Njit Op RCDB staat nu 1000 rider per hour. Dat is mede omdat er altijd veel karretjes op de baan staan. Maar als het een Swing Launch is dan gaat dat niet.
Hoezo niet? Als er met een wissel wordt gewerkt moet dat prima kunnen.
Toutatis heeft een capaciteit van 1260 personen per uur, en die werkt ook met een swing launch.
Delen we dat door 60, heb je een capaciteit van 21 personen per minuut. De treinen van Toutatis bieden plaats aan 20 personen, en in het station kun je een countdown zien, waaruit blijkt dat er volgens mij om de halve minuut zelfs een trein zou kunnen vertrekken. Maar zou er stipt elke minuut één trein vertrekken, dan hebben we een capaciteit van 1200 personen per uur.
Top Thrill Dragster heeft treinen van 18 personen, zetten we dat op 60 treinen per uur, dan kom je uit op 1080.
Als Top Thrill Dragster 2.0 een swing launch krijgt, mag je volgens mij op z'n minst aannemen dat 'ie ook een wissel gaat krijgen. Als die dat niet krijgt, schiet CP zichzelf in de voet, want dán ligt de capaciteit op z'n gat. Maar daar hoef je gezien de huidige technieken volgens mij niet van uit te gaan. Het zou me zelfs niet verbazen als ze de capaciteit weten op te schroeven.