Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn en het forum Themepark.nl er mee stopt, kwam ik er achter dat ik sinds mijn aanmelding daar in 2017 ook Tripreports gepost hebt, in totaal ongeveer 27 stuks. Deze tripreports hebben hier dus nog nooit het daglicht gezien en leek het mij wel een leuk idee om deze nogmaals te posten.
Het 2e tripreport wat ik maakte was van ons weekendje op 27 en 28 april 2018 , toen gingen we naar Tripsdrill.
WELKOM BIJ THROWBACK TRIPREPORT deel 2.
Het grote publiek hoort of kent alleen maar Phantasialand, Moviepark en Europapark.
Tot voor kort hoorde ik hier ook bij, maar sinds dat ik lid ben van dit forum vang je wel eens iets op over dit park.
Een verborgen parel in Duitsland en als je dan jezelf gaat verdiepen in dit park kom je eigenlijk alleen maar positieve reacties tegen.
Tijd dus om deze verborgen parel maar eens te gaan opzoeken. We hebben het hier natuurlijk over Erlebnispark Tripsdrill (het klinkt al leuk als je het in het Duits probeert te zeggen)
Tripsdrill ligt midden in de wijngaarden en de wandeling naar het park is al een genot voor het oog waarbij een aantal attracties in de achtergrond zich al laten zien.
Uitzicht is met de komst van 2 nieuwe baantjes veranderd.
Even de gratis tickets met behulp van onze Efteling abonnementen aan de kassa ophalen en een selfie maken (toch weer even een gezicht bij de member, sorry voor het zure kijken maar de zon scheen uitbundig in onze ogen.
Daar zijn we weer!
Na de controle komen we op de Main street van Tripsdrill terecht.
Deze vakwerkhuizen in oude Duitse stijl herbergen een aantal voorzieningen zoals een binnenspeeltuin, winkeltje en wijnproeverij. Ook kom je hier de eerste attractie van het park tegen.
Het voelt al meteen gezellig.
Leuke thematisatie!
Dan de oudste attractie van het park en zoals veel parken dat hebben het begin van iets groters, een oude glijbaan gevestigd in een molen.
Volgens mij heeft ie beet.
Achter de oude molen bevinden zich meteen al een aantal leuke attracties. De eerste die we gaan doen is de Seifenkisten-Rennen een leuke rondrit met zeepkist karretjes. Let vooral op de thematisatie hiervan! Ook is er geen rails aanwezig, sturen is niet nodig wel eventjes het pedaal induwen, erg leuk gedaan.
Yess!!
Tja je kan niet altijd winnen als klein kind, maar als een volleerd F1 coureur met een ontzettend overwinningsdrang wilde ze direct een revanche.
In deze hoek zijn ook de kleine boomstammetjes, uuhhm meelzakken aanwezig. In ieder geval ziet ook deze er weer erg leuk uit. Zelfs de kleinste drop kan al een hele stap zijn voor de kleinsten en net als bij Backstroke in Toverland vindt ze deze ook niks.
Ook ik kan niet altijd winnen.
Wij worden niet nat.
Splash!
Het is niet druk in het park dus besluit ik om de drop-tower Doppelter Donnerbalke eventjes mee te pakken (eigenlijk zijn drop towers niet mijn favoriet)
En het is verrassend, een erg leuke drop-tower, vooral het onverwachte moment dat de banken naar voren kantelen!
Zoals er al vaker geroepen is, zou deze attractie absoluut niet misstaan in de Efteling met een Laven thema.
Prachtig gethematiseerd.
Zwaai eens naar het vogeltje.
De begroeiing en beplanting is erg mooi, vooral omdat alles in bloei staat. Tussen al dat pracht en praal staan ook wat attracties, die onze dochter erg leuk vind om te doen. Het rondritje in de soort was tonnen draaien zelfs zo hard rond dat ik erg duizelig van wordt.
Hier wordt je toch vrolijk van.
Een duizelingwekkende attractie!
Wat gezellig!!
Hier is ze nog te klein voor.
Onze dochter heeft eventjes genoeg gedaan en lopen we richting een van de reden waarom dit park bezocht moet worden. Het is tijd om eindelijk een baantje mee te pakken.
Karacho, naar het Duitse gezegde Mit Karacho losrasen, met heel hoge snelheid door de baan schieten (bron: parkplanet)
Het is erg rustig en er zijn minimaal 5 mensen nodig voordat we gaan.
Voordeel is wel dat we gewoon kunnen blijven zitten en onderling van plaats kunnen wisselen. Na een aantal ritten kan ik wel mijn favoriet element van de baan noemen. De Dive-loop de tunnel in Wauw, wauw en nog eens wauw. Ik zeg voorin aan de rechterkant gaan zitten en voordat je de dive-loop induikt wordt je haast uit je stoel gerukt. Fantastisch!!!
