Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn en het forum Themepark.nl er mee stopt, kwam ik er achter dat ik sinds mijn aanmelding daar in 2017 ook Tripreports gepost hebt, in totaal ongeveer 27 stuks. Deze tripreports hebben hier dus nog nooit het daglicht gezien en leek het mij wel een leuk idee om deze nogmaals te posten.
Het 3e tripreport wat ik maakte was van ons weekendje op 27 en 28 april 2018 , toen gingen we naar Tripsdrill en uiteraard ook een bezoekje aan het Wildpark van Tripsdrill.
WELKOM BIJ THROWBACK TRIPREPORT deel 3.
Vandaag een bezoekje aan het wildpark van Tripsdrill.
Bij het wildpark zijn ook de accommodaties gevestigd van het park. Als je in een van deze blijft overnachten is de entree van alleen het wildpark bij de prijs inbegrepen. Ook het ontbijt zit krijg je ebrij.
Er staan 20 stuks Pipowagens die basic zijn ingericht. In de pipowagen is een wasbak, koelkast en TV aanwezig. Douche en sanitaire voorzieningen zitten in een apart gebouw. En ik zou hier spreekwoordelijk van de grond af eten. Alles is brandschoon en ook hier is de thematisatie doorgezet.
Lekker ruim opgezet.
Zelfs “wildlife” buiten het park.
Klein maar wel gezellig en eens wat anders.
Ook zijn er 28 stuks boomhutten aanwezig en deze zien er in vergelijking met de boomhutten van de Efteling een heel stuk leuker uit. Deze zijn i.v.m. de pipowagens van alle gemakken voorzien.
_Mooie “boomhutten”-
Lekker in de bossen.
Het ontbijt krijg je in een zeer mooi ingerichte blokhut en is, zoals ik eigenlijk overal in Duitsland ervaren heb, van goede kwaliteit. Tijdens de openingstijden van het park kun je hier ook terecht voor je "natje"en je "droogje". Erg leuk is trouwens dat je hier Duitse worst met brood kan kopen en dit zelf kan klaarmaken op een van de kampvuren.
Met aan de achterzijde, de Biergarten.
Broodje en worstje braden.
Heel belangrijk!
Uitzicht over de roofvogelshow die volgens mij dagelijks te zien is.
Het wildpark zelf ligt midden in de bossen en is dan volgens mij ook voornamelijk gericht op de dieren die het bos als hun leefomgeving hebben.
Verwacht hier dus geen tijgers, leeuwen en olifanten. Wat je hier wel tegen komt zijn bijvoorbeeld veel vogels, herten, geiten, bruine beren, wolven en lynxen.
Voor kinderen is er ontzettend veel te doen en kun je de dieren voeren.
Verder zou ik zeggen oordeel aan de hand van de overige foto's wat je ervan vindt. Wij hebben er ons op een relaxte wijze toch 3/4 dag kunnen vermaken.
Zoals gezegd kun je hier met kleine kinderen een prima dagje hebben i.c.m. Tripsdrill zelf.
Als de nieuwe aanwinsten geopend zijn staat een tripje deze kant weer op de planning.