De capaciteit ligt er natuurlijk ook aan hoelang de trein in het block van de swing launch te vinden is en hoe de blocking van de nieuwe versie werkt. Moet de trein de eindremmen gecleared hebben voor de volgende trein aan de swing launch kan beginnen? Dan zal de capaciteit een stuk lager liggen dan bij de huidige versie. Kan de volgende trein de swinglaunch op zodra de voorgaande trein de tophat gecleared heeft dan ligt het al iets hoger.
Maar ik denk dat ongeacht of het station in de swing ligt of niet de capaciteit lager zal liggen dan bij de huidige baan. De huidige baan kon twee treinen tegelijk inladen en dispatchen en daarmee effectief na iedere clear van de tophat een trein klaarzetten op de launchtrack voor lancering. Omdat de trein nu vermoedelijk 3 keer de launchtrack aflegt en de trein niet klaargezet kan worden voor launch zal de capaciteit lager liggen, voornamelijk omdat de blocks verder uit elkaar liggen.
Ik houd bij bovenstaande geen rekening met de tijd die de oude launch nodig heeft om opgeladen/afgekoeld te zijn voor een volgende lancering, maar in theorie zie ik de capaciteit niet snel hoger liggen tenzij ze met langere treinen werken of aanzienlijk effectiever werken dan bij de huidige versie mogelijk was.