Iedereen heeft wel van die parken waar je nog steeds een keer naar toe moet, maar iedere keer komt het er maar niet van. In 2018 heb ik het al eens geprobeerd om wat mensen mee te krijgen met wat gratis kaarten, maar het mocht niet baten. "Ik ben er al geweest", "Mij zien ze pas terug als er een B&M staat" of "Mij zien ze er voorlopig niet terug" kreeg ik dan te horen.
Maar in 2019 waagde ik weer een nieuwe poging en zowaar lukte het me om de crème de la crème onder de coasterfans bestaande uit Arco, Herman en Sem mee te krijgen voor een dagje Drievliet en Duinrell oftewel The Double-D Tour
En zo stonden we in de vroege ochtend voor de poorten van Drievliet en toen die eenmaal open gingen, we begroet werden door het vriendelijke personeel gekleed in piraten outfit, stapten we als een ware Boyband naar binnen op jacht naar de 1e credit van de dag.
Het voorste gedeelte van het park is direct open en daar staat Twistrix al klaar voor zijn 1e rondjes. Deze spinning coaster van Maurer heeft geen indrukwekkend statistieken maar ondanks dat, is het mede door het gezelschap toch een aangenaam ritje. Aangezien de rest van het park wat later opent gaan de echte thrillseekers onder ons in de leuk gethematiseerde afterburner van het park, ikzelf heb nog de naweeën van een feestje die avond ervoor en kijk van een afstandje.
Het ziet er al gezellig uit!
Jammer dat het zee thema hier niet aanwezig is.
Nautilus, leuk gethematiseerd!
Inmiddels is de rest van het park ook geopend en de topattractie van Drievliet is de eerst volgende credit die we meepakken. Ook weer een Maurer, Formule X is met zijn korte pittige launch best een leuke baan en is voor het park een prima attractie en heeft zelfs zijn eigen tune die als je niet oppast de rest van de dag in je hoofd blijft. De zon is inmiddels defintief doorgebroken en de temperatuur is aangenaam te noemen, tijd om eens een waterattractie in de vorm van de boomstammetjes mee te pakken. Jungle River kun je denk ik ook op een middelgrote kermis tegenkomen en is, zoals het deze dag vaker het geval zou zijn door het bonte gezelschap, een leuk ritje.
Het spookmuseum is zoals je het al zou vermoeden het spookhuis van het park en stelt eigenlijk niet veel voor, maar het stationsgebouw is dan wel weer mooi en had ik niet verwacht voor een park als Drievliet.
Inmiddels kom ik tot de conclusie dat Drievliet eigenlijk best een prima park is en leuker als wat ik ervan had verwacht.
Leuk als 1e over de kop baan voor kinderen!
Tot 300 kilo in een boomstammetje.
Dat wordt dus het gezelschap opsplitsen
Het mooie gebouw van het spookhuis!
3e credit van de dag is alweer een Maurer, deze keer een wilde muis. En zoals het park me al positief verrast heeft, blijkt Kopermijn ook hier weer gethematiseerd en een aardig baantje te zijn. Niet heel ver van de wilde muis staat ook de laatste baan die we hier moeten doen, een Mau... uhm Mack achtbaan, helaas wel een powered coaster van Mack. Maar ik ben weer voorbarig want Dynamite Express geeft een prima ritje weg en is ook weer leuk gethematiseerd.
Kopermijn blijkt ook een aardig goudmijntje te zijn.
Leuke power coaster!
En zo hebben we alle credits van het park behaald en het rondje in Drievliet gemaakt. En het park heeft mij ontzettend verrast, heeft een prima collectie attracties, is mooi gethematiseerd en heeft een leuk sfeertje. Ik zou hier samen met mijn gezin, net als met het aanwezige gezelschap een ontzettend leuke dag kunnen hebben. Maar we stappen in de auto om naar de andere D van onze trip te rijden.
Kom naar Duinrell, want daar kikker je van op, een zin die ik in mijn jeugd ontzettend veel gehoord heb maar het tot nu nooit heb kunnen waarmaken.
