Ik wist niet veel van dit park en wat ik er wel van gelezen had was eigenlijk niet al te best. Dat het park opgedeeld is in 2 stukken en je gewoon een straat moet oversteken en er zelfs termen als Ghetto park bij mij zijn voorbij gekomen.
We zijn op weg naar Kentucky Kingdom, wehadden van het park een summiere routebeschrijving gekregen omdat we in verband met een autoshow op de officiële parkeerplaats ergens anders moesten parkeren. We belanden ondanks de beschrijving toch bij de ingang van de parkeerplaats en daar wordt het beeld wat ik had niet echt verbeterd door de dame die in het parkeerhokje zit. In een of andere warig lokaal ghetto accent worden we niet echt vriendelijk te woord gestaan en draaien om op zoek naar de plek waar we moeten zijn.
Na wat heen en weer te rijden belanden we niet veel later toch op de plek waar we moeten zijn, de medewerkers van het park staan ons al op te wachten en gelukkig is het ontvangst hier wel een heel stuk positiever.
Afijn de medewerkers positief dan ben ik ook positief en er zijn meer redenen om positief te zijn.
Er staan deze ochtend 2 baantjes exclusief voor ons klaar
Welcome to Kentucky Kingdom
Groepsfoto!
An empty park!
Gezellig sfeertje
Het oorspronkelijke plan was om op deze plek een destijds 15 miljoen dollar kostende B&M coaster neer te zijn, dit plan werd uiteindlijk veranderd naar een 7 miljoen dollar kostende Lightning Run van Chance Rides
Deze baan ziet er zo van een afstand niet echt indrukwekkend uit, de statistieken met een hoogte van 30 meter en 89km/u zijn allerminst bejubelend. Maar ach, er staat geen rij en we kunnen een aantal ritjes maken. Het spreekwoord Don’t judge a book by its cover is hier zeker van toepassing.Het blijkt toch best een pittig ritje te zijn met een paar ontzettend leuke en verrassende airtime momenten.
Na 3 ritjes hou ik het voor gezien en niet veel later lopen we naar de volgende baan die voor ons klaar staat, alhoewel de RMC heeft wat opstart problemen. Het duurt allemaal eventjes voordat de technische dienst er is en het probleem heeft opgelost. Onze ERT lijkt een beetje in de soep te lopen maar pionnen en een medewerker worden voor de ingang gezet om de arriverend bezoekers toch nog eventjes tegen te houden. Toch netjes gedaan van het park.
En ook hier geldt hetzelfde als bij Lightning Run, want ook Stormchaser ziet er niet echt spectaculair uit maar het blijkt uiteindelijk een erg toffe RMC te zijn, die Barrel Roll drops vind ik toch heerlijke elementen in een achtbaan.
Even een 4-baans weg oversteken, wel met behulp van een brug
Stilte voor de storm
Airtimmmmmeeeeee!
2 down, 4 to go. Meteen gaan we aan de slag om de rest van de banen te doen. Als eerste is de Vekoma Junior met de originele naam Roller Skater aan de beurt. Er komt net een medewerker aanlopen om het kettinkje bij de ingang weg te halen, we sluiten aan en het apparaat valt in een storing. Wordt het weer zo’n dag denk ik bij mezelf. Afijn, technische dienst erbij en 10 minuten later kunnen we een ritje maken.
Next, op naar Thunder Run het is ff zoeken naar de ingang maar eenmaal gevonden staat er een bordje in de weg, de baan is nog niet open! Wel potverdikkeme, dan maar naar een stukje verder wandelen. Walibi Holland heeft had destijds met EL Condor de primeur met de 1e SLC ter wereld, Kentucky Kingdom had de primeur als de 1e SLC van Amerika en 2e van de wereld. T3 zoals ie tegenwoordig heet zou niet misstaan in de muziektekst van Marco Borsato. Wat is die baan rood zeg, vooral onder de Amerikaanse zon kun je hem niet missen.
