luckyrik28 Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest. Amerika trip Trip Reports: [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island) [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure [TR] Dag 3 Fietsen door Washington [TR] Dag 4 Kings Dominion [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountain. [TR] Dag 8 Dollywood 9. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville 10. [TR] Dag 10 Holiday World [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island [TR] Dag 12 Kings Island [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point 14. [TR] Dag 16 Kennywood [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake [TR] Dag 18 Six Flags New England 17. [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park 18. [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen. Vandaag gaan we een hele dag ons vermaken in Kings Island. En ook Kings Island heeft ERT's 's ochtends een half uur voor openingstijd. Als eerste hadden we recht op een ritje op Diamonback een B&M Hyper coaster met een splash erbij ingebouwd. Dit was een leuke achtbaan alleen een beetje zwakjes maar komt denk ik dat hij nog niet goed opgewarmd was. Verder wel een gave achtbaan. Vervolgens was Mystic Timbers de tweede achtbaan die op het lijstje stond om te doen hier voor de ERT. En deze GCI is in 2018 neer gezet met een heel verhaal er om heen van 'ga niet het schuurtje in' maar dat word lastig aangezien de houten rails je rechtstreeks na een Out & Back lay out naar toe leiden. En je beugel zit nog vast dus je had geen keus. Maar de baan was wel leuk, jammer dat we verwend zijn met Troy want deze is voor hun doen best goed. Dan is het park open en gaan we eens kijken wat we kunnen doen wat niet lang wachten is maar als het druk word wel lang wachten is. En dat werd Flying Ace Aerial Chace een Vekoma Suspended Family Coaster, helaas hadden we de beste al in Dollywood gedaan dus viel deze wat tegen maar de kleuren waren mooi en deze was wel fijner da die van Carowinds. We zijn in een Cedar Fair park dus ze hebben een Woodstock Express en deze was net hetzelfde als de andere 2 hiervoor. Wel leuk maar niet comfortabel, maar ja het is een kinderbaantje. Vervolgens naar een coaster die we bij hun broeder park niet konden doen Backlot Stunt Coaster. Dit is een Premier Rides achtbaan en deze was erg leuk om te doen, leuke launch en zitten geinige effecten in. Na deze baan liepen we naar de hoek met ook 2 achtbanen die ook in Kings Dominion staan. Als eerst namelijk de Racer. Een houten racer achtbaan maar deze was net wat beter dan in KD vond ik. En hier stond ook een Flight Of Fear een indoor afschiet baan met dezelfde lay out en thema als het andere park. Hier vond ik niet echt wat verschillen in. Gewoon leuk o eens gedaan te hebben. Nu ik dit typ is het bijzonder maar toen niet want deze baan is inmiddels verwijderd uit het park. Vortex is een Arrow Looper die qua uitzicht er heel gaaf uitziet en goed voor foto's is. Alleen was de baan zelf wat minder maar goed ze komen vast wel met wat leuks voor terug. Nog 1 baantje om de bingo compleet te maken voor mij en dat was Adventure Express. Een Arrow Mine Train met 3 Lifthills waarvan de laatste het mooist is gethematiseerd maar gelijk de anti climax van het station er achteraan. Hoogtepunt van het ritje was @ArcovandenBroek die zijn drinkbeker gewoon mee genomen had en ons een slokje aanbood. Dit park zat in het hoofdprogramma van Arco en bij bijna alle parken waren extra's geregeld zoals al eerder bij Dollywood, Kentucky Kingdom en Holiday World. Kings Island kon blijkbaar niet achterblijven en we kregen een rondleiding back stage bij The Beast. De langste houten achtbaan ter wereld die door de bossen heen raast. Geweldig om mee te maken. Vervolgens ben ik aan de bar gaan zitten met Wouter om wat biertjes te drinken en toen ging ik nog wat flatrides doen en om 6 uur zijn we naar het hotel gegaan. Morgen was officieel de bedoeling een halve dag nog Kings Island maar dat was overbodig dus zijn we meteen naar Cedar Point gereden. Hier de 'gelukkig hebben we de foto's nog'.
ArcovandenBroek Kings Island blijft één van de betere Cedar Fair parken. Altijd goede capaciteit, toffe achtbanen en de rondleiding was super. 😎
Jules ArcovandenBroek Kings Island blijft één van de betere Cedar Fair parken. Dit x100. Kings Island is een fijn park met een berg achtbanen die stuk voor stuk ongekende herhalingswaarde hebben. Banshee is mijn favoriete inverted coaster, The Beast is een zalige klassieker, Diamondback zou ik zo twee uur ERT op kunnen doen, Mystic Timbers is een uitstekende GCI en die line-up komt nu nog eens Orion bij en heeft ook nog eens die toffe Racer, die prima Backlot Stunt Coaster en een paar toffe kiddies. Ik kom hier zo graag.
The_Joker Een geweldig park inderdaad. Daarnaast heel blij geweest dat wij de avond ervoor nog hebben kunnen genieten van The Beast in het donker. Ik lieg niet als ik zeg dat dit één van mijn grootste pretpark hoogtepunten is geweest in al die jaren dat ik deze prachtige hobby uitoefen. Ondanks dat de baan niet eens in mijn top 10 staat, is deze woodie in het donker zo ontzettend speciaal. En Banshee, dat is voor mij de nieuwe nummer 1 onder de inverted coasters. Bedankt weer voor je TR !
Micha Kings Island was beter dan Cedar Point, terwijl ik dat nooit had verwacht. Thanks voor het leuke dagverslag weer. Aangezien ik de avond er voor koos voor het hotel, was dit mijn eerste kennismaking. Fijn park, fijne sfeer, redelijke operations. Tegen het einde van de dag gingen meerdere mensen even in solo of duo hun eigen weg om nog wat mee te pakken. Erg grappig hoe je dan iedereen steeds weer tegenkomt. Ik loop toch even door het coastergeweld heen.... Diamond Back zou in ieder Europees park een blikvanger zijn, maar zeker nu die nog koud was staat hij niet eens in de top 20 van de reis. Luxeproblemen... GCI Woodies zijn +1 bij mij en ik ben geen RMC-fan. Gevolg: Mystic Timbers staat wel in die top 20. Ik hou van zulke woodies! Heerlijk baantje. Backlot Stunt Coaster is echt lachen en leuker dan ik had verwacht. Vortex deed precies wat ik had verwacht als dat baantype. Ik heb me erg vermaakt! De Vertigo-baan is leuk om gedaan te hebben en Banshee is een absolute topper, net iets onder Alpengeist. Dan The Beast. Holy sh#t, wat een baan. Een te gekke rondleiding ook. De baan is ooit op papier ontworpen maar eigenlijk is het pas tijdens de bouw ter plekke definitief gemaakt door aanpassingen, zover ik begreep. De ritten in de namiddag/vroege avond met een leeg station waren te gek.