QDude24 Dat is het vooral, Cedar Fair is zo koppig en willen nooit meer samenwerken met Intamin.

Nu weet ik het verhaal tussen Six Flags en Vekoma, maar Intamin en Cedar Fair is mij onbekend? Wat is de reden hiervoor?

Hjalmar Nu weet ik het verhaal tussen Six Flags en Vekoma, maar Intamin en Cedar Fair is mij onbekend? Wat is de reden hiervoor?

Intamin had vroeger nogal veel downtime en slechte after sales.

Echter: als er één bedrijf is dat zichzelf opnieuw uitgevonden heeft, dan is het Intamin wel.

Dus de reden anno 2024 zou ik vooral zetten op kinderachtig gedrag vanuit CP.

De vraag is natuurlijk of dat ook zo blijft na de merger tussen CF en SF.

• Guy heeft hierop gereageerd.

Hjalmar Nu weet ik het verhaal tussen Six Flags en Vekoma

Bedoel je Gerstlauer? Van Vekoma weet ik niks. En zoals Coasterfrenzy al zegt; Intamin producten en Cedar Fair parken ging nooit echt lekker, en het falen van Shoot the Rapids werd gezien als de druppel

QDude24 Bedoel je Gerstlauer? Van Vekoma weet ik niks

Giant Inverted Boomerang van Vekoma op verzoek van Six Flags heeft het bedrijf ten onder gebracht terug in 2002 als het goed heb. Toen heeft Vekoma jaren niets willen leveren aan Six Flags vanwege slechte betalingen. Ik was Shoot the Rapids even vergeten, kan mij goed voorstellen dat ze daardoor niet meer wilde werken met ze.

8 dagen later

Zo een pop die met water gevuld is, is uit TT2 geslingerd tijdens tests.

Nu weet ik dat dit bij colossos ook al eens gebeurd is op een punt waar de airtime achteraf nog best mee valt, maar deze pop word toch wat harder geslingerd en de trein lijk ook wel bizar snel over de tophat te gaan.

Als dit daadwerkelijk de eind-snelheid is waarmee dat ding gaat opereren, ga ik de baan wellicht alsnog leuk vinden.. maar de kans bestaat dat deze lancering harder was dan wat het uiteindelijk gaat doen om alles te stress-testen.

Vooralsnog gok ik op het laatste, want de enige tophat die ik ken die flinke airtime geeft is die van XCellerator, en die heeft mede daardoor flink wat problemen met de constructie gekend.

4 dagen later

De nieuwe toegangspoort voor Top Thrill 2.

Coasterfrenzy Echter: als er één bedrijf is dat zichzelf opnieuw uitgevonden heeft, dan is het Intamin wel.

Voor zover ik weet is de ruzie vooral ontstaan over Intimidator 305 in King's Dominion. De achtbaan is later aangepast (want te intens) en er was volgens CF niet geleverd wat er gevraagd was en volgens Intamin wel. Verder inderdaad problemen met de hydraulic launch coasters op verschillende plekken, iemand uit Perilous Plunge gevlogen in Knott's en problemen met de boten van Shoot the Rapids om maar wat te noemen. CF wilde daarom lange tijd niet meer met Intamin samenwerken.

7 dagen later

Betekent dat dat je moet praten met elkaar in de wachtrij????

• Njit heeft hierop gereageerd.

Je mag de wachtrij niet in met slippers of sandalen. Je mag natuurlijk ook niet zonder schoenen die wachtrij ingaan.
          Gaat nog voor ruzie zorgen denk ik.

Dus als je twee uur in de brandende zon moet staan wachten mag je niet eens een petje of flesje water meenemen de rij in? Topidee 👍

luc136 Dus als je twee uur in de brandende zon moet staan wachten mag je niet eens een petje of flesje water meenemen de rij in? Topidee 👍

Die mag je wel meenemen, dingen die je normaal in je broekzak hebt mogen niet mee.

Edit: ik bedoelde het flesje water, ook staan er zonneschermen in de rij.

• Njit heeft hierop gereageerd.

ArcovandenBroek Die mag je wel meenemen, dingen die je normaal in je broekzak hebt mogen niet mee.

petje zou ik niet vanuit gaan. Brillen mogen ook alleen met een strap.

luc136 Dus als je twee uur in de brandende zon moet staan wachten mag je niet eens een petje of flesje water meenemen de rij in?

Water mogen ze je in Amerika wettelijk niet verbieden. Al heb ik al parken mee gemaakt die het wel proberen. Discussie die ze overigens heel snel opgeven omdat ze donders goed weten dat ze fout zitten.

• Njit vindt dit leuk.

Vreselijk. Wat ziet dit er saai uit in vergelijking met t origineel. Bah 😫

De lancering achteruit ziet er wel nog krachtig uit eigenlijk.

Ik heb deze versie niet gedaan dus ik kan niet inschatten hoe heftig deze is. Maar het zal nooit de kracht hebben van het origineel.

Die eerste lancering komt nu een beetje nutteloos over. Geen idee of het technisch mogelijk was, maar van mij had de baan ook direct achterwaards gelanceerd mogen worden om dan vevrvolgens toch in één keer over de tophat te gaan. Hopelijk kom ik ooit nog eens in de buurt om het zelf te ervaren en een eerlijke vergelijking tussen de twee versies te maken.