is het toch!
Mine, mine, mine.
[
Hap, slik en weg!
De fastpassen waren gebruikt en door onze snelwandeling hebben we de landen niet goed bekeken en lopen weer volkomen onlogische tegen de klok in langs het meer.
Tijdens ons bezoek was het festival van de kunst bezig met veel entertainment en leuke kraampjes met producten die van toepassing zijn voor het land.
Een concert in Engeland, jongleurs en mimespelers in Frankrijk waar de bouw van Ratatouille mij niet is opgevallen.
We bezoeken de Medina van Marokko, ik neem een biertje in Japan en eten een Italiaanse pizza. Er is genoeg te zien, te horen en te proeven.
De smalle straten van de Medina.
Ooit te zien bij Kunst en Kitsch!
Het San Marcoplein van Epcot.
En zo vergeet je haast de snelste attractie die er in Disney te vinden is.
Ja, we moeten ook nog Test Track doen en stappen in de wachtrij van 45 minuten.
Je kan hier je eigen auto ontwerpen die dan tijdens de rit zogenaamd getest wordt. Wij als Europeanen ontwerpen een uiterst duurzame en milieuvriendelijke familie auto met zonnepanelen op het dak en in de kleur roze.
Toch wel grappig om een aantal glimlachen van de Amerikanen te krijgen waarvan de auto's niet ruig genoeg kunnen zijn. Het darkride gedeelte van Test track is met vooral de uitwijk momenten best gaaf maar de snelheid begint echt als je door de deuren naar buiten rijdt en de topsnelheid van 104km/u bereikt.
Ja, gave attractie en ben nu nog nieuwsgieriger geworden naar Radiator Springs Racers in California.
Als afsluiter van de dag pakken we ook nog een reis door de tijd met Spaceship Earth en dan weer de bus naar Disney Springs voor een hapje eten.
Tja, waar keek ik toch naar?
Epcot is anders dan wat je normaal zou verwachten van een park. Ondanks dat er verhoudingsgewijs weinig attracties staan is het wel een heel gaaf park om te bezoeken en zou hier best wel meer dan een dag kunnen vermaken
De sfeer is hier mede door de mooie aankleding, gevarieerde horeca en lekkere biertjes gewoon erg goed
Ik persoonlijk heb genoten van Epcot, misschien nog wel meer als Magic Kingdom.
Bedankt voor het lezen en zoals altijd zijn opmerkingen en/of feedback van harte welkom!
Volgende TR gaan we naar de film oftewel Disney's Hollywood Studios.