Na ons bezoek aan Fårup Sommerland en 5 dagen in Noord-Jutland gebivakkeerd te hebben zouden we in de originele planning naar Fredrikshaven rijden om daar de boot te pakken naar Zweden, Göteborg om precies te zijn.
Helaas bleef dit Oranje en moest er dus een alternatief gezocht worden om ergens in Denemarken voor weer eens 5 dagen te overnachten.
En waar ga je dan naar toe, het westen is mooi en heeft wat interessante plekken om te zien. Het Oosten waren we met Kopenhagen al geweest. Maar een blik op de oh zo vaak gebruikte site coast2coaster liet wel zien dat deze regio nog wat parkjes in de aanbieding had.
Niet de meest logische route in het verder verloop van onze vakantie maar na het tonen van de uitgezochte strategische gelegen accommodatie werd het hier thuis goedgekeurd.
Dus vroeg in de ochtend vertrokken we uit Løkken en reden we naar het kleine plaatsje Sandved gelegen op het eiland Sjælland. Maar voordat we hier aankwamen moesten we eerst de Storebæltsbroen oftewel de Grote Beltbrug over die het eiland Funen verbindt met Sjælland, prachtig om te zien!
Hier op het eiland had ik een appartement geboekt bij een boerderij tussen de akkers en de dieren, heel rustig, dieren mocht je zelf voeren ideaal voor dochterlief en het ruime appartement was van alle gemakken voorzien.
Met een tol van 245 kroon (€33) enkele rit niet bepaalt goedkoop.
Een daadwerkelijke top accommodatie, echt een tip!
Het uitzicht!
Het appartement was volgens Booking pas om 15:00 beschikbaar, dus wat doe je dan? Juist dan rij je toch eerst naar Sommerland Sjælland omdat daar 3 achtbanen staan.
Als je komt aanrijden weer hetzelfde beeld als bij Fårup, eerste de kassa’s en dan parkeren, die trouwens aardig vol was.
Afijn, we hadden toch tijd genoeg om hier rond te wandelen. Eenmaal binnen valt het weer op, veel groen, grote velden met speeltoestellen en picknick tafels. Alles erg gemoedelijk en relaxt, ook het 1e achtbaanstaal lonkte al.
Warm, warm!
Een veld vol!
Maar het is druk bij de grote achtbaan met diverse groepjes mensen. Dan maar naar de spinning van het park die er in de buurt ligt. De SBF Visa van het park Spinning Out is er weer een voor het lijstje althans voor mij, dochterlief is een stuk enthousiaster over het apparaat.
Toch besluit ik om aan te sluiten voor Vildkatten een Zyklon van Pinfari met een klein loopingkje erin.
Eenmaal in de rij snap ik waarom het zo traag gaat, hier geen mondkapjes om op volle capaciteit te rijden, nee hier is het een ritje voor je gezelschap. Aangezien ik in dit geval alleen het ritje moet maken is het dus een priveritje!
Het baantje beukt bij mij alle kanten op en de looping vind ik niet comfortabel, maar toch moet ik lachen, en denken aan de gekscherende uitspraak van eerdere tripjes "wat een k*thobby!"
Hell Yeah!
Het apparaat!
De Knex-looping!
We lopen naar het gedeelte waar de kinderattracties staan, een mini molen, autoritje en een heel langzaam klein bootritje is aanwezig. Maar ook de laatste credit waar je weer niet onderuit kunt, VildBassen de Wacky Worm van het park, gelukkig kan ik me nu verschuilen achter mijn dochter.
Zo credits gehad, tijd voor het Sommer gevoel met de vele doe-dingen die je kan doen. Hier ook weer een klim en klauter parcours en maken we een rondvaartje met de waterfiets. Het eten en traditiegetrouwe biertje drinken we vlak bij het gezellige waterpark waar tevens ook de mooie accommodaties van het park liggen.
Whoop,whoop!
Gelukkig niet zolang klauteren als in Fårup.
Niet bepaald een Blue Lagoon.
Dit ziet er toch wel leuk uit!
Ze hebben hier ook een rondvaart die er met zijn thematisering waarschijnlijk de moeite waard is om te doen. Het gebiedje van Amazonas ziet er voor het park erg goed uit. De rit zelf verbaasde me, mooie aankleding, wat animatronics, muziek en zelfs effecten die je kan activeren op je mobiel met de app van het park. Ik vond dit serieus een leuke rit en voor een park als dit erg goed, kan me voorstellen dat bekendere grotere parken hier jaloers op zouden zijn!
Ook typisch in de Deense parken is het zoeken naar schatten, in dit geval koop je een zakje zand en kan dochterlief op zoek naar de schatten door de inhoud te zeven in stroompje water, zij vind het fantastisch.
Kijk uit voor King Kong!
Kan zo in de nieuwe Indiana Jones!
Row, Forrest, ROW!!
Zeven voor papa’s pensioen!
Nog een gebied wat er gewoon erg leuk en goed uitziet is het Western gedeelte van het park. Met een paardenritje, speeltoestellen en net zo’n ding als de Katapults in Duinrell kan dit gebiedje gezien de uitgestorven indruk eigenlijk wel een topper gebruiken.
Er is zelfs een braakliggend veldje met een boel schoppen in de grond, na vertaling van het bordje kun je hier op zoek naar een heuse goudklompje, of het echt waar is weet ik niet, maar het lijkt me een hele opgave om een goudklompje hier te kunnen vinden.
Een stukje verder is er ook een kartbaan aanwezig die ik oversla, ik heb geen zin in een haarnetje en helm die net door een ander is gebruikt. Apart en nieuw voor mij is ook het konijneneiland, het woord zegt het al, hier kun je konijntjes aaien. Ik moet direct aan een aflevering van Reizen met Waes denken waarbij Japanners in het weekend afreizen naar een eiland om konijntjes te aaien. Wij hebben wat dat betreft minder geluk, maar een konijn gezien.
Kom maar op met die topper!
Daar kikker je van op.
Liever op zoek met een detector!
Net zo moeilijk om te vinden als het goudklompje!
We hebben ons rondje gemaakt en moeten nog 1,5 uur rijden naar de accommodatie, ik probeer nog een souvenir te scoren, met 2 hele kleine pins en een sticker voor op de koffer is dat gelukt.
We hadden niet gedacht dat we het hier zolang zouden volhouden, maar dat is eventjes anders uitgepakt. Ik ben er ondertussen wel achter dat je in deze Sommerland parken ontzettend veel kunt doen.
De achtbanen zijn niet echt de moeite, maar ook weer gewoon het fijne sfeertje, de vele speeltoestellen en natuurlijk de boatride Amazonas maken het toch wel tot een leuke bestemming, zeker als je kinderen hebt.
Bedankt voor het lezen van het tweede park van in totaal zeven die we gaan we bezoeken, het volgende verslag komt vanaf het park van de Meeuwenflatsen, Mierenzeikerds en Hondenscheten.
En zoals altijd, duimpje omhoog!