20% minder omzet, of hoger. Geen idee. Enige wat ik wel zeker weet is dat ik net iets minder omzet draai maar er veeel harder voor moet werken omdat ik met minder personeel sta. Krijg de rij gewoon niet weggewerkt. Als ik kijk naar de drukte in het park de afgelopen maanden vergeleken met 2018 en 2019. Is het deze zomer consequent elke dag het zelfde geweest ongeveer.
In 2018 en 2019 is er een extreme hittegolf geweest waarin de bezoekersaantallen drastisch naar beneden gingen, en het percentage abbo houders veel hoger was. Nu zijn er elke dag voornamelijk betalende gasten binnen geweest (die dol graag veel eten, souvenirs en drankjes kopen) Dus dat 't park verhoudingsgewijs niet zoveel omzet verlies heeft in deze periode geloof ik graag.
echter momenteel is 't park van dinsdag tm donderdag zo goed als uitgestorven. Maandag en vrijdag zijn middenklas dagen, en de weekenden zijn druk. Ik denk dat als je september afweegt tegen september van andere jaren je wel uit komt op meer dan 20% omzet verlies. En dat gaat de komende maanden dus zo door hobbelen. 't park heeft de afgelopen 3 jaar enorm goede september-oktober en november maanden gehad. Die zijn nu weer zoals vanouds enorm rustig. En da's best een flinke knauw boven op die 3 maanden sluiting eerder hoor.
Deze crisis gaat nog heel lang door etteren. Ook al zou je in januari weer het normale leven terug hebben. De samenleving is niet direct terug zoals het was. als men vanavond zou aankondigen dat de 1.5 meter niet meer nodig is... Zou jij direct weer schouder aan schouder staan? Ik niet. als er straks veel ontslagen zijn gevallen in nederland, gaat iedereen dan op vakantie naar bestemmingen zoals ze altijd deden? nee, dan wordt het een dagje efteling. Maar voor de lagere inkomens wordt een dagje efteling vervangen door een dagje hellendoorn of iets. er gaan verschuivingen komen, maar wanneer is niet te zeggen.