Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn en het forum Themepark.nl er mee stopt, kwam ik er achter dat ik sinds mijn aanmelding daar in 2017 ook Tripreports gepost hebt, in totaal ongeveer 27 stuks. Deze tripreports hebben hier dus nog nooit het daglicht gezien en leek het mij wel een leuk idee om deze nogmaals te posten.
WELKOM BIJ THROWBACK TRIPREPORT deel 9.
HOLA!!
Dag nummer 2 van onze mini trip naar Madrid, vandaag het andere pretpark in deze grote stad welke op een klein half uurtje rijden ligt.
Park gaat om 12:00 open en we besluiten om van te voren naar een groot winkelcentrum buiten de stad te rijden waar ook heel toevallig het net geopende Nickelodeon Adventure ligt. Ook pas open vanaf 12:00 dus niks van gezien wel een beetje geshopt, maar snap dat jullie het stuk over het winkelen liever overslaan.
Parque Warner een park met 6 achtbanen en ook hier helaas de water attracties gesloten, had toch wel een klein beetje gehoopt dat ze open zouden zijn.
Park in de kerstsferen gehuld.
In de ochtend was het nog mistig.
Als eerste liepen we naar wellicht de reden om naar dit park te komen en de baan die nogal storingsgevoelig is, en ja hoor Stuntfall in storing.
Oké oké komt goed denken we en lopen naar de volgende baan om in de rij te gaan staan, en ja hoor Superman in storing.
Goed op naar de volgende baan en gelukkig een die wel zijn rondjes maakt Batman la Fuga de B&M inverted van het park, het station en wachtrij zien er tof uit en de baan zelf is verrassend intens en leuk om te doen. In de avond pakken we nog een keer een ritje en dan met de VR, welke ik persoonlijk erg gaaf vond. Helaas zorgt ook hier de VR voor erg veel vertraging.
”I am Batman!”
Het volgende gebied heeft wel wat weg van het Western gedeelte wat ook in Port Aventura staat met hierin misschien wel een van de meest, als we diverse lijstjes moeten geloven, saaie en/of slechte woodie van Europa.
Coaster Express staat bij diverse coaster enthousiastelingen onderaan de lijsten en ook bij mij zal ie ergens in de onderste regionen eindigen. Het ritje is eigenlijk nog niet eens oncomfortabel, maar op de drop na is het gewoon een saai ritje, geen gooi en smijt werk, geen airtime, en weinig snelheid. Het is inderdaad geen topper, maar Bandit in het park in Duitsland zal voor mij nog steeds als laatste eindigen.
Best een sfeervol gedeelte.
Helaas gesloten in het winter seizoen.
Een baan zonder schwung.
Tijd om wat te eten en te drinken en hier in Porky Pig Diner (klinkt als die maffe film van vroeger) is het voedsel niet een hoogvlieger. Hamburger en de frieten zijn hier lauw maar het restaurant is goed gevuld met gezinnen. Wat het eten betreft hebben we niet echt veel geluk deze trip, alleen de tapas-chinees welke we in de avond zouden bezoeken was lekker.
Afijn, we zijn aanbeland in Cartoon Village gebaseerd op de Looney Tunes. Een gebied speciaal voor de jongere bezoekers en waar we 2 baantjes kunnen vinden, Correcaminos Bip Bip een Mack junior coaster en Tom y Jerry een Zierer Tivoli, beide banen blijken populair en voor de Mack moeten we 45 minuten wachten voordat we een ritje kunnen maken.
Eh what's up doc!
Nam, nam, iemand die het eten wel lekker vond.
Picknick thema, wel een karige picknick.
Vanuit de wachtrij van de juniorcoaster zagen we al dat er testritjes gemaakt werden, dus met gepaste spoed liepen we weer terug naar de baan waar we in de ochtend als eerste zijn probeerden te beginnen.
Stuntfall, een van de weinige Giant Inverted Boomerangs, en de enigste in Europa.
En het rare is dat er haast geen wachtrij staat, we doen hem dan ook 3x achter elkaar, achterin is het naar mijn mening een intense baan.
Erg toffe baan om te doen en best een imposant ding om te zien.
Een likje verf zou geen kwaad kunnen!
I'm Lovin' it.
De laatste credit die we nog moeten doen is gelukkig ook uit storing en ik hoopte dat deze een beetje zou lijken op Dragon Khan in Port Aventura.
Superman / la Atracción de Acero, een B&M Floorless ook een type wat ik nog niet gedaan heb. Maar helaas 1 trein op de baan en wat werken ze hier langzaaaaaaaammm, ik zie om de 5 á 6 minuten een trein voorbij komen en het duurt dan ook even voordat we een ritje kunnen maken.
Er zitten gave elementen net als bij Dragon Khan in, alleen lijkt deze baan zich in te houden of zoiets, heb dan ook het gevoel dat er meer in had kunnen zitten.
Parque Warner heeft toch best mooie gebouwen.
Ik zie overeenkomsten met mijzelf.
[/url]
Het duurt te lang....we staan hier al een tijdje.
De dag zit er bijna op maar niet voordat we in Hotel Embrujado zijn geweest. De Vekoma mad-house van het park, ik kan deze attracties altijd wel waarderen en na Hex en persoonlijke favoriet Villa Volta dus ook benieuwd naar deze versie. Stations, wachtrij en voorshow zijn sfeervol en de rit zelf is prima. Helaas werkte er blijkbaar een cruciaal effectief niet waardoor je niet de volledige ervaring kreeg.
Dit hotel, dit vervloekte hotel!
Zoals eerder gezegd pakken we een ritje Batman met VR mee (erg leuk) en is het inmiddels ook donker geworden. En in het donker ziet dit park er mede door de kerstversieringen sfeervol uit en wordt het tijd om afscheid te nemen van dit park.
Winter wonderland.
Ik vond Parque Warner een leuk park met prima achtbanen waarvan Stuntfall en Batman ook i.c.m. de VR voor mij echt de uitschieters waren.
Het park ziet er prima verzorgd en ik had dit park liever gezien in Oberhausen als de versie die wij nu hebben. Het personeel heeft helaas volgens mij de trainingen in Port Aventura gevolgd, want ook hier zijn ze niet vooruit te branden en de horeca had ook beter gekund.
Uiteindelijk gaat het erom of we ons deze trip vermaakt hebben en dat is uitstekend gelukt.