Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest.
Amerika trip Trip Reports:
- [TR] Dag 0 en 1 van Amerika Trip (VLiegen en Coney Island)
- [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure
- [TR] Dag 3 Fietsen door Washington
- [TR] Dag 4 Kings Dominion
- [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg
6. [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren
7. [TR] Dag 7 Carowinds en Smokey Mountains
- [TR] Dag 8 Dollywood
8. [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville
- [TR] Dag 10 Holiday World
- [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island
- [TR] Dag 12 Kings Island
- [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point met wat pauzes
- [TR] Dag 16 Kennywood
14. [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake
15. [TR] Dag 18 Six Flags New England
- [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park
17. [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen.
Vandaag is de dag om naar een park te gaan waar ik heel veel zin had. Ten eerste schijnt dit een van de mooist gethematiseerde buiten Disney en Universal van Amerika te zijn. En ten tweede is Busch een bierbrouwerij dus dat kon in mijn ogen niet verkeerd gaan.
Aan mij de eer om in ons gehuurde pantserbak naar Busch Gardens te rijd voor het eerst en dat ging hartstikke goed. We hadden van te voren al kaartjes geregeld met korting maar nog steeds was dit het duurste park van de trip. Aangekomen bij de parkeerplaats was het tijd om een strategie te bedenken hoe we het beste op een maandag dit park alles kunnen doen.
Om er te geraken in het park moesten we even met de tram naar de ingang gebracht worden. Maar dat was zo gepiept.
Bij de ingang waren we vlotjes binnen en kon onze tactiek beginnen. Ten eerste een drink beker halen zodat we lekker kunnen drinken deze warme dag. en dan richting Tempesto want dat is een Premier Sky Rocket II en die hebben een lage capaciteit en we kennen Amerikanen en dispatchen ondertussen.
Onderweg die kant op kwamen we al hele mooie gebieden tegen en we waren dan vlotjes bij de eerste achtbaan wat toch Apollo's Chariot werd omdat deze als eerste te zien was en naast de kluisjes stond. Deze achtbaan is een B&M hyper coaster en de eerste van dit type, we konden hem 2 keer achter elkaar doen omdat er toch niemand wachtte. en ik vond hem wel leuk om te doen maar vergeleken met Silver Star en Nitro is deze wel wat matig. Misschien als ik hem later had gedaan dat ik hem dan beter vond.
De volgende achtbaan stond er naast en dat was natuurlijk Tempesto waar we deze tactiek voor bedacht hadden. En ja hoor na een kwartiertje kon ik als eerste instappen omdat ik het niet erg vond naast een Amerikaan te zitten. De rit was wel leuk maar de beugel is wat ingewikkeld alleen.
Daarna gingen we even wachten voor de rapids van het park dat duurde even omdat deze pas om 12 uur open ging, maar het was zo warm dat het wachten waard was. Want je komt niet net als Pirana beetje nat uit of zoals River Quest veel natter nee bij deze vaar je rustig door 5 watervallen heen. Oftewel Amerikaanse Rapids zijn zeiknat.
(Helaas geen foto's van)
Daarna toch maar proberen de coasterbingo te voltooien door naar De achtbaan van het park te lopen, wel helemaal aan de andere kant. Griffon is een B&M Dive Coaster die ik vroeger vaak in de eerste YouTube filmpjes voorbij heb zien komen. En voor mij de 2e met een splash erin. Na eventjes wachten konden wij zo instappen want het was behoorlijk rustig en genoten wij van deze heerlijke soepele baan met een 'schitterend' uitzicht op fabrieken en met een mooie val. We besloten gelijk nog een keer te gaan omdat het kon.
Na Griffon stond er ook een houten achtbaan vlak naast, nou ja hout het was meer houten rails met houten achtbaan treintjes de rest was staal. InvadR was de laatst toegevoegde achtbaan van dit park en deze familie achtbaan van Great Coasters International vond ik niet zo bijzonder zeker omdat wij in Nederland gewoon een Troy hebben staan.
Daarna komt toch wel een van mijn favoriete Inverted achtbanen die ik deze trip gedaan heb: Alpengeist. Deze baan moesten we wel eventjes voor wachten maar toen we eenmaal in zaten was ik erg tevreden met de layout maar ook met de intensiteit die deze baan gaf. Heerlijk deze baan stond al gepland voor een tweede keer vandaag als het ging lukken.
Daarna liepen we richting Verbolten maar ondertussen kom je toch wel een van de beste plekken van het park tegen.
Nu is het tijd om naar het Zwarte Woud te gaan met Verbolten, een Zierer achtbaan met lancering en een verrassing. Helaas wist ik dit allemaal van te voren maar toch. We gingen de wachtrij in en daar moesten we even op wachten want met een duo laad station wat mogelijk is was er maar 1 open. En van de 4 reden ze met 2 treinen. Maar na 3 kwartier sjokken door de wachtrij en lachen om wat Amerikanen onder de Duitse thema vinden passen (BOVAG stickers e.d.). Konden we eindelijk instappen en de mooi gedecoreerde achtbaan bestrijden, hij was best leuk alleen was het het wachten niet waard en Intamin maken betere verassingen.
En toen was het Knor oftewel er moest gegeten worden in de Oktoberfest Hal van Busch Gardens met een biertje erbij en was lekker en dit zagen we bij binnenkomst.
We moeten nog 2 achtbanen doen voor de bingo en eerst gingen we naar de kinder achtbaan die we mochten doen gelukkig. Daarna naar de Loch Ness Monster, een Arrow Looper met 2 loopings in elkaar wat in RCT mijn niet snel lukte. Een iconische achtbaan maar erin zitten was niet zo leuk en vooral onprettig heen en weer beuken. Die grote indoor helix is dan wel weer leuk.
Nou mooi de bingo is binnen en we wilde nog 3 echte attracties doen. Sowieso Pompeii een water splash attractie met indoor gedeelte en dat binnen gedeelte was het leukste.
Myron, Wouter en ik wilden de nieuwste Flatride van het park uitproberen: Finnegan Flyer. Een S&S grote schommel.
Die was erg gaaf om te doen alleen vonden we alle drie de rit te kort.
En als laatste ging de rest nog een VR attractie doen maar ik houd daar niet van dus ik ben relaxt in de schaduw wezen zitten met Sanne. En daarna wat Rerides en foto's schieten.
Morgen relaxt naar Carowinds rijden en ik mag van Andre hier het filmpje wat hij heeft gemaakt van de trip plaatsen.
En ik heb weer foto's van @MyronF gebruikt.
Aftermovie Andre