Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn en het forum Themepark.nl er mee stopt, kwam ik er achter dat ik sinds mijn aanmelding daar in 2017 ook Tripreports gepost hebt, in totaal ongeveer 27 stuks. Deze tripreports hebben hier dus nog nooit het daglicht gezien en leek het mij wel een leuk idee om deze nogmaals te posten.
Het 5e tripreport, ik had inmiddels de smaak te pakken betreffende het bezoeken van parken. En deze keer gingen we voor het wat serieuzere werk. Deze keer van 9 t/t 12 mei 2018 een lang weekend naar Port Aventura.
WELKOM BIJ THROWBACK TRIPREPORT deel 5.
Na 40 minuten wachten in de brandende zon op het vliegveld van Eindhoven en sommige mensen niet meegingen doordat ze onwel werden (foei Transavia) konden we dan eindelijk toch vertrekken voor een 4-daagse trip naar Port Aventura. En dit keer ging was ons gezelschap wat groter.
We vlogen met in totaal 1 uur vertraging naar Barcelona waar onze prive chauffeur netjes op ons stond te wachten. (geboekt via de site van Port Aventura) En om twaalf uur s'nachts bereikten we ons hotel, we verbleven de komende dagen in El Paso.
Indruk van het hotel is goed, kamers zijn netjes, badkamer is schoon dus dat ziet wel goed.
De volgende dag hebben we er ontbeten, wij hadden trouwens all-inclusive waarbij je vouchers krijgt om te lunchen in het park. Ontbijt en avond eten zijn basic, maar ik vond het wel goed.
Prima eerste indruk.
Zwembad is ook erg schoon en toen wij er waren niet druk. Er liepen 4 badmeesters rond voor de 6 mensen die aan het zwemmen waren. Bar was ook gewoon open en hapjes werden netjes klaargemaakt en aangevuld.
Dus op het hotel heb ik echt helemaal niks om op aan te merken.
Handdoekje leggen niet nodig.
Zwembad is goed bevonden.
Maar natuurlijk kom je hier voor Port Aventura. De eerste dag besloten we om het rustig aan te doen, gewoon even sfeer te proeven en het park te verkennen. Ook mijn zwager moet even acclimatiseren aan al die achtbanen en aangezien hij Silver Star nog in zijn achthoofd had werd het op de eerste dag dan ook geen Shambhala
Hola estamos de nuevo.
Eerste indruk is al meteen goed, wat ziet het er allemaal prachtig uit en je komt meteen in het juiste sfeertje. Zoals in de vlog van @Eftelflags, welke ik van te voren bekeken heb, gezegd wordt moet je na Furious Baco je route gaan kiezen.
Wij kozen ervoor om voor de kinderen naar het Sesamstraat gedeelte te gaan, hiervoor moet je eerst door het Polynesië gedeelte heen. De normale route is om links te gaan naar het Western gedeelte.
Wat een skyline!
Ontzettend mooi gebied!
Aangekomen bij het Sesamstraat gedeelte kom je tot de ontdekking dat niet alle attracties tegelijk opengaan, vind ik raar maar goed het mag de pret niet drukken.
Wij stappen als eerste in het tractor ritje van Elmo en hier geef ik je een tip, hoe verleidelijk het ook is, en hoe moeilijk het ook is te weerstaan, druk vooral niet op de rode of groene knop.
Je wordt er gek van en het zit de hele dag in je hoofd
Krijg er geen genoeg van.
Druk niet op de groene knop, het liedje komt bekend voor en blijft hangen.
Hier wordt je toch blij van.
Ook staat hier de eerste credit van de dag, Tami Tami een junior Vekoma coaster leuk ding voor de jongsten alleen jammer dat ie niet 2 rondjes rijd.
Prima dingetje.
Ritje door de jungle.
We doen nog wat attracties voor de jongsten en vanuit Sesamstraat lopen we naar China toe.
Waar toch wel de reden staat om dit park te bezoeken en je hem eigenlijk overal vanuit het park kan zien.
Ik was al onder de indruk van mijn 1e keer Silver Star, maar Shambhala is veel beter te zien en een leukere interactie met de mensen die beneden staan. Op de 2e dag en inmiddels in het bezit van een hotel-fastpass stappen we in. We mogen kiezen en dat wordt dus de allerlaatste plaats, en tot mijn verbazing vond ik het tegenvallen . De dagen erna heb ik 3x voorin gezeten en 2x achterin. Voorin is ie echt fantastisch, wat een vette baan is het toch. Ik heb zelfs de onride foto en movie ervan gekocht.
Het heeft eventjes geduurd voordat ie de gehele rit met handjes los heeft gereden.
Maar let vooral even op de 3e foto voorin. 1 blije gup en een iemand (zwager) waarvan het lijkt of ie moet poepen.
Wat een spaghetti.
Achterin heerlijk gevoel.
[/url]
Splash effect heeft betere tijden gehad?
Dragon Kahn 23 jaar en 8 inversies nog steeds een hele toffe baan. Achterin is ie echt intens en ik ga hier dan ook niet 2x achter elkaar in. Voorin is ie veel beter te behappen. Het is trouwens erg vet om te zien hoe de banen van Shambhala en Dragon Kahn met elkaar zijn verwerkt.
Intens baantje!
Langs geleden al een gedaan.
Vanuit China lopen we naar Mexico waar El Diablo - Tren de la Mina staat, een mijntrein achtbaan van Arrows. De kinderen vinden hem leuk, ik niet!
