Njit

Het gaat over de eerste bocht na de first drop van intimidator 😉
Die trouwens wel vreselijk intens was.. shit.. dat was mijn eerste grey out in een achtbaan 😃

Over 2 weken - dinsdag 1 augustus 2023 de grote onthulling.

  • Njit heeft hierop gereageerd.

    Philosopher in ieder geval een update. Of die groot is weten we nog niet 😁

    CP kennende zal het niet heel veel voorstellen.

    • Njit heeft hierop gereageerd.

      Coasterfrenzy CP kennende zal het niet heel veel voorstellen.

      De vorige aankondiging van de muis was inderdaad een beetje zwak. Maar dit lijkt toch weer een significante update. Als het na opening niet meer in de top 10 van snelste achtbanen staat dan zou dat toch teleurstellend zijn.

      Ben alleen bang dat de capaciteit van de nieuwe baan om te janken zal zijn. Op RCDB staat nu 1000 rider per hour. Dat is mede omdat er altijd veel karretjes op de baan staan. Maar als het een Swing Launch is dan gaat dat niet.

        Njit Op RCDB staat nu 1000 rider per hour. Dat is mede omdat er altijd veel karretjes op de baan staan. Maar als het een Swing Launch is dan gaat dat niet.

        Hoezo niet? Als er met een wissel wordt gewerkt moet dat prima kunnen.
        Toutatis heeft een capaciteit van 1260 personen per uur, en die werkt ook met een swing launch.
        Delen we dat door 60, heb je een capaciteit van 21 personen per minuut. De treinen van Toutatis bieden plaats aan 20 personen, en in het station kun je een countdown zien, waaruit blijkt dat er volgens mij om de halve minuut zelfs een trein zou kunnen vertrekken. Maar zou er stipt elke minuut één trein vertrekken, dan hebben we een capaciteit van 1200 personen per uur.

        Top Thrill Dragster heeft treinen van 18 personen, zetten we dat op 60 treinen per uur, dan kom je uit op 1080.

        Als Top Thrill Dragster 2.0 een swing launch krijgt, mag je volgens mij op z'n minst aannemen dat 'ie ook een wissel gaat krijgen. Als die dat niet krijgt, schiet CP zichzelf in de voet, want dán ligt de capaciteit op z'n gat. Maar daar hoef je gezien de huidige technieken volgens mij niet van uit te gaan. Het zou me zelfs niet verbazen als ze de capaciteit weten op te schroeven.

          Niek heeft deze baan niet sowieso een wissel nodig aangezien hij anders na de tophat nooit meer in het station kan komen als uit het station direct een spike wordt gebouwd? Ik denk dat we hier hetzelfde principe zullen gaan zien als Ice Breaker in SWO.

          • Niek heeft hierop gereageerd.

            De capaciteit ligt er natuurlijk ook aan hoelang de trein in het block van de swing launch te vinden is en hoe de blocking van de nieuwe versie werkt. Moet de trein de eindremmen gecleared hebben voor de volgende trein aan de swing launch kan beginnen? Dan zal de capaciteit een stuk lager liggen dan bij de huidige versie. Kan de volgende trein de swinglaunch op zodra de voorgaande trein de tophat gecleared heeft dan ligt het al iets hoger.

            Maar ik denk dat ongeacht of het station in de swing ligt of niet de capaciteit lager zal liggen dan bij de huidige baan. De huidige baan kon twee treinen tegelijk inladen en dispatchen en daarmee effectief na iedere clear van de tophat een trein klaarzetten op de launchtrack voor lancering. Omdat de trein nu vermoedelijk 3 keer de launchtrack aflegt en de trein niet klaargezet kan worden voor launch zal de capaciteit lager liggen, voornamelijk omdat de blocks verder uit elkaar liggen.

            Ik houd bij bovenstaande geen rekening met de tijd die de oude launch nodig heeft om opgeladen/afgekoeld te zijn voor een volgende lancering, maar in theorie zie ik de capaciteit niet snel hoger liggen tenzij ze met langere treinen werken of aanzienlijk effectiever werken dan bij de huidige versie mogelijk was.

            Taronco heeft deze baan niet sowieso een wissel nodig aangezien hij anders na de tophat nooit meer in het station kan komen als uit het station direct een spike wordt gebouwd? Ik denk dat we hier hetzelfde principe zullen gaan zien als Ice Breaker in SWO.

