luckyrik28 Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest. Amerika trip Trip Reports: [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island) [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure [TR] Dag 3 Fietsen door Washington [TR] Dag 4 Kings Dominion [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain. [TR] Dag 8 Dollywood 9. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville 10. [TR] Dag 10 Holiday World [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island [TR] Dag 12 Kings Island [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point 14. [TR] Dag 16 Kennywood [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake [TR] Dag 18 Six Flags New England [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen. Vandaag was het dan tijd om naar Kennywood te gaan een pretpark bij Pittsburg waar ik nog niet eerder van gehoord had totdat ze aankondigde dat er een nieuwe achtbaan kwam met de meeste inversies van Noord Amerika. Wel maar 9 inversies terwijl wij hier in Europa eentje hebben staan met 14 inversies en binnenkort 3 achtbanen met 10 inversies. Maar deze achtbaan was ik wel benieuwd naar dus laten we bij het begin beginnen. We komen aan bij Kennywood en de parkeerplaats ligt aan de andere kant van de weg dus dat duurde een keer omkeren om daar te geraken. Het werd niet heel druk want de kabelbaan naar de nog hogere gelegen parkeerplaatsen stonden niet aan. En toen kwamen we bij de ingang een uur eerder dan openingstijd want we hadden twee ERT's voordat de General Public kwam. De ingang gebied ziet er fantastisch uit met wat oude attractie karretjes als zitplaatsen. Bij binnenkomst moet je onder de weg door en dan kom je het park in. Daar slaan wij direct links af om richting Phantoms Revenge te komen. Waar wij een half uur op mogen zitten. Deze baan was gelijk een verrassing want toen kwam ik er achter hoe goed dit park gebruik maakt van hun heuvels. Want als je de eerste afdaling bekijkt denk je: is dit het nou maar dan komt de tweede drop die even het ravijn induikt. In combinatie met flink wat Airtime is dit een van de beste die ik gedaan heb van dit soort. Vervolgens liepen we naar de achtbaan met de meeste inversies waar ik het al eerder over had. Steel Curtain is een S&S achtbaan die gethematiseerd is naar een American Football Club uit de regio. Het was van te voren nog kiele kiele of we wel de achtbaan konden vanwege storing en nieuwigheid maar gelukkig was de baan helemaal gereed voor ons. De baan moest voorstellen dat je in een bal zit van deze tak van sport en je word continu weg gegooid. Ondanks het trillen is dit een heerlijke achtbaan en met betere beugels dan een RMC om eerlijk te zijn. Alleen de lifthill had wat sneller mogen zijn van mij. Hier op aansluitend kregen wij een rondleiding door dit prachtige park alleen was er niks van te verstaan. Daarna moesten we maar weer attracties doen. Als eerste was het tijd voor de oudste achtbaan van het park genaamd Jack Rabbit een achtbaan uit 1920. Daar ging mijn record van de Big Dipper in Blackpool. Deze achtbaan was ook weer verrassend vanwege de beugels nou ja laten we zeggen de stang die vast staat en niet eens in je buurt van je schoot komt en een riempje. Dan heb je weer een afdaling waar je u tegen zegt. Dus dan ben je wel blij met een riempje anders had ik verderop gelegen. Wel apart dat dit dan weer in Amerika staat. Vervolgens wat het tijd voor een attractie die nergens anders te vinden is namelijk de Kangaroo een voorloper van een jumper op de kermis. Maar met 3 man erin ga je best hard. Vervolgens snak je toch weer naar een achtbaan en er staan er nog wel een paar in dit park. Dan de Racer een ouder houten achtbaan in het park dat een Moebius achtbaan is oftewel je moet hem 2 keer doen. Geen ramp want het was een leuke baan en je merkt nu al dat Kennywood veel liefde geeft aan zijn oude achtbanen. Alle 3 de oudjes zijn soepel. En deze kun je gewoon tijdens de rit een high five geven. Op naar de oudjes bingo en dan missen we alleen nog Thunderbolt om te doen. Hierbij was het verplicht om met 2 personen te