In deze spannende en rare tijden kwam ik er nog achter dat er nog een tripreport ontbrak van onze UK-trip.
Het is dan ook best toepasselijk dat dit verslag over “The Most Thrilling Theme Park of the UK's” moet gaan, oftewel Thorpe Park.
Mijn beeld van het park was altijd dat het de Engels versie van Walibi Holland was, vraag me niet waarom.
Als we, na het parkeren van de bus, de brug oplopen en door de Dome gaan is het park nog niet open. We moeten nog een minuut of 10 wachten en het lijkt druk te worden, al is dat natuurlijk al snel als de poorten nog niet open zijn.
Enigszins beïnvloed door de drukte op dat moment en ik samen met @Marciano en Marloes een kleine traditie begin te krijgen, kopen we net als bij de vorige UK-trip in Alton Towers, een fastpass. We moeten tenslotte 7 achtbanen zien af te tikken, een biertje drinken, eten en als er tijd over is re-rides en andere attracties te doen.
Best een plezierige manier van binnenkomen.
Welcome to the Dome.
Eenmaal als de poorten opengaan lopen we het park in en komen we bij de 1e baan van de dag uit, Nemesis Inferno De B&M inverted van het park is gethematiseerd rondom een kleine vulkaan en knalt je door de jungle.
Ik vind het een verrassend pittig baantje met toffe elementen, een prima begin van de dag! Later op de dag maken we nog een ritje met behulp van de fastpass.
Tijd om naar de volgende te gaan, aangezien Colossus om onbekende redenen nog niet open is, lopen we naar de baan waar vanwege de capaciteit vaak langere rijen kunnen ontstaan. En net als we in de normale rij staan, schiet Saw in storing, de dag was nog net zo goed begonnen.
Gelukkig was Colossus inmiddels open gegaan en besluiten om dan maar daar weer een poging te wagen.
Deze coaster van Intamin wordt tevens ook mijn eerste 10-looper en ben dan ook zeer benieuwd hoe 4 van die Heartline roles achter elkaar nou voelen. Hoewel het best een leuke ervaring is en Colossus wel een gave achtbaan is, ga ik er ook eigenlijk over nadenken dat mijn favoriete banen helemaal niet veel of zelfs geen inversies hebben. En sommige daarvan behoren tot de beste op de planeet.
Verder valt het hier ook weer op dat Colossus best goed voorzien is van mooie beplanting.
Zo uit de jungle geknald!
Ook hier best toffe landscaping.
Geinig, maar niet meer dan dat.
Inmiddels is Saw – The ride ook weer geopend en schiet de wachttijd omhoog naar 40 minuten, daar hebben wij natuurlijk geen zin in en deze keer zetten we de fast-pass in.
Het duurt dan ook niet lang en zaten we binnen no time in de Gerstlauer Eurofighter. En hoewel het station en het 1e gedeelte van de ride allemaal weer best prima is aangekleed, is het ritje onplezierig en soms zelfs pijnlijk. De baan doet de film dan ook op dat gebied eer aan.
De volgende baan is er weer eentje voor in mijn statistieken, Stealth is met zijn 132km/u niet alleen de snelste en met zijn 62 meter de op een na hoogste coaster van de UK, het is ook nummertje 400 voor mij!
Dit type coasters stellen eigenlijk niet heel veel voor maar toch zijn het wel altijd toffe apparaten om te doen. De snelle launches van Intamin i.c.m. de hoogtes en de drop zijn toch altijd weer een genot om te beleven.
Tot dan toe is ie nog leuk.
I saw you!
Echt heel “stealth” is ie niet!
29 juli 2019 was nummer 300 en op 20 oktober 2019 alweer 400!!
Tot om te lunchen in een druk buffet restaurant, op zich is het prima voedsel (pasta’s en pizza’s) en een welkome afwisseling van de dag. Maar zoveel tijd hebben we niet want we hadden al gezien dat de rij voor Derren Browns Ghost Train al flink was opgelopen en toen was ie nog niet eens open.
