Njit Ze schrijven zelf dat de wielen speciaal ontworpen zijn voor deze snelheid: "The Lightning vehicle, first showcased at IAAPA Expo, also includes modified road wheels that are designed to be low-maintenance and sustain extreme acceleration"
Gemaakt zijn voor acceleratie, en gemaakt zijn voor hoge snelheden zijn echter 2 compleet verschillende dingen 😉
Quefox_ in totaal 27 draaistellen met barsten/scheuren
een beschadigd chassis
en “een aantal” kapotte LSM-vinnen
Hoewel ik weinig vertrouwen heb in Zamperla, is mijn vertrouwen ook weer niet zó laag dat ik dit geloof. Zoals FlyingTimo al aan haalt zijn die vinnen dikke staalplaten die niet zomaar kapot gaan, maar daarnaast is alles magnetisch aan deze baan. De vinnen raken dus niets aan waardoor ze kapot zouden kunnen gaan.
Joris En niet vergeten natuurlijk. Intamin en de andere partijen die een offerte hebben uitgebracht, wrijven lekker in hun handen. Zie je wel: "Je krijgt waarvoor je betaald...", "goedkoop is duurkoop".
Voordeel is wel, ze kunnen nu precies zien waar het mis gaat in zo'n korte tijd. Dus ook waar ze extra aandacht aan moeten besteden.
Destijds met het debacle rondom Ring Racer heeft intamin dat inderdaad ook al gedaan. Na de opening van Formula Rossa (en Ring Racer nog steeds niet operationeel) pronkte het bedrijf op een beurs (IAAPA denk ik) met de slogan "We Deliver". Uiteraard met een mooie foto van FR erbij.
Njit De Intamin trein van Falcons Flight laat in ieder geval zien dat ze extreme achtbanen ook extreme wielen geven.
Bij Zamperla mag je blijkbaar al blij zijn als ze rond zijn...
Op de foto gepost door RickMarkestein kun je wel goed zien dat de Zamperla wielen ook niet bepaald klein zijn. Wel zijn de verbindingen wat kleiner uitgevoegd, maar dat hoeft niet persé minder steving te zijn.