Verder ziet Mexico er ook weer fantastisch uit en staan er hier wat flat-rides. Ook Hurakan Condor met zijn 100 meter hoogte. Gelukkig hebben ze geen Express ingang, anders had ik hem wel gedaan uhuhm
Leukste attractie hier was voor mij een spiegeldoolhof El Secreto de los Mayas. Ik heb in een deuk gelegen en het is echt verwarrend.
Nice en goeie kwaliteit.
Ook weer een heerlijk gebied.
20 min wachten dat is veel te lang, gelukkig.
Ze willen geen vingerafdrukken overal hebben.
Het volgende gebied is Farwest. Hier staan weer 3 credits, gelukkig heeft mijn neefje zijn angst voor achtbanen overwonnen en stappen we in de rij voor Tomahawk, een junior houten achtbaan welke een mooi geheel vormt met Stampida. Gelukkig wordt er niet echt op de lengte gelet, want de maximale lengte is 1,80m, en mag ik instappen.
Waar Tomahawk een leuk baan is met toch wel een rap tempo, is Stampida voor mij echt een martelwerktuig. Het maakt niet uit welke kleur je kiest, voorin of achterin gaat zitten, ik vind het gewoon geen fijne baan om te doen. Dit terwijl de layout eigenlijk wel leuk is. En waar het met Joris en de Draak wel lukt, rijden de treinen van Stampida totaal niet gelijk.
Iets met de geweldige aankleding._
Waar is de zon?
Helaas niet mijn baan.
In Farwest staan ook 2 water attracties en met het hete weer zijn deze meer dan welkom. Maar ondanks de hitte is de log flume Silver West bijna walk-on en worden de bootjes hier wel helemaal gevuld. Gelukkig zaten we niet voorin want op deze plek wordt je dus echt zeiknat.
Ja, ik hou een beetje van leedvermaak.
Groots gebouw voor een log flume!_
_
Met een beetje pech kom je er zeiknat uit.
De andere waterattractie is Grand Canyon Rapids, het is geen River Quest of Radja River maar het is wel een erg mooi ritje tussen de rotsen, doorweekt of zelfs een beetje nat zul je hier niet echt uitkomen. Alhoewel dan moet je geen oom hebben met kleine sadistische trekjes en een hoop munten in zijn broekzak, die gewoon 4 waterpistolen aanzet en ervoor zorgt dat je er wel nat uitkomt.
Mooie rapid.
Tja.
Dat trekt mijn aandacht.
Say hello to my little friend. 😈
Tijd om het Farwest te verlaten en weer richting Polynesië te lopen. Hier bevindt zich een van de attracties, dat als de timing klopt je hier echt ZEIKNAT uitkomt. Tutuki Splash is de natste waterride die ik tot nu toe heb gedaan. Maar de timing moet kloppen, want als jij de lifthill opgaat en er een boot de drop afgaat krijg jouw boot de volledig splash! Erg leuk om te doen maar ook om te aanschouwen vanaf de brug. Vooral de mensen die het dus echt niet verwachten, die gezichten van mensen is ONBETAALBAAR!
Je kijkt je ogen uit.
Die hebben geluk gehad.
Die niet!
Tsjonge jonge!
Dan hebben we ook nog mijn herinnering aan Port Aventura, toen ik het park ergens rond 2000 in mijn uppie heb bezocht.
Sea Odyssey vond ik destijds fantastisch, die wachtrij was super, en zo'n simulator had ik nog nooit meegemaakt. Fijne herinneringen. Maar wat ze er nu van gemaakt hebben is eeuwige zonde.
Sla Dino Escape 4D alsjeblieft over!
Dan lopen we naar de laatste credit van de dag, Furious Baco een Intamin gelanceerde wing-coaster. Met de Fastpass ben je zo aan de beurt en heb de baan 1x achterin en 2x voorin gedaan.
Achterin is het gewoon geen fijne rit, je schud alle kanten op en komt er met hoofdpijn uit.
Voorin vond ik heb goed te doen en de snelheid na de krachtige lancering blijft er goed in zitten.
Kwijl, kwijl en nog eens kwijl.
Wijnen, wijnen, wijnen.
Ik zou nog wel een pagina vol kunnen typen over dit park. Ik heb Angkor de erg leuke splash battle (als deze goed gevuld zit) nog niet eens genoemd. Het treinritje rondom het park, de vele flatrides, en de shows allemaal, er is gewoon ontzettend veel te doen in het park.
Ik vind Port Aventura echt een fantastisch mooi park, de thema gebieden zien er super uit, de meeste attracties zijn goed, het Hotel El Paso is goed en personeel daar is vriendelijk, maar het zou nog veel beter kunnen zijn.
Door de operations blijft er bij mij toch een soort negatieve vibe hangen.
Mensen in de wachtrij snappen het niet waarom treinen niet gevuld worden.
Pas bij lange wachtrijen worden er treinen toegevoegd waardoor pas laat op de dag de rijen acceptabel zijn.
En waarom gaan de attracties gewoon niet tegelijk open op drukke dagen?
Je wordt haast gedwongen om een Fastpass aan te schaffen. de 2e dag heb ik dus ook een Hotel Fastpass (€70) en 3 front-row kaarten (€5/st) aangeschaft. En voor mij was dat het geld dubbel en dwars waard, je hoeft echt haast niet te wachten en je mag als een van de eersten gewoon een plek uitkiezen, alleen niet waar frontrow kaartjes voor worden verkocht. (Shambhala, Dragon Kahn en Furious Baco)
Nogmaals het is een fantastisch park maar als het even kan, koop dan een Fast-pass (hotel fast-pass is je gehele verblijf geldig) en front-row kaarten! ( 1 kaartje geeft recht om bij de 3 genoemde banen 1x voorin te zitten)