Nieuwe update video :
Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
Dit is nu de tweede keer in een week dat ik hier een filmpje van een kleine 10 minuten bekijk waarin echt helemaal niets gezegd wordt, wat nog niet in dit topic stond.
Zouden jullie in de toekomst de moeite willen nemen om de nieuwigheden uit lange filmpjes in ieder geval ook even te benoemen dan hoef ik de volgende keer geen 10 minuten van mijn leven te verspillen.
- Bijgewerkt
Nieuwe trackdelen zijn gearriveerd bij Hotel Breakers (een van Cedar Point's eigen hotels).
Video is privé, helaas.
Ik kwam een screenshot uit de video ook al tegen op Reddit:
Duidelijk geen track van Intamin, maar dat wisten we natuurlijk al. Benieuwd wat Zamperla ervan gaat maken.
Meint Benieuwd wat Zamperla ervan gaat maken.
Inderdaad, want Zamperla is deze hoogte en snelheid niet gewend.
The_Bullgod Dat maakt het inderdaad heel interessant. Het is nogal een stap voor hun.
Waarom is het eigenlijk niet langer koek en ei tussen Intamin en Cedar Fair?
CoasterBrabo Waarom is het eigenlijk niet langer koek en ei tussen Intamin en Cedar Fair?
Er is veel te vaak iets fout gegaan met diverse Intamin attracties bij verschillende Cedar Fair parken.
Neem b.v. Shoot The Rapids, maar ook Maverick hadden enorm veel problemen. Dat dat zijn nog maar 2 voorbeelden.
Cedar Fair is daar nog steeds niet overheen, ondanks dat moderne Intamin rides het juist erg probleemloos doen.
The_Bullgod ondanks dat moderne Intamin rides het juist erg probleemloos doen.
Daarom dat ik de houding van CF ook erg kinderachtig vind. Daarnaast is het bij een aantal banen (zoals Intimidator) ook zo geweest dat het park hier ook wel voor gekozen heeft: Je wilt een attractie die mensen lang tot op hoge G-Krachten houdt, dan kun je een aantal KO's daar wel bij in rekening brengen: Zeker in de zinderende hitte die daar in de zomers vaak is.
En dan nu de stap om met Zamperla te gaan werken - dit toch ook niet bepaald een goede reputatie hebben - vind ik zéker een bizarre stap.
Het voordeel ervan is: Ongeacht hoe hard Zamperla/CF het nu verprutst: Ze kunnen dan toch écht niet meer met het vingertje naar Intamin wijzen.
Coasterfrenzy Daarom dat ik de houding van CF ook erg kinderachtig vind.
Bijna net zo zielig als Six Flags met hun Gerstlauer ruzie. Die bestellen een nieuwe trein voor een Schwarzkopf bij B&M, een bedrijf dat nog nooit Schwarzkopf treinen heeft gemaakt, puur om het niet bij Gerstlauer te doen.
Vervolgens is de trein korter dan de orginele omdat B&M duur is, haha
Vind het echt een enorme misser dit, ze krijgen het namelijk niet eens voor elkaar om een simpele spinning wildmouse betrouwbaar open te houden dus ik zie dit somber in. Ook heeft zamperla naar mijn weten nog niet veel ervaring met LSM/LIM technieken..
Snap echt niet dat ze desondanks het verleden niet voor Intamin hebben gekozen, zij zijn heer en meester in de LSM technieken, switchtracks en hoge snelheden.
Pure En zelfs als je écht niet voor Intamin wil gaan, ga dan minimaal met een gerenommeerde bouwer werken zoals bijvoorbeeld Vekoma. Die hebben toch ook veel verstand van switch tracks en LIM/LSM technieken. Ook Premier Rides kan er wel wat van. Zelfs B&M zou een betere optie zijn, ook al hebben die geen ervaring met switch tracks.
- Bijgewerkt
Taronco aat dit over de nieuwe trein van Riddler Mindbender in SFOG?
Van RCDB:
As part of a refurbushment completed in 2021, the original trains were replaced by trains designed by Bolliger & Mabillard and manufacturered by Valente SAS. The arrangement also changed from two 7x2x2 trains to three 5x2x2 trains.
(Vernieuwd) Racing-thematisering voor TTD 2.0.
The_Bullgod Intimidator 305 moest ook dicht net als Maverick toen bleek dat ze de bocht na de first drop verkeerd hadden berekenend. Nee, de relatie tussen Cedar Fair en Intamin is niet heel goed.
Philosopher Twee spikes waarbij twee treinen tegen elkaar racen en beide aan 1 kant tegen de tophat op rijden om boven weer terug te vallen?
CoasterBrabo Denk dat er maar 1 spike zal gaan komen, denk dat het logo Cedar Point in vanaf beide kanten leesbaar moet zijn