Coasterfrenzy Maverick was een heartline roll. Voor de riders prima te doen maar blijkbaar wel erg belastend voor de karretjes zelf. Onderhoud zou erg duur worden door de hogere slijtage.

    Njit Ik heb begrepen dat dit puur op de rit ervaring zat en dat de karretjes het wel aan konden. Men is immers alle weken dat die roll erin zat door blijven testen totdat de nieuwe baandelen - die overigens al op voorhand waren geproduceerd mocht de beleving toch te intens zijn - erin gehesen werden. Er is zover bekend 1 man van Intamin geweest die de baan met roll gedaan heeft en het was zijn besluit om de roll niet aan het grote publiek te presenteren. Zoals ik het verhaal ervaar toont het aan dat Intamin destijds graag de grenzen opzocht maar tegelijkertijd (middels dat extra baan element) proactief marges inbouwde.

    Check deze video vanaf 23.47:

      20cent in deze video vanaf 12:22 beweren ze dus dat de krachten op de karretjes het probleem waren..wie er gelijk heeft?

      Tgoh, lastig, je leest op diverse plekken de problematieken van stress op de trein en discomfort voor de bezoekers als 'it was stated that', maar sinds ik die video van mijn post gezien heb waarin dus wordt gezegd dat stress op de trein geen issue was, ben ik geneigd open te staan voor dat verhaal. Of in ieder geval te zeggen, we weten het niet zeker.

      Wat ik verder dus vooral in de bredere context aan wil kaarten is de pro-actieve houding van Intamin hierin om op voorhand al een paar baanelementen extra te produceren - iets wat voor mij althans wel spreekt voor de professionele aanpak van een bedrijf dat vanuit opdrachtgevers er vaak uit gestuurd wordt om met baanbrekende (pun intended) records te komen.

      Njit Maverick was een heartline roll. Voor de riders prima te doen maar blijkbaar wel erg belastend voor de karretjes zelf. Onderhoud zou erg duur worden door de hogere slijtage.

      Ik doelde met mijn post op Intimadator.

      maar het verhaal van Maverick is interessanter. Ongeacht of het slijtage of comfort was: Als dit vooraf ingecalculeerd was, zou er dus geen reden mogen zijn om boos te zijn op intamin.

      Njit

      Het gaat over de eerste bocht na de first drop van intimidator 😉
      Die trouwens wel vreselijk intens was.. shit.. dat was mijn eerste grey out in een achtbaan 😃

      Over 2 weken - dinsdag 1 augustus 2023 de grote onthulling.

      • Njit heeft hierop gereageerd.

        Philosopher in ieder geval een update. Of die groot is weten we nog niet 😁

        CP kennende zal het niet heel veel voorstellen.

        • Njit heeft hierop gereageerd.

          Coasterfrenzy CP kennende zal het niet heel veel voorstellen.

          De vorige aankondiging van de muis was inderdaad een beetje zwak. Maar dit lijkt toch weer een significante update. Als het na opening niet meer in de top 10 van snelste achtbanen staat dan zou dat toch teleurstellend zijn.

          Ben alleen bang dat de capaciteit van de nieuwe baan om te janken zal zijn. Op RCDB staat nu 1000 rider per hour. Dat is mede omdat er altijd veel karretjes op de baan staan. Maar als het een Swing Launch is dan gaat dat niet.

            Njit Op RCDB staat nu 1000 rider per hour. Dat is mede omdat er altijd veel karretjes op de baan staan. Maar als het een Swing Launch is dan gaat dat niet.

            Hoezo niet? Als er met een wissel wordt gewerkt moet dat prima kunnen.
            Toutatis heeft een capaciteit van 1260 personen per uur, en die werkt ook met een swing launch.
            Delen we dat door 60, heb je een capaciteit van 21 personen per minuut. De treinen van Toutatis bieden plaats aan 20 personen, en in het station kun je een countdown zien, waaruit blijkt dat er volgens mij om de halve minuut zelfs een trein zou kunnen vertrekken. Maar zou er stipt elke minuut één trein vertrekken, dan hebben we een capaciteit van 1200 personen per uur.

            Top Thrill Dragster heeft treinen van 18 personen, zetten we dat op 60 treinen per uur, dan kom je uit op 1080.

            Als Top Thrill Dragster 2.0 een swing launch krijgt, mag je volgens mij op z'n minst aannemen dat 'ie ook een wissel gaat krijgen. Als die dat niet krijgt, schiet CP zichzelf in de voet, want dán ligt de capaciteit op z'n gat. Maar daar hoef je gezien de huidige technieken volgens mij niet van uit te gaan. Het zou me zelfs niet verbazen als ze de capaciteit weten op te schroeven.

