Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest.
Amerika trip Trip Reports:
- [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island)
- [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure
- [TR] Dag 3 Fietsen door Washington
- [TR] Dag 4 Kings Dominion
- [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg
- [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren
- [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain.
- [TR] Dag 8 Dollywood
9. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville
10. [TR] Dag 10 Holiday World
- [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island
12. [TR] Dag 12 Kings Island
- [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point met wat pauzes
14. [TR] Dag 16 Kennywood
- [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake
- [TR] Dag 18 Six Flags New England
- [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park
- [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen.
Vandaag stond sowieso Kentucky Kingdom op het programma met als eerst een ERT op Lightning Run en daarna een half uur op Storm Chaser. We gingen op tijd weg bij het hotel alleen was er een auto show gebeuren op het hoofd parkeerterrein van Kentucky dat wij een andere parkeerplaats toe gewezen kregen. helaas was dit niet duidelijk aangegeven waardoor er irrtiaties waren in de auto en de 2e bestuurder maar moest over nemen om op de juiste parkeerplaats te komen.
Gelukkig had de rest van de groep op ons gewacht en konden we naar Lightning Run gaan voor onze ERT en wat is deze baan Chance Rides geweldig. Heel veel airtime en in dit half uur met 2 treinen toch zeker 5 ritjes uit kunnen halen. Helaas las ik in een TR van Michael dat deze bij hun bezoek niet konden doen.
Daarna naar Storm Chaser deze RMC verwachtte ik niet veel van had meer hoge verwachtingen in Lightning Rod en Steel Vengeance. Maar we moesten even wachten want de baan was nog niet klaar voor inzittenden. Gelukkig 5 minuten voor het einde van de ERT konden we een rondje maken. En ik vond dit een heerlijke baan helaas wel de slechtste van RMC maar hun stellen mij nooit teleur dus het is ook niet slecht. Na deze ERT gingen een paar naar de Auto gebeuren waar hieronder een foto komt, wij gingen nog een rondje Storm Chaser doen en het park verder verkennen.
Na Storm Chaser gingen we de bingo proberen te halen. Als eerste wouden we Thunder Run doen maar die was nog dicht maar Roller Skater was open en konden we deze Vekoma Junior Coaster ook bijschrijven op ons lijstje. Daarna was Thunder Run wel aan het testen dus waren we deze kant op gelopen en hebben we deze ook maar een ritje op gedaan. Leuke houten achtbaan die nog best soepel was alleen als de trein bij de eindremmen kwam ging heel het station heen en weer.
Daarna was het tijd voor de nieuwste aanwinst in het park de Kentucky Flyer een GravitGroup houten achtbaan. Ik had van dit type Wood Express gedaan in Parc Saint Paul en die vond ik geweldig dus verwachtte wel wat van deze achtbaan maar deze was iets milder helaas, maar voor het park een goede aanwinst.
En om de Coasterbingo compleet te maken moesten we nog een Vekoma SLC doen en deze heeft Kumbak treinen. T3 is een achtbaan waarbij de treinen het nog erger maken dan wat een originele SLC al doet. Gelukkig doen we in Six Flags New England wel een goede. Moet wel bij zeggen dat dit onze eerste SLC is van Amerika die wij deden. En vraag maar aan @Andre als je schouder verbrand zijn doen de beugels nog eens extra zeer.
Nou hebben we tijd genoeg nog want om 2 uur kregen we lunch a la Kentucky Style en het was half 12 dus we moesten een beetje kijken wat we gingen doen. En aangezien dit een Six Flags park geweest is staat er ook een Larson Looper en die had ik nooit uitgeprobeerd. Dus mooi tijd om eens te doen. En moet zeggen zijn leuke dingen.
Daarna nog wat rondjes in Storm Chaser en wat flat rides, nog wat afkoelen met @SanneW door voor de Splash te gaan staan eerst aan de verkeerde kant en vervolgens de juiste en lekker doorweekt te zijn.
Na de lucht ben ik met Misha en Rijk nog wat biertjes wezen drinken en toen ging onze groep naar het hotel nabij Kings Island.
@Andre en ik besloten om die avond nog met Bas en Paul mee te gaan naar Kings Island omdat het park de laatste keer tot 10 uur open is 's avonds en dan kun je mooi de Beast doen.
We kwamen aan met onze Cedar Fair en gingen meteen naar de B&M van 2014 namelijk Banshee want Paul had die nog niet gedaan en na 10 minuten zaten wij in de hoogste B&M inverted van de wereld. Heerlijke rit met Wing COaster seats.
Daarna naar de Bat een Arrow Suspende Coaster die mij heel erg verraste qua lay out en soepel heid.
In dezelfde hoek was ook Invertigo te vinden. Een Vekoma met hetzelfde type naam als de coaster. En deze was ook leuk vooral omdat ik Triops al eens gedaan had.
En daarna tijd voor een nacht ritje de Beast. En we moesten even wachten omdat het vuurwerk precies om 10 uur vanaf de Beast werd afgestoken, het werd wel netjes vermeld. Zo konden we even een half uur 30 Seconds spelen en toen kon het plezier beginnen. En wat een heerlijke rit 's avonds mooie rare bochten en lekker verdwijnen in de bossen. Wat een geweldige nachtrit. Meer dan waar om toch deze kant op te gaan.
Bedankt voor het lezen en morgen nog eens een hele dag Kings Island.