luckyrik28 Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest. Amerika trip Trip Reports: [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island) [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure [TR] Dag 3 Fietsen door Washington [TR] Dag 4 Kings Dominion [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain. [TR] Dag 8 Dollywood 9. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville 10. [TR] Dag 10 Holiday World [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island 12. [TR] Dag 12 Kings Island 13. [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point met wat pauzes [TR] Dag 16 Kennywood 15. [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake 16. [TR] Dag 18 Six Flags New England [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park 18. [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen. Vandaag was het tijd om naar Holiday World te gaan wat ik niet goed kende, ik wist alleen van The Voyage en dat ze een gaaf waterpark hadden. We moesten vandaag weer door verschillende tijdzones reizen maar we waren op tijd om als eerst een rondleiding te krijgen achter de schermen en met een eerste rondje op de Voyage. Voordat dit begon heb ik nog iets bijzonders te melden namelijk mijn 300e achtbaan is de eerste die ik doe vandaag. En ik dacht Voyage zou wel een mooie Milestone zijn. We beginnen met de rondleiding alleen is het een doe je zelf rondleiding oftewel je loopt backstage kijkt hoe alle achtbanen worden opgestart en dat is het. Vervolgens komen we bijna bij het einde en zien we Thunderbird testen. Dan krijgen we te horen dat we als eerste Thunderbird mogen doen. Nou blijkbaar is dit dan mijn 300e ook een mooie om eerlijk te zijn. Een B&M launched Wing coaster had ik nog niet eerder gedaan. En ik ken wel launches van andere types maar niet van deze bouwer. En achteraf was het een heerlijke achtbaan alleen wat matig en blijf ik Fenix nog steeds een van de betere. Vervolgens kregen we ook het eerste ritje The Voyage en wat is deze woodie heerlijk om te doen. Lekker ruig en had een beetje hoofdpijn van al dat warme weer maar toch was deze lekker om eens te doen. Helaas deden we Thunderbird en Voyage alleen in de ochtend want in de middag en avond werd het veelste druk om fatsoenlijke achtbanen nog te doen. Daarna kwamen we bij de plek waar vanavond de Pizza buffet is en konden we op eigen houtje het park verkennen. Als eerste dan maar een achtbaantje mee pakken. The Legend is een CCI coaster die erg lang is maar ook erg onsoepel en vooral heel ruig in alle bochten. Ik vond hem niet plezierig om te doen helaas. Daarna splitste de groep zich behoorlijk op want een deel ging buiten het park even wat doen en andere gedeelte deed het water park. @Marco ,@Andre , @MyronF en ik gingen heel de middag lekker waterglijbanen uitproberen vooral de watercoasters was ik erg benieuwd naar. Maar helaas was het onwijs druk dat we maar 4 glijbanen hebben kunnen doen en een Lazy River. Langste moesten we wachten voor WildeBeast namelijk 2 uur. Het was wel een fantastisch waterpark. Beetje sjoemelen bij glijbanen om met zijn 4en in een bootje te mogen kon er ook nog wel bij, zeker omdat ze dan met 3 man het bootje de baan in moesten duwen. Daarna was het snel 6 uur en tijd om te eten. En de pizza's smaakten erg lekker. Een deel ging daarna naar het hotel terug maar ons zwemclubje wou nog even blijven en ik kon toch terug rijden. Dus wij gingen de Raven uitproberen om bijna de bingo te behalen. Deze CCI coaster was wel beter dan de Legend vond ik en heerlijk om te doen in het donker. Vervolgens kwamen we bij een plek met wat flatrides en eentje die ik nog nooit gedaan had. de wachtrij was kort maar meneer die de attractie bediende had geen zin om door te werken waardoor het nog een kwartier extra duurde. Maar de attractie was wel gaaf. Nog de bingo compleet maken met de kiddie coaster van het park genaamd de Howler en toen even kijken hoe druk het is bij Voyage en Thunderbird. Maar veelste druk natuurlijk dus tijd om de Kalkoen shooter uit te testen voordat we weer naar het hotel gingen. Gobbler Getaway is een hele aparte shooter en geinig om te doen wel een beetje simpel gemaakt. Dat was het dan weer morgen naar Kentucky Kingdom en Kings Island in het donker.
Micha Barslechte operations, matige tot slechte achtbanen. Het minste bezoek van de trip. Er was een minder goed park, maar dat was zo slecht dat het leuk werd.
