luckyrik28 Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest. Amerika trip Trip Reports: [TR] Dag 0 en1 van Amerika trip (Vliegen en Coney Island) 2. [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure [TR] Dag 3 Fietsen door Washington [TR] Dag 4 Kings Dominion [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountains. [TR] Dag 8 Dollywood [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville 10. [TR] Dag 10 Holiday World 11. [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island 12. [TR] Dag 12 Kings Island [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point met wat pauzes 14. [TR] Dag 16 Kennywood [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake [TR] Dag 18 Six Flags New England [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen. Het is Woensdag 24 Juli 2019 en Wouter komt mij ophalen om dan vervolgens naar Utrecht Centraal te rijden om Andre en Micha op te halen. Met zijn 4en gingen we naar Brussel om vlak naast het vliegveld te overnachten om de dag erna op tijd op de luchthaven te zijn voor de vlucht naar J.F.K. Airport. Na een avondje wat biertjes drinken en hyped zijn dat we naar Amerika gaan is het tijd om op tijd te slapen en vroeg op te staan om de shuttlebus naar het vliegveld te nemen. Helaas was de bus te vol en besloten wij een taxi te nemen maar waren alsnog op tijd om in te checken. Na het in checken werden er een paar personen omgeroepen voor een dubbele check en ondertekende was daar helaas een van. Ik moest een extra controle krijgen en ik mocht niet bij de rest wachten. Eenmaal geboard konden we dan naar Amerika vliegen en landden we rond 3 uur plaatselijke tijd. Na een uur in de rij te hebben gestaan en netjes allemaal door de security heen zijn gegaan konden we onze koffers zo pakken en richting uitgang begeven. Onze auto die we gehuurd hebben moesten we midden in het centrum ophalen in Manhattan. Om daar te komen moesten we een met een typisch Amerikaanse taxi er naar toe en zo leerde wij meteen Amerika en autorijden kennen. Wat een aparte rit was dit maar het was het waard. Afgerekend en konden we de auto ophalen en dat ding was groot en log en daarmee gingen we naar ons eerste hotel maar eerst even een tussenstop bij Coney Island. Nadat we hebben geparkeerd wouden we met het korte tijdsbestek maar een weinig attracties doen. Sowieso de Cyclone, de oude houten achtbaan van 1927 en voor mij mijn eerste amerikaanse achtbaan. En wat heb ik genoten van deze baan. Ze hebben hem prima bijgehouden en geretracked en voor 10 dollar een ritje viel het wel mee. Daarna op aanraden van Jan de Zamperla Volare gedaan. Soarin' Eagle is een vreemde flying coaster van Zamperla waarbij je het gevoel hebt dat je in een Tosti ijzer gaat zitten en alles door de war word geschud. Deze was wel beter dan die ik in Wenen heb gedaan vond ik. Daarna was het tijd om te gaan via de Mac en een detour door New Jersey naar het hotel en dan om 12 uur plaatselijke tijd te gaan slapen nadat we ook een Wallmart hebben bezocht. Bedankt voor het lezen van deze TP en de volgende volgen snel.
Cerveza Het was en blijft een geniale trip!! Stiekem lees ik mijn reports van deze trip ook nog wel eens terug. Ga dit ook volgen en zeker benieuwd naar de parken die een aantal van de groep extra hebben gedaan, het wordt weer eens tijd voor een nieuwe trip. Top!!
Marco Cerveza Het was en blijft een geniale trip!! Cerveza het wordt weer eens tijd voor een nieuwe trip West coast? 😉 Maar even on topic, geweldig dit Rik, ik ga deze serie graag volgen. Ik kan niet wachten totdat de volgende tr online staat.
Andre *volgt 😎 Cyclone is zeker blijven hangen en niet enkel vanwege het eerste ritje van de trip! Cerveza Komt goed volgend jaar! Alles dubbel en dwars inhalen 😜
MyronF Brings back the memories! Leuk om de trip weer even te gaan herbeleven. Ik ga de reports ook volgen Rik.
Micha The memories. Het angstzweet bij de bocht om de garage met die auto uit te komen. Dat volgde op de vreugde dat het ding een luxe uitvoering was. Niet wetende dat @wouterh later Chef Handleiding Lezen zou worden bij de zoveelste elektronische storing in deze Amerikaanse kwaliteitsauto. Het kan altijd erger, zoals stilvallen midden op de snelweg. Toch, @Marco!? Coney Island had ik al eens bezocht toen ik in Philadelphia werkte en in het weekend wel eens naar NYC ging. Ik ben was wel blij dat we het kort hielden en na Walmart ons hotel opzochten. Man, o man, o man. Wat een reis. En dat besef je je je pas achteraf. Kom maar door met die aftermeeting. Oh nee, wacht...