luckyrik28 Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest. Amerika trip Trip Reports: [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island) [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure [TR] Dag 3 Fietsen door Washington [TR] Dag 4 Kings Dominion [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain. [TR] Dag 8 Dollywood 9. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville 10. [TR] Dag 10 Holiday World [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island [TR] Dag 12 Kings Island [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point 14. [TR] Dag 16 Kennywood 15. [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake [TR] Dag 18 Six Flags New England 17. [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park 18. [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen. Vandaag is het een dag dat een grote deel van de groep alweer vertrekt naar huis maar wij 4en die bovenaan vermeld staan hebben nog een paar dagen extra in USA. Wij gaan op tijd weg en zeggen iedereen gedag om richting Canada te vertrekken en de Niagara Falls te bezoeken. Dat was al 4 uur rijden en onderweg rijd je langs een pretpark die je niet doet. Altijd jammer weer. Maar we komen wel aan bij de Amerikaanse gedeelte van de Niagara Falls waar wij onze auto parkeren om via een brug naar Canada toe te gaan en lekker te genieten dat je een Europeaan bent en heel makkelijk Canada binnenkomt. Vervolgens even lekker 2 uurtjes langs de watervallen kijken en genieten van dit natuurlijk wonder. Ook altijd fijn dat je gewoon weer kilometers hebt. Na deze heerlijke uren in dit prachtig natuurgeweld is het ook weer tijd om verder te gaan naar ons hotel dat redelijk vlakbij Six Flags New England ligt waar we morgen naartoe gaan. Onderweg kom je praktisch langs Six Flags Darien Lake waar we toch Season pass voor hebben. Aangekomen rond een uurtje of 6 bij Six Flags Darien Lake is de parkeerplaats afgeladen vol met auto's en tenten en staan de bbq's overal aan. Het blijkt dat naast dit park een muziek concert gaat plaatsvinden . Nou gaan we via een achteringang het park binnen en willen we kijken of we nog een fast lane konden krijgen die we niet bij Six Flags Great Adventure hadden gebruikt. En dat lukte enigszins bij klantenservice. Na wat stoeien in hun systeem kregen we 4 pasjes voor per pasje 4 personen om attracties te doen. Dus zo gezegd zo gedaan we pikken 4 achtbanen uit en gaan genieten. Helaas is dit een tokkie park dus veel genieten werd er niet. We gingen eerst naar Tantrum hun nieuwste achtbaan om te kijken hoe deze Gerstlauer eurofighter met lap bars het doet. En ondanks operations waren we zo ingestapt en konden we genieten van dit korte maar krachtige baan. Heel leuk baantje om te doen. Vervolgens hebben ze een Ride of Steel achtbaan, een Intamin mega Coaster die ik wel leuk vond maar een stuk minder dan onze eigen Goliath. Vooral de onnodig rechte stukken daar had je makkelijk een heuveltje in kunnen plaatsen. En dan kom je bij een achtbaan dat je denkt gaat het leuk worden of niet. Predator is een houten achtbaan van Dinn en is klaar om een RMC te worden of gesloopt want dit ding is totaal niet goed voor je hele lichaam. Het rammelt aan alle kanten en dan niet eens positief. Ok nog een kaartje over voor een achtbaan maar ze hebben nog 4 grote staan welke kies je. De keuze was: 1. een SLC 2. een Boomerang 3. Zamperla motorbaan 4. Arrow looper. Nou de eerste 2 vielen af want die hebben we wel genoeg van gedaan en zo bijzonder zijn ze ook niet. Dan was het kiezen tussen Motocoaster en Viper en Arrow Loopers ook al genoeg gedaan dus op naar Motocoaster. Deze was minder soepel dan verwacht en een aparte layout maar we kwamen net uit een martel machine dus dit viel nog mee. Volgende keer toch liever van Vekoma. Daarna waren we klaar in dit park, over het algemeen geen slecht park maar veel verbeter punten, maar grote gedeelte dat dit slecht was kwam door de bezoekers die hier op af komen. We gaan tot half 2 's nachts naar het hotel rijden en dan morgen naar Six Flags New England. Bedankt voor het lezen.
NielsC Darien Lake was (met la ronde) altijd al de minste van de SF keten. Het zal me ook niet verbazen als deze weer wordt los gelaten als er weer parken moeten vallen. Verder leuke TR!
Erik Het report waar ik op wachtte, gezien ik hier ongeveer een maand voor jullie ook was (zowel Niagara Falls als Darien Lake). Ben nog steeds van mening dat jullie de beste achtbaan van het park overgeslagen hebben. Ik had Micha nog zo gewaarschuwd voor Predator. Anyway, ik heb niet op al je TR's gereageerd maar de meeste wel bekeken. Keep it up! 🙂