Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest.
Amerika trip Trip Reports:
- [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island)
- [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure
- [TR] Dag 3 Fietsen door Washington
- [TR] Dag 4 Kings Dominion
- [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg
- [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren
- [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain.
- [TR] Dag 8 Dollywood
9. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville
10. [TR] Dag 10 Holiday World
- [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island
- [TR] Dag 12 Kings Island
- [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar Point
- [TR] Dag 16 Kennywood
15. [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake
- [TR] Dag 18 Six Flags New England
- [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park
- [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen.
Na een korte nachtrust in een hotel op anderhalf uur van Six Flags New England is het tijd om rond een uur of 11 naar dat park te rijden. Deze ochtend gebeurde er iets wat wel vaker in Amerika voorkomt namelijk de stroom was uitgevallen in de omgeving. Helaas moesten sommige dus koud douchen. Na een stuk rijden en tanken bij een tankstation dat wel stroom had konden we naar Six FLags New England rijden voor een dag vertier.
We hadden een plek gereserveerd dus konden we dichtbij de ingang staan en zagen we dat het al behoorlijk druk was in het park. We hadden van te voren al afgesproken van mocht het druk zijn dan kopen we een Fastpass en gaan we genieten. Dat hebben we zeker gedaan vandaag met het geluk dat gisteren in Darien Lake iets was mis gegaan met scannen van het pasje kregen we korting om een soort Tamagotchi onze attracties te reserveren zoals ze nu doen bij Walibi Holland.
We vroegen ook meteen wat een handige locker was voor de hele dag want dan hoeven we niet alles overal mee te zeulen. En midden in het park huurde we een locker met een code voor de hele dag.
Tijd voor achtbanen, ik zal ze om de beurt doornemen en zeggen wat ik er van vond. En foto's komen op het laatst want heb er niet zo veel gemaakt als die in de locker ligt.
Als eerste waar je natuurlijk als eerste heen gaat is een Giant Inverted Boomerang maar helaas had deze panne en dat gaf de apparaat voor fatspasses keurig aan dus op naar Wicked Cyclone de RMC van het park en voor ons nummer 5 van de trip. Wat een goede baan is dit zeker de moeite waard en zelfs onze metgezel die niet van RMC houd vond deze prima te behappen.
Dan vervolgens naar een achtbaan waarvan ik nog maar een eerder van heb gedaan Pandemonium. Deze Gerstlauer Spinning coaster is anders dan andere spinning coaster vanwege het naar elkaar toe kijken. En deze was een stuk leuker dan in Plopsa Coo omdat deze meer spinde.
Volgende achtbaan was dan toch Goliath een GIB en de eerste die ik hiervan deed en sorry maar de treintjes maken deze baan een stuk minder. Botersoepel is deze zeker maar comfortabel helaas niet. Doet mij maar Invertigo in Kings Island.
Dan naar andere kant van het park met 3 achtbanen. Als eerst Riddlers Revenge een Vekoma SLC en ik ga hier iets wat voor vele heel raar gaat klinken. Ik vind deze achtbaan leuk en dat komt door de nieuwe Vekoma treinen die ook volgend jaar op de Condor komt. Dat houd in dat we nog wel wat goeds kunnen verwachten.
Batman The Dark Knight is een B&M FLoorless coaster en is zoals alle andere floorless banen heerlijk om te doen zeker vooraan want dan heb je iedere keer het idee dat je voeten de baan raken. Zaten mooie elementen in.
Er was hier ook een Joker die precies hetzelfde is als degene in SFGAdv. Een tip gaat met WOuter erin dan spin je het meest.
Dan een bucketlist achtbaantje voor velen, volgens velen een van de beste Intamin Mega coaster en qua baan is Superman the Ride inderdaad een fantastisch uitzicht met mooi uitzicht over de rivier er naast. Maar dan ga je er in zitten en sluiten de beugels en dan mis je de beugels van onze Goliath of Expedition Geforce. Deze waren behoorlijk snijdend in de bovenbenen.
Er was in dit gebied een Catwomans Whip een Zierer Tivoli die we even deden natuurlijk altijd leuk.
Dan de oudste houten achtbaan van het park genaamd Thunderbolt en wat ik mij herinner is dat deze wel mee viel. Tcoh geen Kennywood kwaliteit helaas.
Flashback moet wel een van mijn beroerdste Boomerangs zijn die ik gedaan heb met de remmen die veel te hard staan afgesteld.
Gotham City Gauntlet Escape from Arkham Asylum is een wild mouse en de naam heb ik van RCDB.com gekopieerd want dat is mij te lang. Ik ben hier als enige ingeweest voor de credit.
Ook nog wat flatrides gedaan onder andere een Larson Looper. En zo was na een aantal re-rides zat onze dag erop en konden we heerlijk nagenieten van een mooie dag. Komt mede dankzij de Fastpass en leuke collectie achtbanen.
Bedankt voor het lezen en gelukkig hebben we de foto's nog.