Die tophat wordt toch wel met hogere snelheid genomen als voorheen. Dit zal zo blijven?
Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
De eerste lancering zien als 'opwarmer' vind ik goed klinken ja. rit beint pas met de achterwaartse lancering. Volledig mee eens. Wel vind ik inderdaad ook dat hij snel over de tophat gaat. Heb de TTD in 2010 gedaan en kan me niet herinneren dat die er toen zo snel overheen ging. Ziet er bijna uit als ejector airtime op 128 meter hoogte.
Joris De reviews die ik heb gezien elders noemen allemaal dat je met een rotgang over de tophat gaat vergeleken met de oude, vooral achterin heb je nu ejector airtime over de tophat en een deel van de twist
Dus waar we eerder dachten dat Cedar Point in hun bouw update de tophat POV beelden hadden versneld was dat waarschijnlijk niet zo!
Ik ben vooral benieuwd naar de dispatch tijden.
Ik ben inmiddels minder negatief dan in 't begin. Het ziet er best rap uit en goeie vaart vanaf dat ie achteruit gaat. Wat ik vooral tof vind is hoe hoog ie op de spike komt. Vaak voelt zo'n hoge spike beetje als nutteloos, maar de baan gaat ècht hoog.
Volgens diverse bronnen op X.com/Twitter.com heeft Zamperla Cedar Point geadviseerd om de 3e lancering langzamer te maken om zo de betrouwbaarheid van de achtbaan beter te garanderen.
Hmm.. Gaat dit alsnog een Soap worden??
Die extreme snelheid over de tophat heen lijkt me wel echt goed.. maar - zoals ik al eerder aan haalde - was dat bij XCelerator ook geen goed idee. Dat Zamperla nu adviseert het rustiger aan te doen vind ik daarom enerzijds niet verwonderlijk (iemand heeft geleerd van de fouten van anderen) en tegelijkertijd weer wél verwonderlijk (omdat ik zou verwachten dat Zamperla de fout had gemaakt en niet Cedar Fair zelf).
Als dit mis gaat heeft Cedar Fair wellicht nóg een fabrikant waarmee ze niet meer samen willen werken xD
Philosopher Haal die eerste lancering weg of maak hem slomer, dat opwarmertje op het begin kan wel de prullenbak in!
Taylor en Sarah zijn in ieder geval laaiend enthousiast over zowel de baan als de operations.
De baan is nu dicht voor groot onderhoud. Heropening is nog onbekend.
Philosopher A mechanical modification to the ride's vehicles... Zouden ze dan toch een kap om de "achterwielen" gaan zetten zodat het risico er niet meer is dat je er met je voeten bij komt? ben benieuwd wat het probleem is in dit geval omdat ze het zo specifiek over de treinen hebben...
- Bijgewerkt
StefanV Als de TT2 niet had mogen draaien zonder zulke kappen, was deze al helemaal niet open gegaan voor publiek. Kleine toevoeging: Ik zie net dat er al kappen over de wielen zitten en dat je vanuit je stoel eigenlijk al helemaal niet in de buurt van de wielen kan komen.
Gezien de onbekende periode van stilstand verwacht ik zelf een groter constructief probleem, bijvoorbeeld iets met de wielstellen... beginnende scheurvorming? Plekken die toch zwaarder belast worden, dan gedacht.... ? D'r is naar mijn idee wel iets meer aan de hand, dan een paar missende kapjes... Zoveel mogelijkheden, jammer dat ze er niet wat meer info over naar buiten brengen.
Het gaat misschien allemaal toch iets te hard voor een Zamperla trein :p.
Toch opvallend dat hij nu alweer gesloten is. Ben benieuwd of dit een simpele kinderziekte betreft, of het begin van een soap die het gevolg is van zo'n project door zo'n leverancier laten doen. Ik hoop het eerste, ik vrees het laatste
Jozz Ik hoop het eerste, ik vrees het laatste
Bij ThunderVolt in Playland, kan het zeer waarschijnlijk nog wel goed gaan, omdat hier de snelheid toch stukken lager ligt. Maar bij TT2 ben ik er wel bang voor dat het daar aan ligt. En of het probleem dan ligt bij de eind snelheid of mogelijk zelfs al bij de snelheden die bij lancering 1 & 2 gehaald worden, dat durf ik niet te zeggen.
Geruchten gaan dus inderdaad dat het iets mechanisch is met de wielstellen, dat dusdanig niet goed werkt dat er opnieuw engineering gedaan moet worden. Vervelend voor beide partijen, maar het lag wel in de lijn der verwachtingen dat zoiets kon gebeuren gezien het ontbreken van trackrecord van Zamperla met dit soort achtbanen en orde grote van snelheden.
Dan gaat het nog wel even duren.
RickMarkestein Vervelend voor beide partijen, maar het lag wel in de lijn der verwachtingen dat zoiets kon gebeuren gezien
Ze hadden natuurlijk een treinstel van Intamin kunnen reverse-engineren, maar wat mijzelf opviel aan de Zamperla treinen, is dat de wielen zelf niet heel groot in diameter zijn. Dat kan gezichtsbedrog zijn natuurlijk (heb TTD en KDK in het echt gezien, deze niet), maar had grotere verwacht.
FlyingTimo wat mijzelf opviel aan de Zamperla treinen, is dat de wielen zelf niet heel groot in diameter zijn.
Ze schrijven zelf dat de wielen speciaal ontworpen zijn voor deze snelheid: "The Lightning vehicle, first showcased at IAAPA Expo, also includes modified road wheels that are designed to be low-maintenance and sustain extreme acceleration"
Ik weet niet echt wat de afmetingen zijn van andere achtbanen, maar toevallig had iemand het aan Zamperla gevraagd voor Coasterradio: 530mm (volgens mij heeft hij het over de diameter? Het is niet helemaal duidelijk voor me). Zie de episode hier rond 24:30
Eftelflags Dus het is een Zamperla. Mijn god, ik ben benieuwd.
SvenDonut gedurfde keus
ArcovandenBroek dat kan echt niet goed gaan
Meint niet de aangewezen fabrikant
Coasterfrenzy m met Zamperla te gaan werken - dit toch ook niet bepaald een goede reputatie hebben - vind ik zéker een bizarre stap
Pure een enorme misser dit
Jozz het klinkt nog steeds als een foute grap
Nevz Het blijft een rare gedachte dat Zamperla TTD gaat aanpakken
RickMarkestein Hoop echt dat Zamperla zijn spul op orde heeft
BigBadWolf Verder blijf ik de keus voor Zamperla opmerkelijk vinden
Coasterfrenzy Met Zamperla kan dit een rampverhaal worden
Marvin En dan laat je het ook nog eens doen door een bedrijf met totaal geen ervaring op dit vlak
...
yeah, that didn't age wel, did it...