Ook hier schiet het ding in de storing maar gelukkig kan het personeel het zelf oplossen en kunnen we vrijwel direct instappen. Deze banen staan al niet echt bekend om z’n soepele en comfortabele ritervaring maar sinds zijn heropening in 2015 en de “nieuwe” treinen van Kumbak is het er niet beter op geworden. Misschien wel de slechte die ik tot nu toe gedaan heb en dan heb ik nog niet eens gesproken over het idiote beugelsysteem met zijn storingsgevoelige schietknoppen om de riem los te maken
Ik zie door de bomen de achtbaan niet meer
Vandaag is rood, de kleur van een achtbaan!
er zitten toch nog mensen in met een glimlach!
De baan die net nog dicht was is inmiddels geopend. Thunder Run is een houten baan van de Dinn Corporation en volgens mij de 1e die ik doe van de bouwer. Op basis van mijn ervaringen met eerdere woodies die we deze trip hadden gedaan had ik niet echt het gevoel dat het een plezant ritje zou gaan worden. Echter wonderbaarlijk genoeg was het gewoon echt een leuke en pijnloze rit. Ik staptemet een glimlach uit deze baan! Een background check naar deze baan leerde mij dat hij in 2013 een flinke opknapt beurt heeft gehad van RMC.
St-Paul in Frankrijk heeft er ook een en hoorde daar positieve verhalen over, ik was dan ook best wel benieuwd naar de nieuwste aanwinst van het park. Kentucky Flyer is een hybrid coaster van Gravity en een beetje wegstopt achter in het park. Het is een kort baantje met een redelijke punch, niet meer en niet minder en gewoon een prima toevoeging die sommige kleine parken hier in Europa meteen kunnen toevoegen in het assortiment.
En zo hebben we toch best in een rap tempo de baantjes in het park kunnen afvinken. Na de drukke dag gisteren in Holiday World waren we vandaag voorbereid. Deze keer niet omkleden maar meteen handdoek uit het kluisje halen en lekker zwemmen.
Toch een halve RMC
Prima woodie
Leuk gedaan
Daar in de verte!
Het waterpark ligt hier ook vrijwel midden in het park maar is wel wat uitgestrekter als die van Holiday World. Ook hier hebben ze een watercoaster wel iets minder als die van gisteren maar toch nog een leuke rit. Het sfeertje wat hier hang is fantastisch en een heel stuk relaxter. Of dat komt omdat het ook een heel stuk minder druk is weet ik niet. In de lazy river is het heerlijk dobberen, de glijbanen zijn stuk voor stuk leuk om te doen, zijn 2 Lagoon zwembaden zijn top en aan de bar is het met een biertje heerlijk vertoeven. Alleen het waterpark maakt voor mij een bezoekje het al waard.
Prima collectie glijbanen
Alleen nog muziek van de Beach Boys erbij
Erg leuk om te doen
Nog een kleine ronde door het park op jacht naar souvenirs en dan zit onze dag er al weer op, en wat een geweldig park is Kentucky Kingdom. Personeel was er vriendelijk, erg hing een ontzettend gemoedelijk sfeer, Stormchaser, Lighting Run en Thunder Run zijn prima banen en het waterpark is super!
Ik kan op de opstart problemen na niks anders zeggen dat Kentucky Kingdom een prima park is en absoluut naar mijn mening geen ghetto park!
Bedankt voor het lezen en zoals altijd zijn opmerkingen van harte welkom!
Met nog 3 parken te gaan begint het einde van onze trip door de USA in zicht te komen De volgende TR komt van de vervanger van Coney Island Cincinnatie, we gaan weer naar een park van formaat. Kings Island here we come!
Mocht je de Tripreports van de eerder bezochte parken tijdens onze USA-trip gemist hebben dan kun je ze hier vinden!
- Coney Island
- Six Flags Great Adventure
- Six Flags America
- Kings Dominion
- Busch Gardens Williamsburg
- Carowinds
- Dollywood
- Beech Bend Park
- Holiday World