Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn leek het mij wel leuk om mijn “oude” tripreports hier te plaatsen.
Het is vandaag ook exact 2 jaar geleden dat er samen met mijn vriendin en dochter van destijds 4 jaar een lang gekoesterde droom in vervulling ging.
Tot op de dag van vandaag hebben we het hier nog steeds over en blijkt maar weer dat we het voorlopig nog niet zullen vergeten, hopelijk wel weer ooit eens gaan overtreffen.
Afijn, 26 janauri de 1ste dag van onze 12 dagen in Orlando, Florida het pretpark mekka van de wereld zoals het volgens vele genoemd wordt.
In deze welverdiende vakantie zullen we genieten van ons hotel Port Orleans-Riverside, Disney Springs en natuurlijk de parken die in deze omgeving liggen.
- Disney's Magic Kingdom.
- Epcot.
- Disney's Hollywood Studio's.
- Disney's Animal Kingdom.
- Seaworld.
- Universal Studio's.
- Universal Island of Adventure.
- Busch Gardens Tampa.
- Disney's Blizzard Beach.
Na een 11 uur durende vlucht met Delta, wat trouwens een prima vliegmaatschappij bleek te zijn, komen we in de avond aan op het vliegveld van Orlando, na een kort ritje met de monorail en een kleine wandeling staan we bij Disney's Magical Express. Deze bus welke inclusief is als je op het resort verblijft zal ons brengen naar Port Orleans - Riverside, dit Disney hotel zou de komende 12 dagen onze verblijfplaats zijn.
Het inchecken gaat vlot en we krijgen onze Magicbands, de Memory maker wordt gekoppeld, de quick dining service wordt uitgelegd en we ontvangen nog wat kortingsbonnen welke we kunnen gebruiken in het winkelcentrum, Disney Springs.
Aangezien onze hotelkamer dicht bij het hoofdgebouw ligt lopen we er naar toe en gaan direct slapen, want morgen moeten we fit zijn.
De volgende ochtend doe ik de gordijnen open en wat blijkt tot mijn verbazing, het regent en dat zou voor de rest van de dag niet ophouden.
Maar volgens een citaat van een voetballegende "ieder nadeel heb zijn voordeel". Want na aankomst met de shuttle bus van Disney bij het eerste park lijkt het niet druk te worden, alsof niet drukke dagen hier überhaupt bestaan .
Wij zijn alleen bekend met Disney Parijs en dan zijn we er eindelijk, Magic Kingdom ( MK bezoeken we uiteindelijk in totaal 2,5 dag) Nadat we door de veiligheidscheck en de tunnel zijn gelopen komen we uit op de Main street met zijn winkels en eetgelegenheden, zoals we die met kleine verschillen kennen uit Parijs.
Gelukkig hadden we ook zonnige dagen.
Het park wat ie nooit in het echt heeft kunnen aanschouwen.
De cast member staat met zijn bord op het plein en vermeld ons dat we via Tomorrowland van onze Early acces kunnen genieten. Wachtrijen zijn hier nog niet ontstaan en we kunnen dan ook in een korte periode Buzz Lightyear's Space Ranger spin, Peoplemover, Caroussel of Progress en Florida's versie van de Space Mountain doen.
Automatisch ga ik daar waar mogelijk de vergelijking maken met de versies die bij mij bekend zijn uit Parijs. Buzz lightyear zitten de laserguns vast aan het karretje wat ik persoonlijk niet fijn vind, desalniettemin blijf het een leuke attractie
De vergelijking welke ik probeer te maken na een ritje in Space Mountain kan eigenlijk ook meteen de prullenbak in, want dit is gewoon niet te vergelijken met de versie uit Parijs, op de een of andere manier denk ik eerder aan de oude versie van Eurosat.
En wat bleek toen ik op een later tijdstip mijn coaster-count aan het bijwerken was, had ik alleen maar de linkerversie gedaan en moest dus om mijn bingo veilig te stellen ook de rechterversie doen. Gelukkig bleven we niet 1 dag hier want de wachtrij liep later op de dag toch behoorlijk op.
