25 juli de dag dat de grote oversteek gemaakt gaat wordt naar de USA.
Voor de mensen die via Eindhoven richting Antwerpen was het nog een spannend moment vanwege een ongeluk, maar gelukkig was iedereen ruim op tijd en kon de trip echt beginnen.
Na ongeveer 7 uurtjes vliegen landen we op een druk JFK en duurt het allemaal net wat langer als dat we hadden gehoopt.
Afijn de huurauto werd i.p.v. een Ford transit een 12 persoons Chevrolet, de route ingetoetst in de TomTom en meteen door naar het eerste park. Het welbekende en misschien legendarische Luna Park, beter bekend als Coney Island.
Tickets werden gekocht en op naar de 1e baan van de in totaal 6 baantjes en bonus credit die hier te vinden zijn. Circus coaster had de eer, deze kiddie coaster doen we, net als de spinning coaster Ticker , alleen voor de credits. Maar in Luna Park ligt nog een ander park, Deno’s Wonder Wheel amusement park huisvest met de kiddie Sea Serpent nog een credit. Gaan dat dan meteen 2 bingo’s op een dag worden?
Dit park heeft ook een andere attractie die voor sommigen van ons ook een must do is, namelijk het reuzenrad Wonder Wheel met bakjes die over een track rijden, erg apart en bovendien ook een leuke ervaring om eens mee te maken.
Terug naar Luna Park, want hier staat ook een baantje die onder de coasterfans gekscherend de tosti ijzer genoemd wordt. Soarin’Eagle, de flying van Zamperla was in Wiener Prater een oncomfortabele rit, ik stap dan ook met enige tegenzin in, maar een credit is een credit. En ik moet zeggen dat deze versie hier me reuze is meegevallen. De andere baan die er tegenover ligt ziet er vrij apart uit
Het blijkt een compact achtig “boosterbike" te zijn van alweer Zamperla, maar dan met paarden i.p.v motortjes. De launch van Steeplechase is verrassend krachtig en het baantje ansich is prima te doen, best een geinig baantje dus. Wat verder opvalt aan Luna Park is dat je telkens een soort oversteek maakt naar de boardwalk. En dat is zeker geen straf, het park ligt direct aan het strand en als we niet zo’n haast hadden met het veilig stellen van onze bingo had ik hier onder het genot van een biertje en snackie best nog een paar uurtjes kunnen blijven.
Next up is de Gerstlauer Eurofighter… wacht ik bedoelt natuurlijk Thunderbolt de Zamperla welke op een Eurofighter lijkt. Met zijn uitgestrekte layout ziet ie er ook nog prima uit. Het ritje is hier en daar best ruw te noemen maar overall is het best een leuke baan.
Uiteindelijk is de grootste reden om hier aanwezig te zijn natuurlijk de baan die we kennen van films, series, reisboekjes, etc. Deze haast legendarische houten baan met zijn even legendarische naam, ziet er ook nog eens gaaf uit. Cyclone geeft een geweldig ritje weg die ook nog eens intens is. Gelukkig is dit met met zijn zeer krappe, maar toch comfortabele zittingen niet eens erg. Iedereen is het hier wel over eens , Cyclone is gaaf!
*Foto zal ik thuis fixen
En met 2 bingo’s begint onze Amerika trip goed en wordt het tijd om een hapje te gaan eten bij IHOP, voor velen van ons ook weer een nieuwe Amerikaanse ervaring.
Als dit een voorbode is op de rest van onze trip, kan het alleen maar top worden.
Bedankt voor het lezen en zoals altijd zijn opmerking vam harte welkom.
Groeten vanuit een warm Amerika.
Volgende TR komt van het achtbaan geweld uit Six Flags Great Adventure