Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
Vind het echt een enorme misser dit, ze krijgen het namelijk niet eens voor elkaar om een simpele spinning wildmouse betrouwbaar open te houden dus ik zie dit somber in. Ook heeft zamperla naar mijn weten nog niet veel ervaring met LSM/LIM technieken..
Snap echt niet dat ze desondanks het verleden niet voor Intamin hebben gekozen, zij zijn heer en meester in de LSM technieken, switchtracks en hoge snelheden.
Pure En zelfs als je écht niet voor Intamin wil gaan, ga dan minimaal met een gerenommeerde bouwer werken zoals bijvoorbeeld Vekoma. Die hebben toch ook veel verstand van switch tracks en LIM/LSM technieken. Ook Premier Rides kan er wel wat van. Zelfs B&M zou een betere optie zijn, ook al hebben die geen ervaring met switch tracks.
- Bijgewerkt
Taronco aat dit over de nieuwe trein van Riddler Mindbender in SFOG?
Van RCDB:
As part of a refurbushment completed in 2021, the original trains were replaced by trains designed by Bolliger & Mabillard and manufacturered by Valente SAS. The arrangement also changed from two 7x2x2 trains to three 5x2x2 trains.
(Vernieuwd) Racing-thematisering voor TTD 2.0.
The_Bullgod Intimidator 305 moest ook dicht net als Maverick toen bleek dat ze de bocht na de first drop verkeerd hadden berekenend. Nee, de relatie tussen Cedar Fair en Intamin is niet heel goed.
Philosopher Twee spikes waarbij twee treinen tegen elkaar racen en beide aan 1 kant tegen de tophat op rijden om boven weer terug te vallen?
CoasterBrabo Denk dat er maar 1 spike zal gaan komen, denk dat het logo Cedar Point in vanaf beide kanten leesbaar moet zijn
Nevz Intimidator 305 moest ook dicht net als Maverick toen bleek dat ze de bocht na de first drop verkeerd hadden berekenend. Nee, de relatie tussen Cedar Fair en Intamin is niet heel goed.
Was dit wel écht verkeerd berekend? Bij mijn weten was alles binnen de marges qua krachten en waren er ook geen technische problemen. Het punt was vooral dat desondanks veel mensen KO gingen in die bocht, maar dat is uiteindelijk ook een stukje intensiteit waar de opdrachtgever om vroeg en waarvan Cedar Fair al had kunnen weten dat het problemen zou opleveren als ze naar concurrent Six Flags (Goliath) gekeken hadden.
Coasterfrenzy Maverick was een heartline roll. Voor de riders prima te doen maar blijkbaar wel erg belastend voor de karretjes zelf. Onderhoud zou erg duur worden door de hogere slijtage.
- Bijgewerkt
Njit Ik heb begrepen dat dit puur op de rit ervaring zat en dat de karretjes het wel aan konden. Men is immers alle weken dat die roll erin zat door blijven testen totdat de nieuwe baandelen - die overigens al op voorhand waren geproduceerd mocht de beleving toch te intens zijn - erin gehesen werden. Er is zover bekend 1 man van Intamin geweest die de baan met roll gedaan heeft en het was zijn besluit om de roll niet aan het grote publiek te presenteren. Zoals ik het verhaal ervaar toont het aan dat Intamin destijds graag de grenzen opzocht maar tegelijkertijd (middels dat extra baan element) proactief marges inbouwde.
Check deze video vanaf 23.47:
- Bijgewerkt
Tgoh, lastig, je leest op diverse plekken de problematieken van stress op de trein en discomfort voor de bezoekers als 'it was stated that', maar sinds ik die video van mijn post gezien heb waarin dus wordt gezegd dat stress op de trein geen issue was, ben ik geneigd open te staan voor dat verhaal. Of in ieder geval te zeggen, we weten het niet zeker.
Wat ik verder dus vooral in de bredere context aan wil kaarten is de pro-actieve houding van Intamin hierin om op voorhand al een paar baanelementen extra te produceren - iets wat voor mij althans wel spreekt voor de professionele aanpak van een bedrijf dat vanuit opdrachtgevers er vaak uit gestuurd wordt om met baanbrekende (pun intended) records te komen.
Njit Maverick was een heartline roll. Voor de riders prima te doen maar blijkbaar wel erg belastend voor de karretjes zelf. Onderhoud zou erg duur worden door de hogere slijtage.
Ik doelde met mijn post op Intimadator.
maar het verhaal van Maverick is interessanter. Ongeacht of het slijtage of comfort was: Als dit vooraf ingecalculeerd was, zou er dus geen reden mogen zijn om boos te zijn op intamin.
Over 2 weken - dinsdag 1 augustus 2023 de grote onthulling.
Philosopher in ieder geval een update. Of die groot is weten we nog niet
CP kennende zal het niet heel veel voorstellen.
- Bijgewerkt
Coasterfrenzy CP kennende zal het niet heel veel voorstellen.
De vorige aankondiging van de muis was inderdaad een beetje zwak. Maar dit lijkt toch weer een significante update. Als het na opening niet meer in de top 10 van snelste achtbanen staat dan zou dat toch teleurstellend zijn.
Ben alleen bang dat de capaciteit van de nieuwe baan om te janken zal zijn. Op RCDB staat nu 1000 rider per hour. Dat is mede omdat er altijd veel karretjes op de baan staan. Maar als het een Swing Launch is dan gaat dat niet.
Njit Op RCDB staat nu 1000 rider per hour. Dat is mede omdat er altijd veel karretjes op de baan staan. Maar als het een Swing Launch is dan gaat dat niet.
Hoezo niet? Als er met een wissel wordt gewerkt moet dat prima kunnen.
Toutatis heeft een capaciteit van 1260 personen per uur, en die werkt ook met een swing launch.
Delen we dat door 60, heb je een capaciteit van 21 personen per minuut. De treinen van Toutatis bieden plaats aan 20 personen, en in het station kun je een countdown zien, waaruit blijkt dat er volgens mij om de halve minuut zelfs een trein zou kunnen vertrekken. Maar zou er stipt elke minuut één trein vertrekken, dan hebben we een capaciteit van 1200 personen per uur.
Top Thrill Dragster heeft treinen van 18 personen, zetten we dat op 60 treinen per uur, dan kom je uit op 1080.
Als Top Thrill Dragster 2.0 een swing launch krijgt, mag je volgens mij op z'n minst aannemen dat 'ie ook een wissel gaat krijgen. Als die dat niet krijgt, schiet CP zichzelf in de voet, want dán ligt de capaciteit op z'n gat. Maar daar hoef je gezien de huidige technieken volgens mij niet van uit te gaan. Het zou me zelfs niet verbazen als ze de capaciteit weten op te schroeven.