gaan. Maar met zijn 12en moet dat ook lukken en we konden vertrekken en deze achtbaan had een interactie met Phantoms Revenge. Dus deze heeft ook een te gekke drop. Leuke baan ook en heerlijk soepel. Dan naar een achtbaan die een aantal seizoenen dicht is geweest maar gelukkig dit seizoen weer open is. Skyrocket is een Premier achtbaan die we beter kennen van Sky Scream in HOliday Park of Tempesto in Busch Gardens Williamsburg maar dat zijn nummer 2 modellen en dit was een 1 model. Ook met lancering en veel airtime maar de beugels zaten niet prettig vond ik. Dan was het tijd voor Ark of Noach een soort funhouse met een schommelende boot die heel leuk was. Maar wel vreemd aangekleed. En een flatride kon ook niet ontbreken natuurlijk een soort schommelschip over de kop. En ook een Rapid die altijd in Amerika zeiknat zijn vooral omdat we bleven hangen voor de geiser. Vervolgens moesten we van Arco in een Dark Ride over Garfield en dat was wel voor hun doen leuk maar niet heel bijzonder. Daarna was het tijd om te gaan schaften en gingen een groot deel naar huis. Arco Myron en ik gingen onze eigen weg nog daarna op. Wij wilden sowieso nog de Bayern Curve doen die echt een goede rit weg gaf. Lekker lang en ben nog best doof van de toeter geworden. Daarna kwam er een fanfare van allerlei scholieren voorbij. Dat is cultuur dus moet je ook even bekijken. Vervolgens de laatste achtbaan die we konden doen was Exterminator die de hele dag al een lange wachtrij had. Wij moesten daarom ook 3 kwartier aanschuiven voor dat wij in deze Zamperla Spinning Mouse konden. Geinige achtbaan alleen best warm in een bunker. Daarna wou ik nog mijn bingo halen maar de kinderachtbaan was al dicht en gingen we een legendarische attractie doen. The Whip is een simpele attracties met karretjes wat uit zwenkt in de bochten maar door de operator die iedereen aanmoedigt zijn handen in de lucht te houden en veel plezier mee maakt tilt deze attractie naar een top attractie. Daarna nog een rondje Jack Rabbit om het af te sluiten en lekker naar het hotel waar de meeste mensen morgen weg gaan naar huis. Gaan wij nog paar dagen door met zijn vieren die bovenaan vermeld staan. Morgen rijden we naar de Niagra Falls, bezoeken we Darien Lake voor paar uurtjes en komen we half 2 's nachts in ons hotel aan. Bedankt voor het lezen en tot de volgende.
HaantjeDeVoorste Leuk om te lezen hoe het jullie vergaan is daar. Vorig jaar kwam ik voor de tweede keer in Kennywood. En er was nog een tweede keer.... Sky Rocket was weer gesloten ..... nog niet kunnen doen jammer genoeg. En, bij ons miste er nog een stuck track in Steel Curtain, die ook niet kunnen doen. Toch maar weer eens terug gaan.... 😄
MyronF Bedankt Rik weer voor je verslag. Ik zie gelukkig veel gelijkenissen met mijn report eerder. We zijn allebei net zo enthousiast over dit park! Was echt een leuke dag.
NielsC Goed om te horen dat je een top dag hebt gehad. Kennywood is een pareltje als je kijkt naar park history and charme. Al hoewel ik twijfels heb bij hoe het gerund wordt (operations zijn vaak bagger bijvoorbeeld), is het fijn om te lezen dat je alsnog een top dag hebt gehad. Heb geruchten gehoord dan Kennywood oorspronkelijk Vekoma wilde contracteren voor Steel Curtain maar, dat S&S Sensei daar een stokje voor stak. Mede vanwege geografische redenen, heeft Sensei, S&S het ontwerp en de bouw laten doen. Erg jammer aangezien Vekoma de laatste tijd toch betere ontwerpen heeft.
Marco Misschien wel één van de meest sfeervolle park van de trip, gelijk in het rijtje met Dollywood. Misschien ook door het feit dat ik hier echt totaal niets van verwacht had, gewoon een simpel credit bezoek. Man, wat zat ik ernaast. Het park bestaat misschien wel uit ontzettend veel oude attracties en locaties, maar het ademt gewoon sfeer uit. Ik heb hier geen bingo gehaald, maar daar ben ik totaal niet rouwig over. Geeft mij een reden om weer terug te komen. Tot zover de tr's waar wij ook bij waren, Rik alvast bedankt voor de fijne herinneringen. Natuurlijk ga ik ook jouw volgende verslagen lezen, maar dit was de laatste waar ik ook bij was.