Philosopher en ook meer info over de Triple Launch. Er valt weinig meer aan te kondigen door Cedar Point 🙃

Top Thrill 2 is the world’s first reimagined strata coaster and the fastest and tallest LSM triple-launch coaster.
Thanks to the all-new linear synchronous motor (LSM) launch system, riders will experience three unique launches:

A forward launch at a speed of 119 km/h (74 mph), which leads into a new crowd favorite – the rollback

A second backward launch reaching a speed of 163 km/h (101 mph), climbing at a 90-degree angle on the new, 128 meter (420 foot)-tall vertical spike.

A third launch that clocks in at the ride’s top speed of 193 km/h (120 mph) and speeds over the 128 meter (420 foot) top hat before diving into a 270-degree spiral leading to the finish line.

  • Nevz heeft hierop gereageerd.

    Njit

    Het blijft een rare gedachte dat Zamperla TTD gaat aanpakken maar deze triple launch ombouw is wel het beste wat ze ermee kunnen doen.

    De rit wordt langer. Iedereen krijgt een ‘rolback’ gevolgd door een enorme spike en snelheden die nog steeds tegen de 200km/u aanleunen.

    Als Zamperla dit fixt dan zie ik ze wel vaker samenwerken met Cedar Fair, toch vraag ik me wel af of ze deze ombouw probleemloos kunnen opleveren.

      Jozz Sinds mijn eerste echt grote triple launch (op Toutatis) vind ik dit ook geen gimmick meer, maar een heel tof element. Hoe gaaf moet het dan wel niet aanvoelen bij deze hoogtes en snelheden? 🙂

      De triple launch bij Toutatis is wel de enige - tot nu toe - die ik ook écht goed vind omdat er een camelback in zit die gewoon intenser word en meer airtime geeft elke keer als je hem passeert. Voor zover ik kan na gaan (de website van Zamperla is intussen weer offline) word dat hier niet ingebouwd en zal er dus weinig van lanceer-gevoel over blijven.

      Nevz toch vraag ik me wel af of ze deze ombouw probleemloos kunnen opleveren.

      Dat zal ook heel sterk gaan afhangen van wat de definitie van "probleemloos" gaat worden voor Cedar Fair. Als er puur en alleen naar onderhoud en downtime gekeken word, dan kan ik me best voorstellen dat de baan wellicht "probleemloos" kan functioneren ondanks dat het wellicht een martelmachine voor de gasten word. Dan krijg je een beetje zoiets als bij Bandit in Movie Park: Je hoort iedereen in de trein klagen over hoe pijnlijk de baan is, maar het volk blijft desondanks wél komen waardoor er geen budget gegeven word voor een grote aanpak.

      Ik hoop voor Cedar Point dat deze investering wat kopzorgen weg neemt, maar als ik de trein zo zie verschilt deze nu alweer van het eerste prototype wat Zamperla heeft gemaakt (en overigens ook nog nergens gedraaid heeft). Hoop echt dat Zamperla zijn spul op orde heeft maar afgaande op de ervaring met de Wild Mouse die ze in hetzelfde park hebben neergezet heb ik er een hard hoofd in.

      Ook wel matig dat er maar drie treinen besteld zijn, door de ombouw zal het capaciteitstechnisch wel onzinnig zijn om er meer op te zetten. Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking.

        Hjalmar helemaal mee eens. Wel een toffe trein met een knipoog naar de oude treinen. Ik ben benieuwd hoe Zamperla dit gaat doen. Het ziet er in ieder geval tof uit en ik vind de kleuren stiekem mooier dan de oude.

        RickMarkestein Ook wel matig dat er maar drie treinen besteld zijn, door de ombouw zal het capaciteitstechnisch wel onzinnig zijn om er meer op te zetten. Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking.

        Er is een switch track te zien op de foto. Met een swing launch kun je denk ik niet veel meer dan 3 karretjes..

        1 actieve trein
        1 trein die wacht tot de actieve trein over de tophat is
        1 trein waar men alvast kan instappen

        RickMarkestein Hoop echt dat Zamperla zijn spul op orde heeft maar afgaande op de ervaring met de Wild Mouse die ze in hetzelfde park hebben neergezet heb ik er een hard hoofd in.

