- Bijgewerkt
Nieuwe trackdelen zijn gearriveerd bij Hotel Breakers (een van Cedar Point's eigen hotels).
Nieuwe trackdelen zijn gearriveerd bij Hotel Breakers (een van Cedar Point's eigen hotels).
Video is privé, helaas.
Ik kwam een screenshot uit de video ook al tegen op Reddit:
Duidelijk geen track van Intamin, maar dat wisten we natuurlijk al. Benieuwd wat Zamperla ervan gaat maken.
Meint Benieuwd wat Zamperla ervan gaat maken.
Inderdaad, want Zamperla is deze hoogte en snelheid niet gewend.
The_Bullgod Dat maakt het inderdaad heel interessant. Het is nogal een stap voor hun.
Waarom is het eigenlijk niet langer koek en ei tussen Intamin en Cedar Fair?
CoasterBrabo Waarom is het eigenlijk niet langer koek en ei tussen Intamin en Cedar Fair?
Er is veel te vaak iets fout gegaan met diverse Intamin attracties bij verschillende Cedar Fair parken.
Neem b.v. Shoot The Rapids, maar ook Maverick hadden enorm veel problemen. Dat dat zijn nog maar 2 voorbeelden.
Cedar Fair is daar nog steeds niet overheen, ondanks dat moderne Intamin rides het juist erg probleemloos doen.
The_Bullgod ondanks dat moderne Intamin rides het juist erg probleemloos doen.
Daarom dat ik de houding van CF ook erg kinderachtig vind. Daarnaast is het bij een aantal banen (zoals Intimidator) ook zo geweest dat het park hier ook wel voor gekozen heeft: Je wilt een attractie die mensen lang tot op hoge G-Krachten houdt, dan kun je een aantal KO's daar wel bij in rekening brengen: Zeker in de zinderende hitte die daar in de zomers vaak is.
En dan nu de stap om met Zamperla te gaan werken - dit toch ook niet bepaald een goede reputatie hebben - vind ik zéker een bizarre stap.
Het voordeel ervan is: Ongeacht hoe hard Zamperla/CF het nu verprutst: Ze kunnen dan toch écht niet meer met het vingertje naar Intamin wijzen.
Coasterfrenzy Daarom dat ik de houding van CF ook erg kinderachtig vind.
Bijna net zo zielig als Six Flags met hun Gerstlauer ruzie. Die bestellen een nieuwe trein voor een Schwarzkopf bij B&M, een bedrijf dat nog nooit Schwarzkopf treinen heeft gemaakt, puur om het niet bij Gerstlauer te doen.
Vervolgens is de trein korter dan de orginele omdat B&M duur is, haha
Vind het echt een enorme misser dit, ze krijgen het namelijk niet eens voor elkaar om een simpele spinning wildmouse betrouwbaar open te houden dus ik zie dit somber in. Ook heeft zamperla naar mijn weten nog niet veel ervaring met LSM/LIM technieken..
Snap echt niet dat ze desondanks het verleden niet voor Intamin hebben gekozen, zij zijn heer en meester in de LSM technieken, switchtracks en hoge snelheden.
Pure En zelfs als je écht niet voor Intamin wil gaan, ga dan minimaal met een gerenommeerde bouwer werken zoals bijvoorbeeld Vekoma. Die hebben toch ook veel verstand van switch tracks en LIM/LSM technieken. Ook Premier Rides kan er wel wat van. Zelfs B&M zou een betere optie zijn, ook al hebben die geen ervaring met switch tracks.
Taronco aat dit over de nieuwe trein van Riddler Mindbender in SFOG?
Van RCDB:
As part of a refurbushment completed in 2021, the original trains were replaced by trains designed by Bolliger & Mabillard and manufacturered by Valente SAS. The arrangement also changed from two 7x2x2 trains to three 5x2x2 trains.
(Vernieuwd) Racing-thematisering voor TTD 2.0.
The_Bullgod Intimidator 305 moest ook dicht net als Maverick toen bleek dat ze de bocht na de first drop verkeerd hadden berekenend. Nee, de relatie tussen Cedar Fair en Intamin is niet heel goed.
Philosopher Twee spikes waarbij twee treinen tegen elkaar racen en beide aan 1 kant tegen de tophat op rijden om boven weer terug te vallen?
CoasterBrabo Denk dat er maar 1 spike zal gaan komen, denk dat het logo Cedar Point in vanaf beide kanten leesbaar moet zijn
Nevz Intimidator 305 moest ook dicht net als Maverick toen bleek dat ze de bocht na de first drop verkeerd hadden berekenend. Nee, de relatie tussen Cedar Fair en Intamin is niet heel goed.
Was dit wel écht verkeerd berekend? Bij mijn weten was alles binnen de marges qua krachten en waren er ook geen technische problemen. Het punt was vooral dat desondanks veel mensen KO gingen in die bocht, maar dat is uiteindelijk ook een stukje intensiteit waar de opdrachtgever om vroeg en waarvan Cedar Fair al had kunnen weten dat het problemen zou opleveren als ze naar concurrent Six Flags (Goliath) gekeken hadden.
Coasterfrenzy Maverick was een heartline roll. Voor de riders prima te doen maar blijkbaar wel erg belastend voor de karretjes zelf. Onderhoud zou erg duur worden door de hogere slijtage.
Njit Ik heb begrepen dat dit puur op de rit ervaring zat en dat de karretjes het wel aan konden. Men is immers alle weken dat die roll erin zat door blijven testen totdat de nieuwe baandelen - die overigens al op voorhand waren geproduceerd mocht de beleving toch te intens zijn - erin gehesen werden. Er is zover bekend 1 man van Intamin geweest die de baan met roll gedaan heeft en het was zijn besluit om de roll niet aan het grote publiek te presenteren. Zoals ik het verhaal ervaar toont het aan dat Intamin destijds graag de grenzen opzocht maar tegelijkertijd (middels dat extra baan element) proactief marges inbouwde.
Check deze video vanaf 23.47: