De drang naar een paar leuke dagen en nieuwe credits was voor sommigen van ons te groot, zo groot zelfs dat het dragen van mondkapjes geen bezwaar meer was
Dus in de appgroep met @ArcovandenBroek, @Micha, @no-fear1991, @luckyrik28, @wouterh, @MyronF, @Andre werd er gesproken om een paar dagen naar Duitsland te gaan en wat nieuwe parkjes te ontdekken.
Zo gezegd, zo gedaan en vertrokken we in de vroege ochtend richting onze eerste bestemming van het lange weekend.
Diezelfde dag brengen we een bezoekje aan Europa Park, hierover is natuurlijk al genoeg gemeld op dit forum dus daar ga ik ook niet uitgebreid een verslag over typen. Het was in ieder geval niet druk en de virtual line is een uitkomst. We hebben die dag het langst staan wachten voor Wodan en dit is met het warme weer en een mondkapje geen pretje. Verder was mijn eerste ervaring met het dragen van een mondkapje mij reuze meegevallen!! In de avond deden we nog een drankje in het Bell Rock Hotel, wat trouwens ook weer een prachtig hotel is met een fijn sfeertje. Zeker als je buiten kan zitten in een warme zomeravond is het echt relaxt.
Een deel van de bende van ellende!
Afijn, de volgende dag zouden we pas in de avond gaan zwemmen bij Rulantica, wat doe je dan overdag?
Je zou zeggen nog een dagje Europa Park, maar dat is niet wat wij gingen doen. Deze dag zou een soort mini rodeltripje worden en lekker rijden door de mooie Duitse omgeving
Wat dat betreft is Duitsland i.c.m. het mooie weer echt een prachtige bestemming om ook eens op vakantie te gaan i.p.v. bijvoorbeeld het populaire Frankrijk of Spanje.
Na toch wel dik anderhalf uur rijden komen we aan bij de eerste bestemming van deze dag.
De Sommer Bobbahn in Seewald Freizeitpark Enzklösterle Poppeltal, heel apart om haast in de middle of nowhere een rodelbaan te zien met een restaurantje die haast mijn naam roept om een lekker biertje te nuttigen.
Maar eerst de rodelbaan, een ritje naar boven kost een schappelijk €4, en heel apart een achterwaartse optakeling. Dat is iets wat ik nog niet ben tegengekomen. Het baantje zelf is erg tof met zelfs een airtime momentje in de baan.
Het gegil wat je vanuit de bergen hoort als ik eenmaal weer beneden sta zegt genoeg. Dit is een verrassend leuke rodelbaan, uiteraard wordt er na afloop een lekker Duits biertje genuttigd.
Echt comfortabel is het niet.
Heerlijk!
Maar we moeten door, dus stappen we weer in de auto om naar de volgende bestemming te rijden, oftewel Freizeit und Sportzentrum Mehliskopf om precies te zijn.
Hier hebben ze naast een klimparcours, downhill karten en boogschieten ook een Alpine coaster staan die je zelfs met VR kunt beleven. Wij kiezen voor de normale versie, het is eventjes wachten voordat wij aan de beurt zijn, maar het is dan ook wel leuk om vanuit de wachtrij te kijken hoe langzaam sommige mensen over de baan gaan. Voor diegene die achter je zit kan het dan wel je hele rit verpesten, zeker als ze bij ieder bordje waar Bremsen op staat het ook daadwerkelijk met volle kracht doen.
Gelukkig hebben wij hier geen last van en maken het ritje dan ook zo snel als we kunnen, helaas worden we hier en daar automatisch afgeremd en is het ritje aan de korte kant.
Ook hier worden de lokale specialiteiten (lees curryworst en bier) genuttigd.
De alpine coaster in Gutach stond ook nog op het lijstje, maar we hadden ons eenbeetje verkeken op de reistijden en kozen ervoor om terug te rijden naar het hotel en onze zwemspullen te pakken voor een avondje Rulantica.
Deze keer liet ik mijn telefoon in het kluisje en kon ik de glijbanen doen die ik de laatste keer tijdens mijn bezoek niet in mijn eentje kon meepakken.
Ziet er wel tof uit.
Let’s go!
Tijd om Rust te verlaten en nog wat dieper Duitsland in te rijden, deze dag zou in het teken staan van credits en rodelbanen.
En met 45 minuten rijden zijn we bij de eerste bestemming van deze dag Steinwasen Park
Met 2 rodelbanen, 1 Alpine Coaster, 1 Bobkart en ook nog een Powered Coaster best wel een hoop om ffkes mee te pakken.
We beginnen voortvarend bij de Alpine coaster waarvoor toch al best een wachtrij voor staat.