De verrassing net na het vertrekken is super en de launch is kort maar krachtig.
Toppertje
Geweldig stukje achtbaan!
Nu heb ik al een aantal Gerstlauer launch coasters gedaan, Anubis, Gold-Rush en Karacho. Deze hebben allemaal een korte maar wel krachtige LSM launch. De LSM launches van Intamin (Taron, Red Force) en van Mack (BlueFire) hebben eigenlijk allemaal relatief een lange en meer geleidelijke LSM launch. Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan?
Bij Karacho is ook een van de nieuwste aanwinsten van het park, een motoren vlucht. Ik heb het nog nooit gezien en is weer erg leuk gedaan.
Gas geven maar!
De kleine heeft zijn ijsje nog niet op dus kan ik mooi even in de houten achtbaan stappen van Tripsdrill.
Houten banen vind ik een van de leukste types, maar er ontbreekt iets aan Mammut" je hoort hem bijna niet, de lift-hill klinkt niet zoals een houten baan hoort te klinken en de karretjes zien er anders uit.
Het is een leuke baan maar hij voelt tam aan, het is niet als een houten baan waarin je toch een beetje door elkaar geschut wil worden.
Mweh.
Alle attracties zien er mooi uit en de stationsgebouwen ook. Maar de volgende 2 attracties hebben het mooiste stationsgebouw van allemaal.
De eerste achtbaan van Gerstlauer de G'sengte Sau bevindt zich in dit gebouw en is, omdat de rit door en om het gebouw in de groene omgeving heen gaat verrassend leuk om de doen. Ook de 4 Camelbacks zorgen voor veel plezier.
Ook de boomstammetjes uuh badkuipen bevinden zich hier. Ik blijf het zeggen erg leuk en mooi allemaal.
Zo kan het dus ook.
Ook weer een leuk baantje!
Aangezien ik toch een beetje nat uit de badkuipjes ben gekomen en dit toch wel een beetje wil doorzetten stappen we met z'n allen in de wildwaterbaan Waschzuber-Raftin ziet er ook weer prima uit en ben een klein beetje verrast dat mijn dochter met haar 98cm hier in mag stappen. Ik vind deze wildwaterbaan ruwer als bijvoorbeeld Djengu River in Toverland waar ze nog net niet in mag en dat toch een rustiger baantje is als deze.
Prima rapid.
Heerlijk die groene omgeving.
Dan is het tijd voor de laatste credit die in dit park te behalen valt, een Zierer Tivoli genaamd Rasender Tausendfüssler Heerlijk die Duitse benamen! We hebben deze ook in de ochtend geprobeerd maar om de minimaal 20 mensen aan te tikken duurde ons te lang. In de middag was het wel wat drukker en gelukkig stapte onze dochter zonder al te veel te morren in en gingen we 2 rondjes rond. Leuk baantje tussen al het groen en lekker laag bij de grond.
Geinig dingetje.
Tijd voor de laatste attractie van de dag en nieuw voor mij. Deze was gesloten voor filmopnames, maar gelukkig ging ie in de namiddag toch nog open. De meeste op dit forum zullen hem wel kennen van Duinrell alleen vind ik hem hier beter geslaagd.
De nieuwste attractie van het park Höhenflug een vliegtuigmolen, erg leuk en mij is het helaas niet gelukt om over de kop te gaan. Ik zal wel in de verkeerde rij hebben gezeten
Dan is het toch echt tijd om het park te verlaten en weer een wandeling te maken naar onze slaap accommodatie welke ook bij Tripsdrill hoort.
Wir flogen hoch!
Geen luxe hotel deze keer.
Tripsdrill is echt een verborgen parel en ik snap nu waarom mensen die er zijn geweest zo positief zijn. Het is een eigenaardig park met een eigen identiteit die je nergens anders tegenkomt. Alles van de wachtrijen en stationsgebouwen tot aan de begroeiing toe is echt mooi om te zien. Er zijn nog vele attracties welke ik niet op de foto heb gezet en allemaal zijn ze apart gethematiseerd. Het personeel is allemaal erg vriendelijk en de horeca (curryworst en bier ) hebben zeer schappelijke prijzen.
Dus mocht je twijfelen of heb je een Efteling abonnement gewoon een tripje naar dit park maken. Het is echt de moeite waard en met de komende uitbreidingen zullen ook deze ongetwijfeld erg leuk worden.
En vergeet vooral niet je gratis wijnglas op te halen.
Bedankt voor het lezen