De baan is nu dicht voor groot onderhoud. Heropening is nog onbekend.
Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
Philosopher A mechanical modification to the ride's vehicles... Zouden ze dan toch een kap om de "achterwielen" gaan zetten zodat het risico er niet meer is dat je er met je voeten bij komt? ben benieuwd wat het probleem is in dit geval omdat ze het zo specifiek over de treinen hebben...
- Bijgewerkt
StefanV Als de TT2 niet had mogen draaien zonder zulke kappen, was deze al helemaal niet open gegaan voor publiek. Kleine toevoeging: Ik zie net dat er al kappen over de wielen zitten en dat je vanuit je stoel eigenlijk al helemaal niet in de buurt van de wielen kan komen.
Gezien de onbekende periode van stilstand verwacht ik zelf een groter constructief probleem, bijvoorbeeld iets met de wielstellen... beginnende scheurvorming? Plekken die toch zwaarder belast worden, dan gedacht.... ? D'r is naar mijn idee wel iets meer aan de hand, dan een paar missende kapjes... Zoveel mogelijkheden, jammer dat ze er niet wat meer info over naar buiten brengen.
Het gaat misschien allemaal toch iets te hard voor een Zamperla trein :p.
Toch opvallend dat hij nu alweer gesloten is. Ben benieuwd of dit een simpele kinderziekte betreft, of het begin van een soap die het gevolg is van zo'n project door zo'n leverancier laten doen. Ik hoop het eerste, ik vrees het laatste
Jozz Ik hoop het eerste, ik vrees het laatste
Bij ThunderVolt in Playland, kan het zeer waarschijnlijk nog wel goed gaan, omdat hier de snelheid toch stukken lager ligt. Maar bij TT2 ben ik er wel bang voor dat het daar aan ligt. En of het probleem dan ligt bij de eind snelheid of mogelijk zelfs al bij de snelheden die bij lancering 1 & 2 gehaald worden, dat durf ik niet te zeggen.
Geruchten gaan dus inderdaad dat het iets mechanisch is met de wielstellen, dat dusdanig niet goed werkt dat er opnieuw engineering gedaan moet worden. Vervelend voor beide partijen, maar het lag wel in de lijn der verwachtingen dat zoiets kon gebeuren gezien het ontbreken van trackrecord van Zamperla met dit soort achtbanen en orde grote van snelheden.
Dan gaat het nog wel even duren.
RickMarkestein Vervelend voor beide partijen, maar het lag wel in de lijn der verwachtingen dat zoiets kon gebeuren gezien
Ze hadden natuurlijk een treinstel van Intamin kunnen reverse-engineren, maar wat mijzelf opviel aan de Zamperla treinen, is dat de wielen zelf niet heel groot in diameter zijn. Dat kan gezichtsbedrog zijn natuurlijk (heb TTD en KDK in het echt gezien, deze niet), maar had grotere verwacht.
FlyingTimo wat mijzelf opviel aan de Zamperla treinen, is dat de wielen zelf niet heel groot in diameter zijn.
Ze schrijven zelf dat de wielen speciaal ontworpen zijn voor deze snelheid: "The Lightning vehicle, first showcased at IAAPA Expo, also includes modified road wheels that are designed to be low-maintenance and sustain extreme acceleration"
Ik weet niet echt wat de afmetingen zijn van andere achtbanen, maar toevallig had iemand het aan Zamperla gevraagd voor Coasterradio: 530mm (volgens mij heeft hij het over de diameter? Het is niet helemaal duidelijk voor me). Zie de episode hier rond 24:30
Eftelflags Dus het is een Zamperla. Mijn god, ik ben benieuwd.
SvenDonut gedurfde keus
ArcovandenBroek dat kan echt niet goed gaan
Meint niet de aangewezen fabrikant
Coasterfrenzy m met Zamperla te gaan werken - dit toch ook niet bepaald een goede reputatie hebben - vind ik zéker een bizarre stap
Pure een enorme misser dit
Jozz het klinkt nog steeds als een foute grap
Nevz Het blijft een rare gedachte dat Zamperla TTD gaat aanpakken
RickMarkestein Hoop echt dat Zamperla zijn spul op orde heeft
BigBadWolf Verder blijf ik de keus voor Zamperla opmerkelijk vinden
Coasterfrenzy Met Zamperla kan dit een rampverhaal worden
Marvin En dan laat je het ook nog eens doen door een bedrijf met totaal geen ervaring op dit vlak
...
yeah, that didn't age wel, did it...
Philosopher Naast de hele soap rond de sluiting voor onbepaalde tijd snap ik dit nog niet helemaal. Waarom is er niet voor gekozen om een magneet rem/trim boven op de tophat te plaatsen? Dit hebben tegenwoordig de meeste launch coasters, zelfs de volgende iteratie t.o.v. TTD van de intamin launch in vorm van Kingda Ka, om de variaties in snelheden beter te kunnen beheersen. Waarom heeft Zamperla hier niet voor gekozen?
Nou, ze zijn dus flink groter bij de nieuwe Zamperla treinen. Is wel even leuk om te vergelijken met de nieuwe treinen voor Falcons Flight:
Duidelijk te zien dat de loopwielen flink wat groter zijn. Wat mij vooral ook opvalt is dat de verbinding tussen de loopwielen en side friction wielen bij de Zamperla treinen wel heel iel oogt ten opzichte van de Intamin treinen.
RickMarkestein Dat is inderdaad wel een behoorlijk verschil...
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de up-stop wielen nu het probleem vormen omdat de treinen met behoorlijke snelheid over de tophead gaat...
Het zijn geruchten. Wat feitelijk het mechanische probleem is, is niet bekend.
RickMarkestein Nou, ze zijn dus flink groter bij de nieuwe Zamperla treinen
Dank voor de heldere duiding!
- Bijgewerkt
In de alom bekende wandelgangen heb ik het volgende gehoord:
- in totaal 27 draaistellen met barsten/scheuren
- een beschadigd chassis
- en “een aantal” kapotte LSM-vinnen
Als dit echt klopt, holy sh*t. Dat is veel, heel veel.
- Bijgewerkt
Quefox_ kapotte LSM-vinnen
Zo'n vin is normaal gesproken een dikke staalplaat, die gaan echt niet zomaar stuk..
Dat er eventueel ergens scheurtjes inzitten na alle tests en twee(?) draaidagen is ook niet heel tof.. ik zie al zo'n druk gebarende schreeuwende Italiaan aan iemands bureau staan
FlyingTimo die gaan echt niet zomaar stuk
Kapot is natuurlijk een breed begrip, elektrisch zou er bijvoorbeeld ook iets niet in orde kunnen zijn met die vinnen. Helaas was de info niet gedetailleerder dan hoe ik het hier heb geschreven
FlyingTimo ik zie al zo'n druk gebarende schreeuwende Italiaan aan iemands bureau staan
Ik hoor hem al zingen:
"Volare, oh oh
Cantare, oh oh oh oh
Let's fly way up to the clouds
Away from the maddening crowds"
Ze hebben een goed trackrecord qua hoogstaande achtbanen. NOT!