Space Mountain was een lekker classic achtbaan ritje, maar de attractie welke ik het meest kon waarderen in Tomorrowland was Carousel of Progress een lekker rustig ritje in een ronddraaiend theater welke de ontwikkeling van verschillende huishoudelijke apparaten en leven laat zien. Ondanks zijn leeftijd was ik best onder de indruk van de animatronics en met een vleugje humor gewoon een leuke attractie om mee te pakken.
Tomorrowland kan wel een beetje TLC gebruiken en met de komst van Tron zal dit vast ook wel goedkomen!
Een minder indrukwekkende ingang als de versie uit Parijs.
Niet 1 maar dus 2 banen!
Via Tomorrowland komen we uit bij Fantasyland, ik kan het niet laten om toch even te kijken wat de wachtrij is voor de Seven Dwarf Mine train. Deze attractie kon ik ondanks de 60 dagen die ik heb als gast om van te voren de Fastpass te reserveren niet meer op schappelijke tijden gebruiken, maar door het slechte weer (beetje regen) stond er maar een wachtrij van 20 minuten, vlug aansluiten! Wat een geweldige attractie is dit, de rit an sich is op enkele momenten na niet echt spectaculair. Maar het stukje dark ride en de berg met al zijn beplanting zijn geweldig. Het is overweldigend als je het totaalplaatje bekijkt van de attractie en wat hier is neergezet. Wauw!!
Met Under the Sea -Journey of the Little Mermaid, The adventures of Winnie the Pooh, Peter Pan’s flight en natuurlijk It's a small world hebben ze ook hele plezierige darkrides neergezet welke voor de hele familie geschikt zijn.
Van The Little Mermaid kon onze dochter geen genoeg krijgen, de animatronics van de hoofdpersonages zijn erg mooi en gaaf gemaakt.
Dit gebied heeft ook een klein gedeelte wat ik een beetje een raar stukje vind, het past er eigenlijk niet bij.
Hier staat wel de junior coaster Barnstormer en natuurlijk een Dumbo molen zoals we die kennen uit... jawel Parijs.
Ook als je wilt eten ben je hier in dit gebied op de juiste plek. Via eerder verslagen van de ervaringsdeskundigen had ik begrepen dat met een bezoekje aan Magic Kingdom een diner bij het Be Our Guest restaurant niet overgeslagen mocht worden. Helaas waren de schappelijke beschikbare tijden snel gevuld en reserveerde ik een ontbijtje. Wellicht minder indrukwekkend, maar voor onze dochter alsnog een ervaring, eten bij Belle en het Beest. De balzaal is prachtig, maar tijdens het ontbijt kan ik me niet aan het idee onttrekken dat ik in een zeer luxe vreetschuur zit. Erg gehorig en druk, ontbijt is verder wel prima.
HeHo Heho, deze achtbaan is zo!!
Ook bij Gaston kun je lekker snacken!
De favoriet van mijn dochter in Magic Kingdom.
De versie in Parijs is inmiddels al dik een jaar gesloten, maar hier in het Liberty Square gedeelte ziet Haunted Mansion prachtig uit, het is een soort guilty pleasure voor mij en stap dan ook weer met een big smile uit, hoop dat Phantom Manor ook weer een pareltje wordt zodra die opengaat.
We hebben nog even getwijfeld om de Hall of Presidents te doen maar konden er ons niet toe zetten om deze mee te pakken.
De treinrit was helaas gesloten maar als alternatief werd het een rondvaart met de Riverboat. Even lekker zitten en genieten van de cruise met mooie uitzichten op Big Thunder Mountain en het Tom Sawyer eiland.
Blijf het knap vinden hoe ze de attractie uit het zicht weten te houden.
Liberty square mooi stuk met in verhouding veel eettentjes.
