CoasterAnne ElToroRyan claimt in een recente video dat Cedar Point wél Intamin heeft benadert, maar dat hun oplossing hen niet beviel omdat Intamin met een plan kwam om de lay-out te verlengen waarvoor Iron Dragon zou moeten wijken.
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat dit de enige oplossing was waar Intamin mee kwam. Meestal worden bij de ontwikkeling van een baan aardig wat verschillende layouts gemaakt en bekeken. En swing Launches zijn ook voor Intamin niet nieuw.
Meint Daar is niks mis mee toch? Zamperla levert in het kinder- en familiesegment prima achtbanen voor waarschijnlijk een redelijke prijs.
Of de banen prima zijn is wellicht een andere discussie.. maar die wilde muis is gewoon qua capaciteit een nachtmerrie. Zoiets is prima voor een klein of medium park, maar heeft niets verloren in zo'n groot park. Zie ook Parc Asterix topic die hetzelfde stomme idee hebben.
CoasterAnne Het is jammer zo, maar als de nieuwe treinen nou wél gewoon prima waren geweest dan hadden ze hier toch een heel mooi eindproduct neergezet.
Ik vraag me af of het wel écht aan de treinen ligt. We weten dat daar inderdaad een issue was, maar daar was ook een oplossing voor geboden. Het kan zijn dat die oplossing niet voldoende was, maar het zou ook zomaar kunnen dat er nu weer een heel ander probleem is.
Chingu intamin hun trackrecord is nu niet meteen verbeterd vind ikzelf. In Ieper bewijzen ze alvast dat ze nog steeds de bal misslaan op het vlak van nieuwigheden.
Hoewel je wellicht gelijk hebt over de "wereldprimeur" (waar ze inderdaad wat overmoedig zijn geweest), vind ik niet dat je op één baan kunt zeggen dat ze hun track record niet verbeterd hebben. Al hun andere projecten draaien bij mijn weten wél prima.
Daarnaast was downtime wellicht een dingetje, maar scheen het grootste probleem met Intamin de After-Sales-Service te zijn. Als ze dat nu ook verbeterd hebben, dan kun je toch amper nog spreken van een problematisch bedrijf (of hoe je het ook wilt uitdrukken).
En zelfs bij het oude intamin heb ik mijn vraagtekens in hoeverre parken niet vaak zelf verantwoordelijk zijn geweest voor problemen. Fuga da Atlantide heb ik nooit noemenswaardige issues mee geweten en die baan heeft 2 cable-lifts. Ook onze eigen Goliath heeft toch weinig problemen gehad en zo zijn wel meer banen te noemen. Waar komen die issues met cable lifts dan vandaan. Hetzelfde kan gezegd worden voor de hydraulische launch banen. Die hebben weliswaar beduidend meer issues gekend dan de cable-lifts, maar een Stealth of Formula Rossa (toevallig de twee meest intense Hydro-launches) hebben amper storingen gehad.