Eenmaal daar gekomen schoot de wachttijd als een speer omhoog en hadden we daar niet heel veel zin in om in te gaan staan. Dan maar voor 5 pond een fastpass voor de attractie, en zo stonden we ook weer hier in een mum van tijd binnen
Sommigen vinden er geen zak aan maar toen ik eenmaal weer buiten stond, had ik wel zoiets van “wat heb ik net toch weer meegemaakt”
Als je echt helemaal niks van deze attractie af weet en alles werkt naar behoren dan heb je naar mijn mening een geweldige ervaring. De sfeer die opgebouwd wordt, kleine onverwachte aanrakingen en veranderingen in decor zijn apart. En als je denkt dat het voorbij is…
Ja, ik ben blij dat ik deze heb kunnen meepikken.
Over meepikken gesproken, de Rumba Rapid doen we ook maar meteen en deze is dan weer bijzonder tam als je het gros van de Engelse waterattracties een beetje kent.
90 minuten wachtrij!
jammer dat de golven niet zo hoog waren.
Net als bij Saw heb ik ook niks met de franchise van The Walking Dead. En nu hebben ze er hier een Vekoma indoor coaster naar gethematiseerd. Aan de lengte van de wachtrij te zien zijn de horror gethematiseerde attracties het populairst hier in Thorpe. Voor ons is het gelukkig een stuk minder lang wachten en worden de fastpasses niet eens gescand, komt dat ons even goed uit.
En ondanks dat ik niks met het genre heb vind ik The Walking Dead – The ride best wel een leuke baan. Ze hebben er met de thematisatie wel iets tof van weten te maken en de lange donkere uitgang is hilarisch om mensen te laten schrikken. Ik sta dan ook met plezier te wachten op de rest van het groepje en te kijken hoe het jongere publiek mensen de stuipen op het lijf probeert te jagen.
Toch best een leuke ride.
Een echte Engelse waterattractie, en er stappen gewoon mensen in.
Onderweg naar een rare uithoek van het park komen we ook de baan tegen die je puur en alleen meepakt voor de credit. De Mack powered coaster Flying Fish is er weer een voor het lijstje, alhoewel we er toch veel lol aan beleven.
Maar de echte reden om in deze hoek van het park te komen is natuurlijk de B&M Wingcoaster waar ik lang op gewacht heb om deze te kunnen doen. En ook hier is het horror / apocalyptische thema weer van de partij. Het neergestorte vliegtuig, de sirenes van de hulpdiensten en dan het verwoeste kerkgebouw, dit kan ik dan wel weer waarderen.
The Swarm is gaaf en hoewel wachten voor deze baan met zijn in-line twist door het station geen straf is, kan ik wegens gebrek aan controle bij de fastlane 3 ritjes maken op deze baan.
Eerder een slang als een vis.
Ontzettend tof gedaan!
Alleen maar blije gezichten.
We hebben nog tijd en ritjes over en kunnen hierdoor nog een ritje op Stealth en het eerder genoemde Nemesis Inferno maken. Verder drinken we nog een cocktailtje en doen we een biertje in de Dome. En dan is het ook weer echt tijd om terug te gaan naar doen boot, deze UK -trip is helaas ook weer bijna ten einde.
Thorpe Park heeft me positief verrast en heeft met Nemesis Inferno, The Swarm, Ghost train en The Swarm gave attracties en ziet het er voor Engelse begrippen prima uit.
Mocht ik ooit weer in de buurt zijn, dan staat een bezoekje aan dit park hopelijk weer op de planning.
Bedankt voor het lezen!
Mocht je nou de andere verslagen van deze editie van de UK-trip 2019 gemist hebben, dan kun je ze hier vinden.
- Chessington-world-of-adventures
- Oakwood Themepark
Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn en het forum Themepark.nl er mee stopt, kwam ik er achter dat ik sinds mijn aanmelding daar in 2017 ook Tripreports gepost hebt, in totaal ongeveer 27 stuks. Deze tripreports hebben hier dus nog nooit het daglicht gezien en leek het mij wel een leuk idee om deze nogmaals te posten.
Dus binnenkort verschijnen de tripreports van weleer!