Coasterfrenzy Daarom dat ik de houding van CF ook erg kinderachtig vind.

Bijna net zo zielig als Six Flags met hun Gerstlauer ruzie. Die bestellen een nieuwe trein voor een Schwarzkopf bij B&M, een bedrijf dat nog nooit Schwarzkopf treinen heeft gemaakt, puur om het niet bij Gerstlauer te doen.

Vervolgens is de trein korter dan de orginele omdat B&M duur is, haha

  • Taronco heeft hierop gereageerd.
  • jos vindt dit leuk.

    QDude24 Gaat dit over de nieuwe trein van Riddler Mindbender in SFOG?

    • Njit heeft hierop gereageerd.

      Vind het echt een enorme misser dit, ze krijgen het namelijk niet eens voor elkaar om een simpele spinning wildmouse betrouwbaar open te houden dus ik zie dit somber in. Ook heeft zamperla naar mijn weten nog niet veel ervaring met LSM/LIM technieken..

      Snap echt niet dat ze desondanks het verleden niet voor Intamin hebben gekozen, zij zijn heer en meester in de LSM technieken, switchtracks en hoge snelheden.

        Pure En zelfs als je écht niet voor Intamin wil gaan, ga dan minimaal met een gerenommeerde bouwer werken zoals bijvoorbeeld Vekoma. Die hebben toch ook veel verstand van switch tracks en LIM/LSM technieken. Ook Premier Rides kan er wel wat van. Zelfs B&M zou een betere optie zijn, ook al hebben die geen ervaring met switch tracks.

        Taronco aat dit over de nieuwe trein van Riddler Mindbender in SFOG?

        Van RCDB:

        As part of a refurbushment completed in 2021, the original trains were replaced by trains designed by Bolliger & Mabillard and manufacturered by Valente SAS. The arrangement also changed from two 7x2x2 trains to three 5x2x2 trains.

        11 dagen later

        The_Bullgod Intimidator 305 moest ook dicht net als Maverick toen bleek dat ze de bocht na de first drop verkeerd hadden berekenend. Nee, de relatie tussen Cedar Fair en Intamin is niet heel goed.

          Philosopher Twee spikes waarbij twee treinen tegen elkaar racen en beide aan 1 kant tegen de tophat op rijden om boven weer terug te vallen?

            CoasterBrabo Denk dat er maar 1 spike zal gaan komen, denk dat het logo Cedar Point in vanaf beide kanten leesbaar moet zijn

            Nevz Intimidator 305 moest ook dicht net als Maverick toen bleek dat ze de bocht na de first drop verkeerd hadden berekenend. Nee, de relatie tussen Cedar Fair en Intamin is niet heel goed.

            Was dit wel écht verkeerd berekend? Bij mijn weten was alles binnen de marges qua krachten en waren er ook geen technische problemen. Het punt was vooral dat desondanks veel mensen KO gingen in die bocht, maar dat is uiteindelijk ook een stukje intensiteit waar de opdrachtgever om vroeg en waarvan Cedar Fair al had kunnen weten dat het problemen zou opleveren als ze naar concurrent Six Flags (Goliath) gekeken hadden.

            • Njit heeft hierop gereageerd.
            • jos vindt dit leuk.

              Coasterfrenzy Maverick was een heartline roll. Voor de riders prima te doen maar blijkbaar wel erg belastend voor de karretjes zelf. Onderhoud zou erg duur worden door de hogere slijtage.

                Njit Ik heb begrepen dat dit puur op de rit ervaring zat en dat de karretjes het wel aan konden. Men is immers alle weken dat die roll erin zat door blijven testen totdat de nieuwe baandelen - die overigens al op voorhand waren geproduceerd mocht de beleving toch te intens zijn - erin gehesen werden. Er is zover bekend 1 man van Intamin geweest die de baan met roll gedaan heeft en het was zijn besluit om de roll niet aan het grote publiek te presenteren. Zoals ik het verhaal ervaar toont het aan dat Intamin destijds graag de grenzen opzocht maar tegelijkertijd (middels dat extra baan element) proactief marges inbouwde.

                Check deze video vanaf 23.47:

                  20cent in deze video vanaf 12:22 beweren ze dus dat de krachten op de karretjes het probleem waren..wie er gelijk heeft?

                  Tgoh, lastig, je leest op diverse plekken de problematieken van stress op de trein en discomfort voor de bezoekers als 'it was stated that', maar sinds ik die video van mijn post gezien heb waarin dus wordt gezegd dat stress op de trein geen issue was, ben ik geneigd open te staan voor dat verhaal. Of in ieder geval te zeggen, we weten het niet zeker.

                  Wat ik verder dus vooral in de bredere context aan wil kaarten is de pro-actieve houding van Intamin hierin om op voorhand al een paar baanelementen extra te produceren - iets wat voor mij althans wel spreekt voor de professionele aanpak van een bedrijf dat vanuit opdrachtgevers er vaak uit gestuurd wordt om met baanbrekende (pun intended) records te komen.

                  Njit Maverick was een heartline roll. Voor de riders prima te doen maar blijkbaar wel erg belastend voor de karretjes zelf. Onderhoud zou erg duur worden door de hogere slijtage.

                  Ik doelde met mijn post op Intimadator.

                  maar het verhaal van Maverick is interessanter. Ongeacht of het slijtage of comfort was: Als dit vooraf ingecalculeerd was, zou er dus geen reden mogen zijn om boos te zijn op intamin.

                  Njit

                  Het gaat over de eerste bocht na de first drop van intimidator 😉
                  Die trouwens wel vreselijk intens was.. shit.. dat was mijn eerste grey out in een achtbaan 😃

                  Over 2 weken - dinsdag 1 augustus 2023 de grote onthulling.

                  • Njit heeft hierop gereageerd.

                    Philosopher in ieder geval een update. Of die groot is weten we nog niet 😁

                    CP kennende zal het niet heel veel voorstellen.

                    • Njit heeft hierop gereageerd.

                      Coasterfrenzy CP kennende zal het niet heel veel voorstellen.

                      De vorige aankondiging van de muis was inderdaad een beetje zwak. Maar dit lijkt toch weer een significante update. Als het na opening niet meer in de top 10 van snelste achtbanen staat dan zou dat toch teleurstellend zijn.

                      Ben alleen bang dat de capaciteit van de nieuwe baan om te janken zal zijn. Op RCDB staat nu 1000 rider per hour. Dat is mede omdat er altijd veel karretjes op de baan staan. Maar als het een Swing Launch is dan gaat dat niet.