RickMarkestein Hoop echt dat Zamperla zijn spul op orde heeft maar afgaande op de ervaring met de Wild Mouse die ze in hetzelfde park hebben neergezet heb ik er een hard hoofd in.

Wat zijn de problemen eigenlijk met Wild Mouse? Lees het vaker dat er issues zijn maar vind geen details.

Voor de rest vrees ik er ook wat voor dat Zamperla zo'n project niet gaat aankunnen. De baan was inderdaad heel vaak down, maar of Zamperla een comfortable rit kan afleveren die 193 km/h met hoge uptime? Ik moet het zien gebeuren...

• Njit heeft hierop gereageerd.

Bjorn Wat zijn de problemen eigenlijk met Wild Mouse? Lees het vaker dat er issues zijn maar vind geen details.

vaak in storing.

Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat TTD zoals we hem kennen niet -helemaal- verdwijnt, maar ik weet niet zeker wat ik van deze verbouwing moet vinden. De treinen zien er prima uit, maar die 3 lanceringen zitten me niet helemaal lekker. Het was enorm gaaf om met zoveel kracht gelanceerd te worden zo richting de tophat. Hopelijk zijn de launches krachtig genoeg en worden het geen zwakke 'Mack' launches waarvan je nauwelijks iets voelt.

Verder blijf ik de keus voor Zamperla opmerkelijk vinden. Als je dan toch ruzie met Intamin hebt kies dan gewoon Vekoma als gerenommeerde bouwer...

En over de nieuwe naam.... Weinig origineel, maar het zal marketing technisch vast goed werken bij de Amerikanen.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Slechte naam, slechte world first spreuken…… en voor een park als dat, zal de capaciteit een drama worden. Goed dat de baan behouden is, maar had dan een heel nieuw sausje over de baan gegooid. Ipv weer een race thema.

Had 'm Triple Thrill Dragster genoemd, herkenbaar en toch een mooie verwijzing naar de upgrade die wordt uitgevoerd. Ben verder erg benieuwd! Een spike van die hoogte moet wel echt een gave ervaring zijn.

• Jozz vindt dit leuk.

Ik ben teleurgesteld, launches lijken heel zwak, eerste swing amper tot de helft komen, capaciteit lager dan voorheen en dan is het nog een enorme gok om het uit te besteden aan Zamperla. Naam is ook lackluster en geen extra airtime hump om de launches nog iets leuker te maken (lees copperhead strike, zwakke launches, gelukkig met een airtime heuvel erin)

Gelukkig heb ik nog een avond ERT gehad op het origineel. Zou ook ironisch zijn als straks een ander bedrijf (intamin?) dit moet gaan fixen mocht het een technisch drama worden, maar dat blijft speculeren.

QDude24

De mate waarin deze Wild Mouse in storing lag was wel dusdanig hoger dan een gemiddelde andere achtbaan. En hier gaat het nog om een relatief simpele achtbaan, laat staan straks een triple launch coaster (eerste voor Zamperla) met daarin ook nog een wissel die in een behoorlijk kritisch pad zit.

Overigens doelde ik ook gewoon op het engineeringswerk; ding is nog steeds best lomp in zowel track als wagens. Nu hoeven ze bij TT2 alleen maar relatief rechte stukken track te fabriceren, maar ik ben gewoon best huiverig voor de treinen. We gaan het zien.

Wat een ellende dit, zo jammer! De capaciteit wordt echt dramatisch, voorheen stonden er 5-6 treinen op de baan en nu maximaal 3. En dan Zamperla als bouwer, ben er heel bang voor. 🙁

De rijen zullen de eerste jaren wel flink oplopen, maar dat koelt wel.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Met Zamperla kan dit een rampverhaal worden. Veel downtime, binnen no-time een martelmachine en uiteindelijk moet CF alsnog weer bij een fatsoenlijke bouwer gaan aankloppen om het te fiksen.

maar als Zamperla het daadwerkelijk goed weet uit te voeren, kan ze dat een serieuse boost in de industrie geven.

• Niek heeft hierop gereageerd.

De kick van de originele TTD zat hem in de hele krachtige lancering en korte thrill. Als je die lancering in derden doet, haal je enorm veel van de kick weg. Een stukje achteruit gaat dat niet vervangen.

Het blijven nog steeds gezochte recordjes. De vorige keer waren de cijfertjes niet officieel, maar volgens mij kloppen ze wel.

Nu ben ik niet zo technisch aangelegd, maar de snelheid bij de derde launch ligt lager dan de topsnelheid van TTD. Dan zou je toch zeggen dat hij de top hat niet zou halen of lag de topsnelheid bij de oude versie pas na de top hat? Wellicht dat iemand met verstand van zaken dat kan uitleggen.

Ik twijfel overigens wel aan de capaciteit. Ik ben er 5 jaar geleden geweest en ik denk dat ik na Steel Vengeance en Maverick hier het langst in de rij moest staan. En met minder treinen en een langere ritduur gaat dat er waarschijnlijk niet beter van worden.

Het beste was de lancering dus ik betwijfel het dat ik dit beter ga vinden. Ik ben in ieder geval blij dat ik het origineel nog gedaan heb.

Ron maar de snelheid bij de derde launch ligt lager dan de topsnelheid van TTD

De snelheid is gewoon hetzelfde als voorheen, 120 mph.

• Ron heeft hierop gereageerd.
                • Ron vindt dit leuk.

theorder01 Een stukje achteruit gaat dat niet vervangen.

nou, stukje.. Als je achteruit een spike van 128m omhoog gaat dan lijkt me dat toch best een thrill. Maar ben het met je eens dat de versnelling van 0-120 mph in 3.8 seconden toch wel het spannendste gedeelte was.

Quefox_ De cijfertjes klopten toch niet helemaal de vorige keer daar was het 112 en in de officiële zeggen ze nu 120 wat het, zoals je zegt, ook al was. Dan zou het geen probleem moeten zijn.

Was het niet leuk geweest als die spike een beetje angled was zodat je toch nog iets van een inversie erin kon stoppen? Idk ik heb geen expert

Toch jammer dat ik de oude TTD nooit heb kunnen doen... ik weet nog goed hoe verwonderd ik vroeger keek naar de achtbaan-docu's op Discovery Channel met TTD er in die mij de hobby in hebben geholpen. 🥲

Maar goed, hij wordt ten minste niet bij het schroot gezet. Ik ben benieuwd of de langere ritduur het ontbreken van de heftige launch een beetje kan compenseren. TTD was voorbij voor je het door had.

Zou mij ook niet verbazen als Top Thrill 2: Electric Boogaloo een populairdere thrill wordt voor het algemeen publiek. 120 meter achteruit de lucht in vliegen is natuurlijk nog steeds niet niks. Maar "minder heftig, even intimiderend" is wel vaak een recept voor publieksfavorieten, zie bijv Intimidator 305 versus Intimidator in Carowinds.

The_Bullgod De supports voor de spike worden geplaatst.

Dat zijn flinke supports 😜