Deze is weer een stuk leuker om te doen zo over de dierenverblijven, ook heb ik het gevoel dat deze wat sneller gaat of zal het aan de betere layout liggen??
Daar boven op de berg zijn ze verscholen.
En weer omhoog.
Remmen graag!
De route die we lopen lijkt wat onlogisch en zo komen we uit bij de soort van rapid Riversplash
Dit baantje ziet er in een aantal bochten best spectaculair uit maar echt nat wordt je er niet van. Zo gebouwd op de heuvel geeft het wel een extra dimensie.
Als we het pad omhoog weer volgen komen we uit bij het grote gebouw waarin alle faciliteiten zich bevinden, echter zijn hier ook de Bobkart zoals we die kennen van Maximus Blitzbahn in Toverland en de Powered Coaster Gletscherblitz te vinden. Deze 2 baantjes hebben toffe interactie met elkaar en hebben zelfs enkele scenes die op zich niet heel bijzonder zijn. Toch zijn het 2 leuke baantjes om te doen.
Apart.
Disco, disco.
Te snel voor een foto.
We pakken weer de lift naar boven om de 2 laatste baantje hier te doen. Lekker weer knallen door de rodelbaan. En eenmaal bij de top kun je zelfs racen tegen elkaar, erg tof!!
Deze gaan voor je gevoel erg snel en een beetje spelen met je gewicht kun je zelfs een beetje driften of wat hoger de bochten pakken. 2 hele gave rodelbaantjes hebben ze in Steinwasen staan.
Een deel van de groep wil de grote brug die over het park hangt te doen, de rest kiest ervoor om heerlijk om het dakterras een hapje en een drankje te doen.
Dit park was ontzettend leuk om te doen en we hebben nog niet eens alles gezien. Het zijn verder voornamelijk speeltuinen, dierenverblijven en klimtoestellen. En met 45 minuten rijden een prima tussendoortje i.c.m. Europa Park.
Wat een uitzicht!
Paradijs voor kinderen.
Proost!
Maar zoals gezegd, we moeten door want er staat weer iets tofs in de buurt. We rijden naar de Hasehorn Alpine Coaster in Todtnau, met zijn 2,9 km zeker geen klein dingetje.
Beneden voor de lift lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar eenmaal boven gekomen staat er een flinke rij voor de alpine coaster. Het voelt een beetje als een touristtrap, eerst €6 betalen voor de lift en dan ook nog €5 voor de coaster. En ze vertellen je beneden natuurlijk niet dat het ontzettend druk is, we hadden beter moeten weten gezien de drukte op de parkeerplaats.
Afijn je wilt hem ook niet laten schieten, alhoewel een deel kiest ervoor om onze laatste medereiziger te gaan vergezellen.
Eenmaal boven heb je wel een prachtig uitzicht en met in een drankje in de wachtrij doen wij er 90 minuten over voordat we aan de beurt zijn.
Ook hier mensen die de boel weer ophouden en niet op volle snelheid naar beneden durven maar gelukkig hebben wij ook deze keer weinig last van. En dit is toch wel een toffe ervaring, de rit is lang, bochtenwerk is gaaf en de snelheid is ook dik in orde. Helaas ook hier heel af en toe wat automatische remmen ofzoiets. Maar overall ontzettend tof om hier eens terecht te komen.
En weer naar boven.
Wat een uitzicht!
Ze staan al netjes klaar.
Helaas hebben we door het lange wachten voor de Alpine coaster wel ontzettend weinig tijd voor onze laatste bestemming deze dag. Met nog 1 uur voor sluitingstijd rijden we toch naar Tatzmania Löffingen, met €18 voor 1 uurtje wellicht de 2 duurste credits die ik ooit gedaan heb.
We lopen dan ook direct door naar de Gerstlauer Bobsled van het park, Gold Rusher ziet er vlamnieuw uit en is ook nog eens een ontzettend leuk baantje. Lekker soepel en comfortabel, dat had ik niet verwacht en was dan ook blij verrast. Perfect dingetje voor meer kleinere parken.
Door naar de volgende, een spinning coaster, helaas wel een van SBF Visa met de toepasselijk naam African Spin waar ik zelfs geen foto van heb gemaakt.
De andere aanwezige attracties en het bekijken van de dierenverblijven laten we helaas voor wat het is, want het ziet er allemaal wel ontzettend mooi uit. Het uurtje vliegt dan ook weer voorbij en rijden we weer naar het volgende adres waar we zullen gaan overnachten.
Een uitgebreider verslag met dank aan Myron kun je hier lezen: TR Tatzmania Löffingen
Leuk baantje!!
Achtbaanspaghetti van Gerstlauer.
De volgende ochtend is het na het ontbijt weer doorrijden, we willen tenslotte op tijd bij het park zijn. Deze dag is het Schwaben Park welke we gaan verblijden met een bezoekje van ons.