            Ja, sowieso een wissel om de spike in te kunnen zetten, maar ik bedoelde vooral een wissel om het station te kunnen gebruiken voor het laden van de volgende trein terwijl de eerste trein in de launch zit, trein 3 in de remmen, eventueel trein 4 in het uitstapstation.

            Njit Als het na opening niet meer in de top 10 van snelste achtbanen staat dan zou dat toch teleurstellend zijn.

            Aangezien het er op lijkt dat de top hat niet verandert zal dat wel moeten, anders haalt ie de baan niet 😉

            Ze kunnen niet wachten tot de 1e 🙂

            • Pure heeft hierop gereageerd.

              Daar zijn de gezochte recordjes weer, Maar ondertussen is de snelheid wel 15 km minder. Niet dat je dat gaat merken waarschijnlijk, maar van 0 naar, in dit geval, 180 in 4 seconden gaan we ook niet meer redden en dat was voor mij juist het leukste van de baan.

              Wellicht dat iemand met verstand van techniek er iets over kan zeggen, want zover gaat mijn kennis niet meer. Ze zullen het vast allemaal berekend hebben, maar je zou zeggen dat als de hoogte gelijk blijft en de snelheid minder je dan de tophat niet haalt of zal de lauch dan ook nog verticaal doorgaan (als dat überhaupt mogelijk is).

              Ik ben wel benieuwd, mar ik verwacht eigenlijk niet dat dit het origineel gaat overtreffen.

              BeePeeEhv Schijnbaar is dit een photoshop, maar kan dit natuurlijk niet 100% garanderen.

              Hoop toch echt dat we een 500 ft. spike gaan zien om anders vind ik het wel teleurstellend gezien er geen airtime heuvel aan het einde van de rit komt (profilering hetzelfde) en we dan alleen nog maar kunnen hopen op een airtime heuvel op de launch a la ROH of de intamin swing launches.

                Pure gezien er geen airtime heuvel aan het einde van de rit komt

                Waarom zou dat niet kunnen?


                edit:

                poep, ik zie net een foto van het rechte stuk dat is blijven staan. Daar komt dus geen airtime heuvel.

                Ik verwacht dit eigenlijk:


                Edit om een triple post te voorkomen:

                en een update met betrekking tot de kleuren die Polaris zal krijgen:

                Eigenlijk zonde dat de kleuren zo drastisch veranderen. Ik snap 't, maar zeker deze combinatie is een beetje kleurloos vergeleken met het origineel.

                Eens hoor, het rood-witte sprak wat meer tot de verbeelding. Maar ja, dat rood was inmiddels meer een lichtroze en dat geel was inmiddels meer een lichtcreme geworden. 'Gewoon' wit scheelt in onderhoudskosten (zeker bij zo een hoog apparaat), dus het zal ongetwijfeld een financiële keuze zijn geweest.

                • MrRC vindt dit leuk.
                9 dagen later

                Philosopher het klinkt nog steeds als een foute grap; Zamperla die TTD ombouwt 😃. Maar wel echt waar dus... mooi om ook even de exacte statistieken te kunnen lezen op de Zamperla website.

                Als die-hard fan vind ik het zonde dat de originele lancering verdwijnt, want dit is gewoon niet hetzelfde als van 0 naar bijna 200 in één keer. Aan de andere kant vind ik dat er echt wel een mooie ervaring voor terugkomt met een langere ritduur en voor de doorsnee bezoeker minstens zo indrukwekkend. Sinds mijn eerste echt grote triple launch (op Toutatis) vind ik dit ook geen gimmick meer, maar een heel tof element. Hoe gaaf moet het dan wel niet aanvoelen bij deze hoogtes en snelheden? 🙂

                  Philosopher en ook meer info over de Triple Launch. Er valt weinig meer aan te kondigen door Cedar Point 🙃

                  Top Thrill 2 is the world’s first reimagined strata coaster and the fastest and tallest LSM triple-launch coaster.
                  Thanks to the all-new linear synchronous motor (LSM) launch system, riders will experience three unique launches:

                  A forward launch at a speed of 119 km/h (74 mph), which leads into a new crowd favorite – the rollback

                  A second backward launch reaching a speed of 163 km/h (101 mph), climbing at a 90-degree angle on the new, 128 meter (420 foot)-tall vertical spike.

                  A third launch that clocks in at the ride’s top speed of 193 km/h (120 mph) and speeds over the 128 meter (420 foot) top hat before diving into a 270-degree spiral leading to the finish line.

                  • Nevz heeft hierop gereageerd.