Vanuit de rondvaart zie je hem al liggen, Big Thunder Mountain, ik was zeer benieuwd naar deze versie. BTM ligt er ook hier prachtig bij en ik blijf het een toffe attractie vinden, het geratel van de baan zorgt voor kippenvel. Nou weet ik niet of het baan verloop echt anders is maar wat ik wel mis hier, is het eiland en de explosieve finale.
Een ritje waar waarschijnlijk een hoop fans op hopen en nu missen in Parijs is Splash Mountain en welke idioot stapt er nou in als het regent. It is I, Misha! aangezien ik toch aardig doorweekt was kon dit beetje water er ook nog wel bij, en met betere vooruitzichten de komende dagen voor wat het weer betreft en de daarbij horende wachttijden was de keuze snel gemaakt.
Met 5 man personeel in het station stapte ik alleen in en weer viel mijn mond open van verbazing. Ook hier weer wat ze in de berg neer hebben gezet is absoluut Zip-A-Dee-Doo-Dah! Echt een topper en hoop dat we deze ooit mogen verwelkomen op het Europese continent.
Whoop, whoop all aboard!
The railroad of gold!!!
Paris, yes please!!
Tijd om weer wat te eten en op aanraden van de eerder genoemde ervaringsdeskundigen wordt het deze keer een hapje bij Skipper Canteen in Adventureland. En zo blijkt maar weer dat het handig is om op het forum actief te zijn en tips ter harte te nemen. Eten was erg lekker en tussen alle friet, kipnuggets, hamburgers en cola een welkome afwisseling in ons dieet.
Je zou verwachten dat door de regen er een lange wachtrij zou staan voor Pirates of the Caribbean maar niets is minder waar, we kunnen zo doorlopen.
En ja het vergelijken begint hier weer, dit begint al bij het gebouw, maar ook de wachtrij en de scene met Jack Sparrow zijn naar mijn mening beter. Deze ronde keer heeft Parijs voor mij overduidelijk de betere versie., desalniettemin kan ik ook hier genieten van de attractie.
Voor de verandering gaan we weer eens op cruise, deze keer door het regenwoud van Disney, Jungle Cruise is weer zo'n lekkere attractie en waarbij vooral de "skipper" met de droge opmerkingen en woordgrapjes de credits krijgt. Maar ook de dingen die je te zien krijgt en de beplanting is echt fantastisch!!
It's a small world after all, nee niet dit deuntje, maar het deuntje van de Enchanted Tiki Room is voor mij en mijn dochter het aanstekelijkste liedje van het park en kunnen binnen enkele seconden meezingen! Als het deuntje is afgelopen vraag ik me eigen af waar ik zojuist naar heb zitten kijken, maar het is leuk!
De tip van de ervaringsdeskundigen en nu ook van mij!
Yo Ho, Yo Ho a pirate's life for me
This river goes on for nile's and nile's!
Only in the tiki tiki tiki room.
En zo zit ons bezoek in een notendop van Magic Kingdom erop, en wat is het moeilijk om met zoveel indrukken hier een tripreport van te maken.
Ondanks dat de treinrit en de Tomorrowland Speedway gesloten waren zal ik vast nog veel meer dingen zijn vergeten.
Maar wat is het een geweldig park om heerlijk in te kunnen verdwalen en waar je prachtige momenten kan creëren. Van de castmembers waar de ene nog vriendelijker is als de andere, de fotografen die je overal tegen kan komen en maar al te graag een foto voor je willen maken, de diversiteit van de horeca die me positief verrast heeft en de Amerikanen zelf die uiterst vriendelijk en gastvrij zijn!
Ja, de Disney bubbel bestaat echt, wat een heerlijk begin van een geweldige vakantie!!
Bedankt voor het lezen!
Nog een laatste blik van Magic Kingdom.
Volgende TR is van het Experimental Protoype Community Of Tomorrow.
Bedankt voor het lezen en zoals altijd, wordt een duimpje omhoog of reactie gewaardeerd.