We zien direct dat Hummel Brummel deze dag er niet in zit, er wordt nog veel gewerkt aan deze baan. Voor mijn gevoel iets te lang, deze bingo van het park gaan we niet lang houden.
Afijn dan maar direct door naar de vooralsnog laatste toevoeging van het park. De aanstekelijke muziek deunt al lekker en tovert een glimlach op mijn gezicht.
Wilde Hilde is weer een nieuw type baan voor mij, ik lach me kapot in dit baantje en had niet verwacht dat ie zo leuk was om te doen. Hier mogen er wat mij betreft wel wat meer van gaan verschijnen.
Meteen is het door naar weer een type baan die ik nog niet gedaan heb. Zierer ken ik eigenlijk alleen maar van de Tivoli’s die we overal van kennen. En soms een uitschieter met Verbolten, maar blijkbaar kunnen ze meer. Force One ziet er van de zijlijn al best leuk uit en na een aantal ritjes is het gewoon een prima baantje
Wat een skyline!
Are you tokking to me!
Snelle lifthill.
Lekker bochtje.
We gaan lekker en met dit tempo hebben we tijd over. Genoeg zelfs om wat andere attracties te doen die je normaliter zou overslaan. Zoals Wellenreiter, de Kroko Splash een kiddie logflume, en hier hebben ze ook weer een Bobkart. De laatste credit van de dag staat ook in deze hoek van het prak en nemen we ook meteen mee.
Zeiknat.
Wat een baan, wat een baan!
De minste tot nu toe.
Het is helemaal niet druk in het park en we zijn er dan ook zo doorheen gewandeld. Nog een paar ritjes op Force One en dan zijn we rond een uur of 2 weer uit het park. We kijken nog eventjes op coast2coaster maar de rodelbanen in de buurt zijn helaas dicht.
Dan maar naar ons laatste hotel van de trip rijden en dat is niet erg. Want we komen uit in een ontzettend mooi dorp (Tip: Besigheim) met een levendig plein volop horeca, hier gaan we dus wat eten en drinken.
Als de avond valt gaat een deel geocachen in de omgeving, en het andere deel gaat lekker weer op het plein een drankje doen en nog een heerlijke flammkuchen eten. Uiteindelijk wordt het nog een gezellige avond als de groep weer compleet is en nog meer drankjes doen!
Gezellig dorpspleintje!
Nice!!
Ik ben tenslotte een Bourgondiër.
De laatste dag van onze trip is het 10 minuten rijden naar Tripsdrill om natuurlijk de 2 nieuwe aanwinsten van het park te kunnen doen. De rij op de parkeerplaats is al aan de flinke kant maar op zich zijn we toch snel binnen. We lopen dan ook direct door naar de nieuwe Boomerang van het park. Volldampf heeft al wel een station wat grotendeels af, de muziek is ook weer lekker aanstekelijk. Verder is het gewoon een prima soepel ritje in de erg mooi gethematiseerde trein.
De reden om dit park te bezoeken is op dit moment toch wel Hals-über-Kopf Vekoma’s allereerste STC oftewel Suspended Thrill Coaster met heupbeugels. Het station is nog helemaal niet af maar ik vind het toch prijzenswaardig dat Tripsdrill er toch voor gekozen heeft om deze coaster te openen. Dit baantje is botersoepel, de heupbeugels zitten comfortabel en het is gewoon een ontzettend fijn ding. Een meer dan prima baantje en dan ook zeer benieuwd hoe het er allemaal uitgaat ziet als het eenmaal af is. Als ik dan een minpuntje moet noemen, had ik liever wat meer afwisseling in de inversies willen zien maar eigenlijk is het gewoon muggenziften.
Ik ben al eens eerder in het park geweest en ga mijn verslag dus niet uitbreiden, mocht je het willen nalezen dan kan dat natuurlijk hier: Tripsdrill te Cleebronn 2018
Volle kracht vooruit!
Bijna hals over de kop.
Laat het gras maar groeien!
We hebben nog een flink ritje voor de boeg dus besluiten wij de groep te verlaten en rond half 4 naar huis te rijden.
Het was weer een geweldig leuk en relaxt weekend met veel afwisseling, slap gezever, lekker eten en natuurlijk de nodige drankjes. Maar het was vooral fijn om weer eens een ouderwets tripje te doen, ondanks de mondkapjes wat mij 100% is meegevallen was het gewoon weer top!
Onze vakantie naar het land van de onder andere de Vikingen en Lego gaat door dus tot de volgende verslagen.
Hav en dejlig ferie, alle sammen!! oftewel Fijne vakantie iedereen.
Bedankt voor het lezen van dit wat korte reportje en zoals altijd, Duimpje omhoog!