FlyingTimo Micha Barslechte operations, matige tot slechte achtbanen. Oei - ik wilde geen TR maken van Holiday World - maar onze dag heeft echt een heel andere indruk achter gelaten. De houten achtbanen in Holiday World worden door de meesten beschouwd als de top op het gebied van houten achtbanen en daar ben ik het mee eens. Misschien toch maar een TR maken nog )) Ik begrijp dat jullie topdrukte hadden, wat bij ons bezoek niet het geval was, dus misschien is het qua operations ons niet zo opgevallen. Het gratis parkeren, drinken en zonnebrand mag ook nog best vermeld worden toch? Het park is erg gastvrij.
RickMarkestein Inderdaad, ik kan me niet helemaal vinden in het beeld wat geschetst wordt, vond Holiday World echt een heerlijk park met drie beesten van woodies én in mijn ogen de beste B&M Wing Coaster. Plus inderdaad, zoals Timo zegt, alle gratis drinken en zonnebrand was enorm welkom! Anyway, dank voor het TR! Brings back memories! 😄
Andre Ik deel de mening van mijn reisgenoot ook niet 😉 (sorry @Micha 😗) Dankzij de ERT's Thunderbird en the Voyage al kunnen doen. Vervolgens was het nog rustig bij Legend en daarna direct door gegaan naar het waterpark; waar de drukte in het begin nog meeviel 😉 Ja het was druk; wellicht te druk maar zeker een prima dag gehad! Tofste waterpark van de trip! De volgende keer gewoon niet op een Zaterdag een bezoek brengen 😄 @MyronF was het alleen niet eens met de operations bij de watercoaster waar wij minimaal 2 uur hebben staan wachten en staan verbranden (zonnebrand punten in de wachtrij? 😛) wat niet echt een goed idee was met T3 op het programma de volgende dag 🙈.
MyronF Andre @MyronF was het alleen niet eens met de operations bij de watercoaster waar wij minimaal 2 uur hebben staan wachten en staan verbranden (zonnebrand punten in de wachtrij? 😛) wat niet echt een goed idee was met T3 op het programma de volgende dag 🙈. Achterlijke operations 😠Schoolvoorbeeld van hoe een single riders line NIET werkt. We hebben nog twee plaatsen vrij. Laten we NIET in de reguliere rij vragen of er eventueel nog een groepje van twee redelijk vooraan staat, maar gelijk twee personen uit de single riders line pakken die overduidelijk wel bij elkaar horen (niks op tegen dat je als bekenden in deze rij gaat staan overigens). Of zo druk zijn met niet opletten, dat je opeens een volledig bootje leeg hebt en dan maar vier personen uit de single riders line pakt omdat die dichterbij is 😅 . En dat met een wachtrij van 2 uur. Wat een ellende.
Phadd-F Jammer voor je dat het zo druk was. Zonde dat je de kalkoenshooter niet hebt kunnen doen, die is hilarisch! Holiday World is wel een speciaal park, het is echt meer een uitgebreid waterpark dat ook attracties heeft. The Voyage en Thunderbird zijn toppertjes en ik vond de andere woodies ook vrij leuk. Van slechte operations ook vrij weinig gemerkt tijdens mijn bezoekjes maar om eerlijk te zijn was het park bijna leeg toen ik er was.
luckyrik28 Ik heb duidelijk vermeld dat ik de kalkoen shooter wel heb gedaan en die was echt wel geinig. En ik deel de mening van @Micha ook niet want het was wel heel druk maar was wel heel leuk park, ik was ook express de hele dag gebleven. Alleen de hitte en drukte was jammer.
ArcovandenBroek We bezochten het park ook tijdens de laatste volledige openingsweek. En dat op 3 augustus. 😮 De extra's waren leuk, we werden als VIP's onthaald. 😃 Holiday World blijft een bijzonder park. Een paar geweldige coasters, een tof waterpark, gratis drinken/zonnebrand/parkeren, heb me weer enorm vermaakt ondanks de enorme drukte.
ArcovandenBroek MyronF Achterlijke operations 😠Schoolvoorbeeld van hoe een single riders line NIET werkt. We hebben nog twee plaatsen vrij. Laten we NIET in de reguliere rij vragen of er eventueel nog een groepje van twee redelijk vooraan staat, maar gelijk twee personen uit de single riders line pakken die overduidelijk wel bij elkaar horen (niks op tegen dat je als bekenden in deze rij gaat staan overigens). Of zo druk zijn met niet opletten, dat je opeens een volledig bootje leeg hebt en dan maar vier personen uit de single riders line pakt omdat die dichterbij is 😅 . En dat met een wachtrij van 2 uur. Wat een ellende. Maar het was gewoon veel te druk in het park! Toen we de zwemspullen uit de auto gingen halen stond er al een rij van zeker 500 meter lang en 50 meter breed. En zonder 1,5 meter zijn dat echt heel veel mensen. 😃