Progress Tonnie Dat weet ik niet, maar ik lees dat in dit topic een aantal mensen die zeggen dat ze alsnog een goede zomer draaien en ook hoor ik regelmatig geklaag over hoe druk en gevaarlijk het er allemaal wel niet is. (Ik weet niet of je wel eens naar de Themetalk podcast luister, maar daar werd het zelfs schandalig genoemd). Dus meer bezoekers binnenhalen lijkt me nu niet de weg ;-)
Dat zijn 2 verschillende discussies...
Ik had liever een rustiger park gehad en soms een nee als ik een reservering maak ipv dat ik nu niet naar het park toe kan omdat ik de in mijn ogen te drukke weekenden geen zin heb gezien de situatie waar wij als land in zitten.
Dus ja, ik vind dat de Efteling op de drukke dagen "te druk" is.
Maar tegelijkertijd heeft de Efteling zichzelf grenzen opgelegd en daar zitten ze de laatste tijd niet meer aan, in hun eigen ogen zou er dus nog ruimte zijn om extra bezoekers te trekken, daarnaast heb ik t al eens vaker gezegd, sommige mensen hier lijken te denken dat de Efteling 365 dagen per jaar aan de max capaciteit zit terwijl je op dit moment 5 van de 7 dagen per week niet eens aan een max hoeft te denken omdat iedereen op school en aan t werk is.
broodje123 Michael Ik ken al genoeg mensen die speciaal daarvoor een keer naar de Efteling gaan. je onderschat denk ik Guus Meeuwis als ip .
En hoeveel daarvan hebben een Efteling Abbo? uit de fancommunity zal idd interesse zijn, maar ik moet zeggen dat ik echt nog niemand buiten de "pretpark fans" gesproken heb die van plan is straks speciaal daarvoor naar de Efteling te gaan.
broodje123 Het sprookjezomerconcert is dan dat creatieve. Je hebt een leeg theater, door corona geen show in het park en gaan veel acteurs daar neerzetten in het theater met een leuke show.
Wat Michael denk ik op doelt is iets wat extra bezoekers naar je park trekt, Het sprookjeszomerconcert trekt geen extra bezoeker die niet al van plan was om te komen, hoogstens een abbo houder die een keertje extra komt.
Niemand ontkent overigens dat het sprookjeszomerconcert geen slimme invulling was, maar die was er om extra capaciteit te hebben in het park.