        Wat zijn de problemen eigenlijk met Wild Mouse? Lees het vaker dat er issues zijn maar vind geen details.

        Voor de rest vrees ik er ook wat voor dat Zamperla zo'n project niet gaat aankunnen. De baan was inderdaad heel vaak down, maar of Zamperla een comfortable rit kan afleveren die 193 km/h met hoge uptime? Ik moet het zien gebeuren...

        • Njit heeft hierop gereageerd.

          Bjorn Wat zijn de problemen eigenlijk met Wild Mouse? Lees het vaker dat er issues zijn maar vind geen details.

          vaak in storing.

            Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat TTD zoals we hem kennen niet -helemaal- verdwijnt, maar ik weet niet zeker wat ik van deze verbouwing moet vinden. De treinen zien er prima uit, maar die 3 lanceringen zitten me niet helemaal lekker. Het was enorm gaaf om met zoveel kracht gelanceerd te worden zo richting de tophat. Hopelijk zijn de launches krachtig genoeg en worden het geen zwakke 'Mack' launches waarvan je nauwelijks iets voelt.

            Verder blijf ik de keus voor Zamperla opmerkelijk vinden. Als je dan toch ruzie met Intamin hebt kies dan gewoon Vekoma als gerenommeerde bouwer...

            En over de nieuwe naam.... Weinig origineel, maar het zal marketing technisch vast goed werken bij de Amerikanen.

            • Niek heeft hierop gereageerd.

              Slechte naam, slechte world first spreuken…… en voor een park als dat, zal de capaciteit een drama worden. Goed dat de baan behouden is, maar had dan een heel nieuw sausje over de baan gegooid. Ipv weer een race thema.

              Had 'm Triple Thrill Dragster genoemd, herkenbaar en toch een mooie verwijzing naar de upgrade die wordt uitgevoerd. Ben verder erg benieuwd! Een spike van die hoogte moet wel echt een gave ervaring zijn.

              • Jozz vindt dit leuk.

              Ik ben teleurgesteld, launches lijken heel zwak, eerste swing amper tot de helft komen, capaciteit lager dan voorheen en dan is het nog een enorme gok om het uit te besteden aan Zamperla. Naam is ook lackluster en geen extra airtime hump om de launches nog iets leuker te maken (lees copperhead strike, zwakke launches, gelukkig met een airtime heuvel erin)

              Gelukkig heb ik nog een avond ERT gehad op het origineel. Zou ook ironisch zijn als straks een ander bedrijf (intamin?) dit moet gaan fixen mocht het een technisch drama worden, maar dat blijft speculeren.

              QDude24

              De mate waarin deze Wild Mouse in storing lag was wel dusdanig hoger dan een gemiddelde andere achtbaan. En hier gaat het nog om een relatief simpele achtbaan, laat staan straks een triple launch coaster (eerste voor Zamperla) met daarin ook nog een wissel die in een behoorlijk kritisch pad zit.

              Overigens doelde ik ook gewoon op het engineeringswerk; ding is nog steeds best lomp in zowel track als wagens. Nu hoeven ze bij TT2 alleen maar relatief rechte stukken track te fabriceren, maar ik ben gewoon best huiverig voor de treinen. We gaan het zien.

              Wat een ellende dit, zo jammer! De capaciteit wordt echt dramatisch, voorheen stonden er 5-6 treinen op de baan en nu maximaal 3. En dan Zamperla als bouwer, ben er heel bang voor. 🙁

                ArcovandenBroek En dan Zamperla als bouwer, ben er heel bang voor.

                hoezo? Ze maken de schitterende Volare. Topachtbaan!

                De rijen zullen de eerste jaren wel flink oplopen, maar dat koelt wel.

                Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Met Zamperla kan dit een rampverhaal worden. Veel downtime, binnen no-time een martelmachine en uiteindelijk moet CF alsnog weer bij een fatsoenlijke bouwer gaan aankloppen om het te fiksen.

                maar als Zamperla het daadwerkelijk goed weet uit te voeren, kan ze dat een serieuse boost in de industrie geven.

                • Niek heeft hierop gereageerd.

                  De kick van de originele TTD zat hem in de hele krachtige lancering en korte thrill. Als je die lancering in derden doet, haal je enorm veel van de kick weg. Een stukje achteruit gaat dat niet vervangen.