Die eerste launch is wel heel erg treurig nu inderdaad... dat doet wel afbreuk aan de ervaring. Ook al lanceert ie nu tot een veel lagere snelheid, een wat explosiever begin was toch ook wel mogelijk geweest...

De spike achterwaarts vind ik er dan wel weer indrukwekkend uitzien!

Ron voornamelijk afhankelijk van of de lancering krachtig genoeg is om hem voorruit over de top te krijgen. Meteen achteruit is layoutwise wel mogelijk want na de switch zitten ook nog lanceer vinnen.

Maar deze lancering... Had hier tenminste een airtime hill in toegevoegd of iets want dit is echt nog maar een schim van wat het ooit was. Meer dan 3 keer lengte aan launch track om dezelfde snelheid te halen als origineel... Dat is qua acceleratie als of je overstapt van een sportwagen naar een fiat panda, ze halen beide de 130 op de snelweg maar in hoeveel seconden je die snelheid vanuit 0 aantikt. Dat verschilt toch enorm in de sensatie.

Blijft Mid Thrill Dragster voor mij.

Ben ik dan de enige die het eigenlijk nog wel iets leuks lijk te vinden? Oké, ik heb de originele versie helaas nooit kunnen doen en heb het ook wel voor een launch met wat meer pit… De eerste launch lijkt inderdaad wel wat waardeloos, maar zowel de tweede achterwaartse lancering waar je nog best hoog die spike op gaat als ook de derde lancering waar je echt wel over de tophat ‘vliegt’… Ik ben wel fan eigenlijk. Volgens de reviews die al de ronde doen wordt er voornamelijk lovend gesproken over die achterwaartse lancering, spike en de intense airtime op de tophat/spiral drop.

Noem mij maar verbaast dat vooralsnog Zamperla dit (voorlopig) goed lijkt opgeleverd te hebben.

Een degelijke POV. Zoals gedacht lijkt de eerste lancering heel zwak, maar je hoort zelfs aan de passagiers dat dit gezien wordt als opwarmer.
De rit begint duidelijk echt met de achterwaartse lancering, en die zit volgens mij echt wel goed.
De duidelijke airtime over de tophat is ook iets wat de originele niet had.

Ik neem mijn kritiek terug. Is het even intens als TTD? Waarschijnlijk niet. Maar desalniettemin lijkt dit echt wel een schitterende ervaring.

  • Jozz vindt dit leuk.

Ik moet zeggen dat ik de eerste lancering nog behoorlijk punchy vind op deze POV.

Die tophat wordt toch wel met hogere snelheid genomen als voorheen. Dit zal zo blijven?

    De eerste lancering zien als 'opwarmer' vind ik goed klinken ja. rit beint pas met de achterwaartse lancering. Volledig mee eens. Wel vind ik inderdaad ook dat hij snel over de tophat gaat. Heb de TTD in 2010 gedaan en kan me niet herinneren dat die er toen zo snel overheen ging. Ziet er bijna uit als ejector airtime op 128 meter hoogte.

    Joris De reviews die ik heb gezien elders noemen allemaal dat je met een rotgang over de tophat gaat vergeleken met de oude, vooral achterin heb je nu ejector airtime over de tophat en een deel van de twist 🙂

    Dus waar we eerder dachten dat Cedar Point in hun bouw update de tophat POV beelden hadden versneld was dat waarschijnlijk niet zo!

    Ik ben vooral benieuwd naar de dispatch tijden.

    Ik ben inmiddels minder negatief dan in 't begin. Het ziet er best rap uit en goeie vaart vanaf dat ie achteruit gaat. Wat ik vooral tof vind is hoe hoog ie op de spike komt. Vaak voelt zo'n hoge spike beetje als nutteloos, maar de baan gaat ècht hoog.

    6 dagen later

    Volgens diverse bronnen op X.com/Twitter.com heeft Zamperla Cedar Point geadviseerd om de 3e lancering langzamer te maken om zo de betrouwbaarheid van de achtbaan beter te garanderen.

      Hmm.. Gaat dit alsnog een Soap worden??

      Die extreme snelheid over de tophat heen lijkt me wel echt goed.. maar - zoals ik al eerder aan haalde - was dat bij XCelerator ook geen goed idee. Dat Zamperla nu adviseert het rustiger aan te doen vind ik daarom enerzijds niet verwonderlijk (iemand heeft geleerd van de fouten van anderen) en tegelijkertijd weer wél verwonderlijk (omdat ik zou verwachten dat Zamperla de fout had gemaakt en niet Cedar Fair zelf).

      Als dit mis gaat heeft Cedar Fair wellicht nóg een fabrikant waarmee ze niet meer samen willen werken xD

      Taylor en Sarah zijn in ieder geval laaiend enthousiast over zowel de baan als de operations.

      Philosopher A mechanical modification to the ride's vehicles... Zouden ze dan toch een kap om de "achterwielen" gaan zetten zodat het risico er niet meer is dat je er met je voeten bij komt? ben benieuwd wat het probleem is in dit geval omdat ze het zo specifiek over de treinen hebben...

        StefanV Als de TT2 niet had mogen draaien zonder zulke kappen, was deze al helemaal niet open gegaan voor publiek. Kleine toevoeging: Ik zie net dat er al kappen over de wielen zitten en dat je vanuit je stoel eigenlijk al helemaal niet in de buurt van de wielen kan komen.

        Gezien de onbekende periode van stilstand verwacht ik zelf een groter constructief probleem, bijvoorbeeld iets met de wielstellen... beginnende scheurvorming? Plekken die toch zwaarder belast worden, dan gedacht.... ? D'r is naar mijn idee wel iets meer aan de hand, dan een paar missende kapjes... Zoveel mogelijkheden, jammer dat ze er niet wat meer info over naar buiten brengen.

        Het gaat misschien allemaal toch iets te hard voor een Zamperla trein :p.

        Toch opvallend dat hij nu alweer gesloten is. Ben benieuwd of dit een simpele kinderziekte betreft, of het begin van een soap die het gevolg is van zo'n project door zo'n leverancier laten doen. Ik hoop het eerste, ik vrees het laatste 😉

          Jozz Ik hoop het eerste, ik vrees het laatste

          Bij ThunderVolt in Playland, kan het zeer waarschijnlijk nog wel goed gaan, omdat hier de snelheid toch stukken lager ligt. Maar bij TT2 ben ik er wel bang voor dat het daar aan ligt. En of het probleem dan ligt bij de eind snelheid of mogelijk zelfs al bij de snelheden die bij lancering 1 & 2 gehaald worden, dat durf ik niet te zeggen.

          Geruchten gaan dus inderdaad dat het iets mechanisch is met de wielstellen, dat dusdanig niet goed werkt dat er opnieuw engineering gedaan moet worden. Vervelend voor beide partijen, maar het lag wel in de lijn der verwachtingen dat zoiets kon gebeuren gezien het ontbreken van trackrecord van Zamperla met dit soort achtbanen en orde grote van snelheden.