              Niek heeft deze baan niet sowieso een wissel nodig aangezien hij anders na de tophat nooit meer in het station kan komen als uit het station direct een spike wordt gebouwd? Ik denk dat we hier hetzelfde principe zullen gaan zien als Ice Breaker in SWO.

              • Niek heeft hierop gereageerd.

                De capaciteit ligt er natuurlijk ook aan hoelang de trein in het block van de swing launch te vinden is en hoe de blocking van de nieuwe versie werkt. Moet de trein de eindremmen gecleared hebben voor de volgende trein aan de swing launch kan beginnen? Dan zal de capaciteit een stuk lager liggen dan bij de huidige versie. Kan de volgende trein de swinglaunch op zodra de voorgaande trein de tophat gecleared heeft dan ligt het al iets hoger.

                Maar ik denk dat ongeacht of het station in de swing ligt of niet de capaciteit lager zal liggen dan bij de huidige baan. De huidige baan kon twee treinen tegelijk inladen en dispatchen en daarmee effectief na iedere clear van de tophat een trein klaarzetten op de launchtrack voor lancering. Omdat de trein nu vermoedelijk 3 keer de launchtrack aflegt en de trein niet klaargezet kan worden voor launch zal de capaciteit lager liggen, voornamelijk omdat de blocks verder uit elkaar liggen.

                Ik houd bij bovenstaande geen rekening met de tijd die de oude launch nodig heeft om opgeladen/afgekoeld te zijn voor een volgende lancering, maar in theorie zie ik de capaciteit niet snel hoger liggen tenzij ze met langere treinen werken of aanzienlijk effectiever werken dan bij de huidige versie mogelijk was.

                Taronco heeft deze baan niet sowieso een wissel nodig aangezien hij anders na de tophat nooit meer in het station kan komen als uit het station direct een spike wordt gebouwd? Ik denk dat we hier hetzelfde principe zullen gaan zien als Ice Breaker in SWO.

                Ja, sowieso een wissel om de spike in te kunnen zetten, maar ik bedoelde vooral een wissel om het station te kunnen gebruiken voor het laden van de volgende trein terwijl de eerste trein in de launch zit, trein 3 in de remmen, eventueel trein 4 in het uitstapstation.

                Njit Als het na opening niet meer in de top 10 van snelste achtbanen staat dan zou dat toch teleurstellend zijn.

                Aangezien het er op lijkt dat de top hat niet verandert zal dat wel moeten, anders haalt ie de baan niet 😉

                Ze kunnen niet wachten tot de 1e 🙂

                • Pure heeft hierop gereageerd.

                  Daar zijn de gezochte recordjes weer, Maar ondertussen is de snelheid wel 15 km minder. Niet dat je dat gaat merken waarschijnlijk, maar van 0 naar, in dit geval, 180 in 4 seconden gaan we ook niet meer redden en dat was voor mij juist het leukste van de baan.

                  Wellicht dat iemand met verstand van techniek er iets over kan zeggen, want zover gaat mijn kennis niet meer. Ze zullen het vast allemaal berekend hebben, maar je zou zeggen dat als de hoogte gelijk blijft en de snelheid minder je dan de tophat niet haalt of zal de lauch dan ook nog verticaal doorgaan (als dat überhaupt mogelijk is).

                  Ik ben wel benieuwd, mar ik verwacht eigenlijk niet dat dit het origineel gaat overtreffen.

                  BeePeeEhv Schijnbaar is dit een photoshop, maar kan dit natuurlijk niet 100% garanderen.

                  Hoop toch echt dat we een 500 ft. spike gaan zien om anders vind ik het wel teleurstellend gezien er geen airtime heuvel aan het einde van de rit komt (profilering hetzelfde) en we dan alleen nog maar kunnen hopen op een airtime heuvel op de launch a la ROH of de intamin swing launches.

                    Pure gezien er geen airtime heuvel aan het einde van de rit komt

                    Waarom zou dat niet kunnen?


                    edit:

                    poep, ik zie net een foto van het rechte stuk dat is blijven staan. Daar komt dus geen airtime heuvel.

                    Ik verwacht dit eigenlijk:


                    Edit om een triple post te voorkomen:

                    en een update met betrekking tot de kleuren die Polaris zal krijgen: