luckyrik28 Ik zit al een tijdje de TR van @Cerveza en @no-fear1991 te lezen en dacht ik moet toch wel onze trip verzilveren hier op Pretpark.club van onze geweldige Amerika avontuur vooral samen met @Micha @Andre @wouterh waarmee we de 3 volledige weken op reis zijn geweest. Amerika trip Trip Reports: [TR] Dag 0 en1 van Amerika trip (Vliegen en Coney Island) [TR] Dag 2 Six Flags Great Adventure [TR] Dag 3 Fietsen door Washington [TR] Dag 4 Kings Dominion [TR] Dag 5 Busch Gardens Williamsburg [TR] Dag 6 Chillend naar Carowinds en 2 uur Coaster H**ren [TR] Dag 7 Ochtendje Carowinds en Smokey Mountains. [TR] Dag 8 Dollywood [TR] Dag 9 Schieten en eten in Nashville [TR] Dag 10 Holiday World [TR] Dag 11 Kentucky Kingdom en avondje Kings Island [TR] Dag 12 Kings Island [TR] Dag 13 t/m 15 Cedar point met wat pauzes [TR] Dag 16 Kennywood [TR] Dag 17 Niagara Falls en Six Flags Darien Lake [TR] Dag 18 Six Flags New England [TR] Dag 19 Reizen naar New York met tussen stop Dorney Park [TR] Dag 20 en 21 New York en terug vliegen. Ok het is vandaag zondag en gisteravond kwamen we al langs dit park gereden met de twijfel om onze Cedar Fair Passes op te halen maar dachten dat doen we vandaag wel. We waren op tijd aanwezig zodat we rustig de pasjes konden regelen en op tijd naar de ERT door het park zelf georganiseerd op Twisted Timbers en Apple Zapple. We volgen de menigte naar Twisted Timbers om daar onze eerste RMC te doen op Amerikaanse bodem. En ja het is ochtend dus de baan is niet goed opgewarmd en het is geen Wildfire maar toch gaf het een lekkere rit weg vooral door de eerste drop als inversie. Na 3 rondjes was het tijd om de naast gelegen Apple Zapple mee te pakken. Deze Mack Wilde muis is geinig omdat het niet zo'n standaard type is alleen de eind remmen doen het iets te goed. Na deze 2 achtbanen hadden we nog even want we hadden 2 dollar voor een kluis betaald en er stonden nog meer achtbanen in de buurt. Zoals de Grizzly een houten achtbaan waarvan de ingang verstopt is achter de gift shop. Heerlijk rustig we konden zo in stappen alleen lieten we dat maar bij een keer want was de baan onprettig, je moest je goed vasthouden om geen pijn te hebben. Na deze baan doorgelopen naar de volgende houten achtbaan van het park wat voorheen Rebel Yell heet maar nu Racer 75, een leuke racing woodie waarbij je met de lifthill echt het gevoel hebt te gaan racen doordat de snelheden van de ketting variëren. Leuke out and back lay out en met airtime in de bocht vanwege het stuiteren. Daarna via het midden pad richting Intimidator 305 gelopen maar we kwamen wat leuke flat rides tegen en die wilde we eerst doen. Sowieso de Drop Tower genaamd Drop Tower want een gyro droptoren moet altijd wel gedaan worden want die kletteren lekker hard naar beneden zo ook deze. Daarna kwamen we nog langs Delerium een Frisbee dat ook altijd leuk is om te doen. Daarna toch echt tijd voor DE achtbaan waar dit park bekend om staat Intimidator 305 en ja hoor eerst natuurlijk een kluisje fixen en dan 2 uur deze omgeving onveilig maken. Maar wel gelijk als eerste dit grote rode beest temmen met de snelle lifthill en heel veel airtime en vooral sterretjes in de eerste bocht. Wat heb ik genoten van deze baan, een stuk of 13 keer gedaan vandaag. Na een ritje was het tijd voor de achtbaan er naast namelijk de indoor achtbaan Flight Of Fear, gelukkig had ik research gedaan anders was niemand het opgevallen dat dit een achtbaan was. Hier stond wel de langste wachtrij van de dag waarschijnlijk omdat binnen de airco aan stond. Dit vond ik wel een geinige achtbaan niet zo bijzonder maar toch leuk eens mee te pakken. Er naast stond een hoopje zand dat nog over was van Vulcano achtbaan die helaas dit jaar was verdwenen. Maar er stond nog een Mack Bobslee achtbaan genaamd Avalanche, helaas wel een van de slechtere die ik gedaan had vond ik. We hadden nog even de tijd voor ons kluisje tijd dus konden we snel de Arrow Looping Coaster meepakken de Anaconda maar dat was gelijk de slechtste versie die ik ooit deed van dit type. Vervolgens liepen we langs de Back Lot Stunt Coaster maar die was helaas bijna de gehele dag gesloten. Om half 9 ging deze nog even open maar ik had geen zin om te rennen. Blijkbaar heeft Kings Dominion ook een B&M staan en die zie je ook als je aan komt rijden maar die waren we even vergeten dus deze maar snel doen dan want hij was ook net uit storing. En wat blijven B&M Floorless coasters heerlijk om te doen en deze loog er niet minder om. Dominator is een hele goede B&M en past goed in dit park. Gelukkig hebben ze maar weinig houten achtbanen in dit park en de laatste moest ook maar eens gedaan worden. Woodstock Express is een blauwe houten achtbaan die wel in bijna elk Cedar Fair park te vinden is. Wel leuk om te doen maar je knieen komen tegen de rand aan zodat elke rem sectie keihard aankomt. Kings Dominion staat net als Kings Island beknd om de Eiffeltoren in het park en daar kun je boven op komen. Dus dat moest ook gedaan worden om wat mooie lucht foto's te maken. De kinder achtbaan hebben we overgeslagen omdat we daar een kind voor nodig hadden. Na de Eiffeltoren hebben we even het park verlaten voor wat te eten bij Denny's en toen we terug kwamen hebben we de Log Flume mee gepakt en wat biertjes gedronken en heel vaak in Intimidator 305 geweest wat nu mijn nummer 1 achtbaan is. Bedankt voor het lezen van dit report en volgende report van morgen is Bush Gardens Williamsburg. P.S. @MyronF ik heb wat van je foto's geleend.
MyronF luckyrik28 P.S. @MyronF ik heb wat van je foto's geleend. Ik zag al wat bekende plaatjes voorbij komen 😉 Geen probleem hoor. Wellicht dat ik ook nog aan wat TRs begin. Nu ik dit allemaal weer lees begint het te kriebelen om ook mijn report neer te zetten. Ook leuk om later zelf nog eens terug te lezen namelijk. Blijft toch wel echt een top reis. Vooral nu we nergens heen mogen in verband met het Corona-virus, wordt de herinnering aan deze trip alleen maar mooier.
ArcovandenBroek Bij deze nog een aantal foto's van onze heerlijke dag in Kings Dominion. Het was heerlijk rustig, prachtig weer en een nieuwe nummer 1 achtbaan voor mij. 😎 Misha en ik hebben ook nog in een monstertruck gereden, erg gaaf om eens te doen.
Marco Toch stiekem iets waar ik nu wel naar uitkijk, jouw dagelijkse reports van onze trip. Fijn park met Dominator voor mij als de absolute topper met i305 vlak erachter.
luckyrik28 Marco Nu lukt het nog dagelijks, morgen moet ik hele dag werken en dan een quiz starten dus denk dat morgen geen Busch Gardens trip report komt nog maar hij komt er wel zeker aan.
Jules Er is niets mis met Kings Dominion, maar van de enorme hoeveelheid achtbanen vind ik er maar weinig echt memorabel. Zeker nu Volcano weg is voelt 't toch allemaal beetje net niet. Nogal wat kopietjes van banen elders of het mindere broertje of zusje. Ik heb Twisted Timbers nog niet gedaan, maar op Intimidator en Dominator na kun je echt alles beter doen in Kings Island of Cedar Point. Beter gezegd, ik zou vanuit Washington D.C. eigenlijk altijd doorrijden naar Busch Gardens.
Marco Jules Er is niets mis met Kings Dominion, maar van de enorme hoeveelheid achtbanen vind ik er maar weinig echt memorabel. Het zijn zeker niet de meest memorabele achtbanen die ze daar hebben, maar het park vond ik wel gezelliger overkomen dan zijn grote broer in Mason. Vooral de entree met alle bomen en de Eifeltoren in het midden deed veel goeds. Ik denk dat ik Dominion eerder een herhaalbezoek zal geven dan Island. In Island wordt er alleen continu gebouwd, dus ik denk dat ik daar de volgende keer ook heen zou moeten gaan. Iets wat helemaal geen kwelling is, de Kings parken waren allebei meer dan prima.
Jules Marco Ik denk dat ik Dominion eerder een herhaalbezoek zal geven dan Island. Ik zie in Island gewoon zoveel meer achtbanen met echte herhalingswaarde. The Beast is een icoon, Banshee is mijn favoriete inverted, Diamondback vind ik zalig, Mystic Timbers is een top 3 GCI voor mij, daar komt nu nog eens Orion bij en dan heb je nog zoveel versies van banen die ook in Dominion staan. Ik zou al die banen echt tien keer opnieuw kunnen doen en steeds weer genieten.
Micha Het moment dat je bij zo een iconische plek aankomt (Eifeltoren-view): "Ik kom daar nooit", riep ik als guppie van vijftien net vers in deze hobby. O ja, ook bij Cedar Fair lekker onbeperkt drinken! Ik ben over het algemeen geen fan RMC's, zoals jullie op de trip al merkten. Toch vond ik Twisted Timbers een erg leuke baan. Alleen die kl*tebeugels blijven een groot minpunt. Oh, en als je als park een scherm ophangt met tijden voor dispatch, gebruik die dan niet alleen voor de sier. Laat ik ook even door wat banen lopen: Grizzly De open haard in! Wat een rammelbak. Intimidator 305 Ik ga vloeken in de kerk: niet de beste achtbaan van de trip! Hij is uniek, gigantisch en extreem. Maar voor mij net over het randje van wat nog leuk is en de herhalingswaarde. Dominator Hoe achterlijk eigenlijk ook; het is een opvulachtbaan bijna terwjl het in veel parken een topper zou zijn. Lekker ritje! Flight of Fear Lachen, gieren brullen. Het is meuk, maar wel grappige meuk. Back Lot Stunt Coaster Ontzettend leuke baan, eigenlijk leuker dan verwacht. Was het niet hier dat @Andre 'Ik ren niet voor een achtbaan' op aamgeven van Misha een ontzettende sprint trok? Ergens in dat park ligt nog mijn verloren zonnebril 🙁. Overigens hebben we bijna alleen maar extreme warmte gehad.