Met onze tickets lopen we langs de kassa en met een rare blik vanuit mijn kant belanden we op een heuse camping. Het SBS gevoel begint in me op te borrelen en verwacht haast dat Piet Paulusma op ieder moment voor me staat en diepgaande analyse van het weer van me verwacht. Ja, de entree van Duinrell is anders als wat je normaal zou verwachten van een pretpark. Maar goed, we komen voor de credits en hier kun je er 3 behalen.
Het park is goed vol en wij sluiten aan in de relatief lange rij voor de Kikkerachtbaan de Zierer Tivoli Large is door zijn ligging in de bossen een aangenaam ritje en de trein is haast langer als de officiële capaciteit van de wachtrij.
Een zwevende kraan, hoe is het mogelijk.
Dragon Fly is achtbaannummer 2 waar we toch wel eventjes voor in de rij moeten staan. Deze Gerstlauer family coaster is een aardig ritje vooral de helix op het eind is leuk en mede door het pleintje wat in het midden ligt een leuk plekje voor toeschouwers. Het groene water en de lange rij weerhouden ons ervan om in de rij van de Splash te gaan staan en lopen naar de laatste credit van de dag. Falcon is de Gerstlauer Eurofighter van het park, dit type achtbaan is vaak niet geliefd bij de coasterfans. Ik vind de verticale lifthill vaak wel geinig en kan Falcon op een rake klap na in de baan best goed pruimen.
Je kan hier ook rodelen door de duinen en de wachtrij blijkt mee te vallen. De rit naar boven is eigenlijk best mooi, maar het ritje naar beneden valt me dan wel weer tegen. Ik mis een bepaalde snelheid en bochtenwerk zoals ik die ken van baantjes in Duitsland of Tsjechië.
De trein van Untamed lijkt meer op een Dragon Fly.
What goes up...
Must come down!
Even het rustmomentje pakken.
We lopen nog wat rond in het park, doen de verrassend leuke Aqua Shute, Sem ontaard zich als een ware sadist bij de Katapults voor mensen die via het pondje willen oversteken en maken dubieuze afbeeldingen in het Schaduwhuis. Zoals je het misschien wel in de gaten hebt gekregen hebben we het park wel een beetje gezien. Tijd om een hapje te gaan eten bij het Pannenkoekenhuis wat om de hoek ligt bij Duinrell en echt een aanrader is!
De zwembroek moest absoluut mee, want het Tikibad mochten we niet missen volgens onze ervaringsdeskundige. Ik zelf had door alle verhalen en ervaringen van vrienden een vrij negatief beeld van het Tikibad. Maar goed, om het te kunnen beoordelen moet je het zelf ervaren en het is mij reuze meegevallen. Ja het was druk, maar door de leuke collectie glijbanen en het slim gebruiken van de wachtrijen hebben we toch aardig wat glijbanen kunnen doen.
Simpel maar effectief.
Jammer dat ons kleingeld op was.
De afsluiter van een prima dag coasteren!
Waar Drievliet mij positief heeft verrast, had ik van Duinrell wat meer verwacht. Ik blijf het camping sfeertje een beetje raar vinden en kan er niet echt aan wennen. Dit wil niet zeggen dat het een slecht park is, maar het is het niet voor mij. Sta er eerlijk ook van te kijken dat Duinrell het 2e park van Nederland is. Het Tikibad daarintegen heeft mij door de prima collectie glijbanen dan wel weer een positieve ervaring rijker gemaakt.
Op de valreep is er nog een weekendje Center Parcs Hochsauerland geboekt en zal de volgende TR van Fort Fun komen, waarna zoals sommige van jullie weten EINDELIJK de Mega-trip door 9 staten en 12 parken in de USA van Arco en Sanne gaat beginnen!
Bedankt voor het lezen en zoals altijd is feedback van harte welkom, en wens ik hierbij iedereen een fijne vakantie!