Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn en het forum Themepark.nl er mee stopt, kwam ik er achter dat ik sinds mijn aanmelding daar in 2017 ook Tripreports gepost hebt, in totaal ongeveer 27 stuks. Deze tripreports hebben hier dus nog nooit het daglicht gezien en leek het mij wel een leuk idee om deze nogmaals te posten.
Het 4e tripreport, ik had inmiddels de smaak te pakken betreffende het bezoeken van parken. En deze keer gingen we voor het wat serieuzere werk. Deze keer van 9 t/t 12 mei 2018 een lang weekend naar Port Aventura.
WELKOM BIJ THROWBACK TRIPREPORT deel 4.
Nadat er al diverse reports van onder andere @Eftelflags en @tuindwerg (destijds) in een korte periode zijn verschenen, kan die van mij er ook nog wel bij
Dus Bienvenida op dag nummer 3 waarop een bezoekje aan Ferrariland gepland stond van onze 4-daagse trip naar het Port Aventura Resort.
Het is in de ochtend na een korte wandeling vanuit Hotel El Paso komen we aan bij de ingang van Ferrari Land en het ”leek” niet erg drukt worden.
Hola a todos.
Je hoort en leest niet al te positieve verhalen over Ferrari Land, maar een ding moet ik ze wel nagegeven! Het ziet er allemaal wel gelikt en erg mooi uit. Ook niet echt gek voor een park wat pas dik een jaar open is.
Geen wolkje aan de lucht.
Had ik toen maar een pin gekocht, nu verzamel ik ze.
Met ons gezelschap gingen we direct richting de hoofdreden van het park, de hoogste en snelste achtbaan van Europa, we hebben het dan natuurlijk over Red Force
Ik hoor het mijn zwager nog zeggen "Ach als ik Shambhala gedaan heb dan moet dit ook wel lukken" maar helaas hij durft niet.
Ik hoor het mijn schoonzus nog zeggen "Ach Mies als mijn man niet gaat dan ga ik wel mee"
Maar naarmate we dichterbij komen en ze het geluid hoort van die launch, de treinen voorbij ziet knallen en dan die klim omhoog ziet, kijk ze toch wel een beetje nerveus en durft ook zij niet mee.
Goed gelukkig stond er maar 20 minuten wachttijd op het bord, uhhm correctie door al dat getwijfel vloog de wachttijd naar 80 min, iets te lang voor mij.
Dus 20 euro lichter maar wel in het bezit van een Fastpass stapte ik toch wel voorzien van een gezonde dosis spanning op de een na laatste plaats in.
De launch gaat erg snel en de klim omhoog ook en voordat je het weet is de rit weer voorbij. Het is een leuke ervaring maar niet meer dan dat, ik had er eigenlijk meer van verwacht.
Helaas was de wachttijd inmiddels opgelopen naar 140 minuten en zat er een tweede keer niet in.
Toch best wel hoog.
Lightning McQueens “Kachow”
Op naar de 2e credit van het park. Junior Red Force. We hebben een ingang, we hebben een wachtrij en we hebben een stationsgebouw. Maar wat missen we nu? Oooh ja een track, geen idee waarom ie er nog niet staat maar wel een bingo die ik waarschijnlijk niet lang ga houden.
Gezien is gedaan, toch?
We moeten dus nog een keer terug.
We bevinden zich nu in het pas geopend stukje van Ferrari Land voornamelijk bedoelt voor de jongere bezoekers. Er wordt dan ook graag van gebruik gemaakt door de kinderen.
Vliegen in een Ferrari?
Leuk gedaan.
Bijna net zo hoog als die 2 op de achtergrond.
Ondertussen heb ik nog wel mijn Fastpass waarop alleen Red Force is weggestreept. Ik laat na overleg met de chef op mijn fastpass de 2 torens wegstrepen en mag hiervoor dan samen met mijn neefje in een van de towers instappen. Aangezien het zijn eerste drop tower wordt kiest hij voor de "bounce back" variant. Voor hem natuurlijk super spannend maar er is eigenlijk niet veel aan en drop towers zijn niet mijn favoriet.
Best fraai uitzicht.
Ik pak nog Flying Dreams even met de fastpass mee, welke ik mede door theming (projection-mapping) en de effecten tijdens de rit verrassend leuk vond en misschien zelfs leuker als Voletarium, Racing Legends laat ik voor wat het is.
Nu nog het grotere gebouw in de woestijn zien te bezoeken.
Mooie effecten.
Een van de kinderen wil nog het Maranello Grand Race parcours doen.
Wachtijd 60min, gelukkig had ik een fastpass (had ik dat al gezegd?) En stappen ze ook nog even in Junior Championship.
Zou je echt moeten sturen?
Best leuke apparaten.
En dan staan we rond 13:30 weer buiten Ferrariland maar wel weer in PortAventura waar we de rest van de dag spenderen voordat we weer richting het hotel gaan, een biertje doen aan het zwembad en uitzicht hebben op Red Force.
Relaxt!
Als je op het resort overnacht dan mag je tijdens je verblijf op een willekeurige dag naar Ferrari Land, gelukkig zit dit dus inbegrepen. Het is een mooi park maar als je hiervoor apart moet betalen is het zijn geld vind ik niet waard.
Ze kunnen naar mijn mening en zoals meerdere al gezegd hebben dit beter bij Port Aventura toevoegen.
Tevens zijn de souvenirs wel aan de dure kant, maar dan staat er wel het Ferrari logo op en is het aanschaffen van een Fastpass geen overbodige luxe.
Aangezien we dus meerdere dagen op het resort verbleven zal ik van Port Aventura ook nog een TR posten met natuurlijk Shambhala!!