Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest.
Amerika trip Trip Reports:
- [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island)
- [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure
- [TR] Dag 3 Fietsen door Washington
- [TR] Dag 4 Kings Dominion
- [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg
- [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren
- [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain.
- [TR] Dag 8 Dollywood
9. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville
10. [TR] Dag 10 Holiday World
- [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island
- [TR] Dag 12 Kings Island
- [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar Point
- [TR] Dag 16 Kennywood
15. [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake
- [TR] Dag 18 Six Flags New England
17. [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park
- [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen.
Vandaag stonden we redelijk op tijds op om richting Dorney Park te rijden. Helaas gaf onze TomTom van de auto de route door New York aan waardoor het ietsjes later werd dan gepland om in Pennsylvania bij de Summer Camp locatie van Micha aan te komen. Daar hebben we Micha voor een uur achter gelaten en hebben wij met zijn 3en lekker in een dorpje vlakbij lekker wat gedronken en genoten van de plaatselijke sfeer.
Daarna Micha weer opgehaald en lekker naar Dorney PArk gereden en we maakten ons al op voor het ergste. Aangezien een andere groep al eerder deze week in dit park was en slechte operations en hinderlijke dag hadden.
Maar wij hadden mazzel en hoefde niet te lang te wachten voor alles.
Als eerste naar de B&M die je vanaf het begin ziet namelijk Talon een B&M invert die heel soepel is en niet erg intens maar wel fijn om te doen.
Vervolgens naar de 2e B&M in het park, Hydra The Revenge is een achtbaan die begint met een inversie wat je normaal gewend bent van Gerstlauer. Deze Floorless coaster was voor de rest vrij zwakjes voor een baan met 7 inversies.
Vervolgens de hyper achtbaan van het park gedaan genaamd Steel Force. Deze Achtbaan is van Morgan en zo eentje had ik nog niet eerder gedaan. Wel een gave rit en gaf goede airtime dat was ook aan het meisje voor ons te zien die bijna stond iedere keer.
Daarnaast stond thunderhawk een houten achtbaan van Philadelphia Tobogan Coaster geopend in 1934. En ditkan ik mij herinneren als een prima baantje.
Dan nog Possessed voor de 5 achtbanen die we die avond gedaan hadden. Deze Intamin Impulse coaster moest ook geprobeerd worden en is minder dan die in Cedar Point maar wel erg leuk.
En dan kom ik bij mijn favoriete attracite van het park. DRop of Doom is een klassieke vrijeval toren en de voorloper van Tower of Terror. Deze had net storing toen we aan kwamen maar was net gerepareerd en konden meteen instappen. Vervolgens nog gelijk 2 keer erna nog eens gedaan. Wat een ding!!
Dan na nog wat Rerides en een schommelschip waren we klaar in het park en konden we in de buurt wat eten en naar het hotel om morgen naar New York te gaan.
Bedankt voor het lezen van dit korte verslag.