Mooi achtbaanstaal 🙂. Kleur word ik ook wel blij van, zien we niet vaak.

16 dagen later

En ondertussen is de lifthill al geplaatst.

edit never mind

9 dagen later

De bouw verloopt voorspoedig. Ondertussen zijn namelijk niet alleen de looping, maar ook vele andere trackdelen al geplaatst.

TuttiFrutti Het gaat best wel vlot daar.

Dat mag ook wel, want de opening zou in mei al zijn als ik het goed heb.

6 dagen later

Ik kwam nog een POV animatie tegen

Ik blijf er trouwens bij dat ik liever had gezien dat ze een Infinity Coaster variant hadden gekocht. Ik vind de layout prima al is het wel kort (maar goed je kan ook niet heel veel op die oppervlakte). Maar infinity treinen zijn vele malen beter dan Eurofighter varianten naar mijn mening, die had ik hier toch liever gezien.

    The_Real_Infernape Ik blijf er trouwens bij dat ik liever had gezien dat ze een Infinity Coaster variant hadden gekocht. Ik vind de layout prima al is het wel kort (maar goed je kan ook niet heel veel op die oppervlakte). Maar infinity treinen zijn vele malen beter dan Eurofighter varianten naar mijn mening, die had ik hier toch liever gezien.

    Tja er zullen vast wel meer liefhebbers zijn die liever een Infinity coaster gezien zouden hebben dan een Eurofighter.
    Maar de kosten van zo'n Infinity Coaster zijn ook stukken hoger.

    Ondertussen is de bouw van Vindfald ook bijna afgerond, nog maar een klein stukje track hoeft er geplaatst te worden.

    Erik To be fair, alle Eurofighters na Tantrum hebben allemaal weer schouder beugels. Ik zie ze ook in de video van Vindfald, niet dat dat iets wil zeggen over het eindresultaat maar ik vrees dan toch dat we geen infinity-like treinen gaan krijgen. Vraag me dan ook af waarom ze er na Tantrum weer mee gestopt zijn.

    • Erik heeft hierop gereageerd.

      The_Real_Infernape To be fair, alle Eurofighters na Tantrum hebben allemaal weer schouder beugels.

      Oh wauw, je hebt gelijk. Wat een teleurstelling! Tantrum was juist zo fijn met deze beugels.

      Gerstlauer is soms zo raar met de Eurofighter. Er zijn er 2 met treinen die waren gemaakt voor het (inmiddels discontinued) Launch Coaster model en dan heb je Kráter, Tantrum, Hydrus, Iron Shark en Adrenaline Peak met een nieuw treindesign heel erg lijkend op de Infinity, om vervolgens weer terug te vallen op de oude treinen. Het lijkt alsof ze steeds iets nieuws willen proberen maar dan toch terug grijpen op het oude. Er zal vast een reden voor zijn, misschien zijn die nieuwe treinen duurder wat schuurt met de ''goedkoopheid'' van een eurofighter? Geen idee.

        QDude24 sowieso zijn de Infinity en Eurofighter twee achtbaantypes die qua opties echt ontzettend dicht bij elkaar liggen, dat ik me altijd al afgevraagd heb waarom de oudste van die twee niet gewoon al uit de catalogus geschrapt is.

          Quefox_ dat ik me altijd al afgevraagd heb waarom de oudste van die twee niet gewoon al uit de catalogus geschrapt is.

          De Eurofighter is simpelweg nog actief als een goedkopere an compactere Infinity tegenwoordig, ja, je kan nog steeds grote custom layouts kopen als je dat zou willen, maar als je daar geld voor hebt kun je net zo goed een Infinity kopen.

            QDude24 maar wat is er nou zo wezenlijk anders tussen de twee types dat dat prijsverschil zou verklaren? Zichtbaar zijn enkel de treinen anders, maar dat kan toch niet zo'n groot prijsverschil creëren dat parken hun miljoenenproject ineens naar aan andere leverancier vergeven.

              Quefox_ deze vraag kwam me bekend voor, want ik had die 2,5 jaar geleden ook in het topic over Defiance in Glenwood Caverns. https://forum.pretpark.club/d/1683-gerstlauer-bouwt-een-record-brekende-achtbaan-voor-2022/66

              TL;DR is het kenmerk van EuroFighters dat ze een beyond vertical drop hebben, dat heeft elke Eurofighter. Infinity Coasters moeten hun onderscheidende factor hebben van de meer innovatieve treinen. Verder zou je nog kunnen zeggen dat bij EuroFighters een combinatie van lancering en lifthill een optie is, maar dit komt bij Infinity coasters niet voor. Inifinity coasters hebben ook meer innovatieve elementen zoals turntables, achterwaartse drops op lifthills en shuttle layout delen, wat dat betreft is een EuroFighter in de basis simpeler denk ik? Maar goed, met een achtbaan als Pitts Special in PowerPark maakt dat verschil weinig uit.

                The_Real_Infernape maar dat zijn onderscheiden die gemaakt zijn doordat ze het niet aanbieden (of omdat nog niemand ervoor gekozen heeft). In theorie zouden al die elementen makkelijk voor beide types beschikbaar kunnen zijn. De beyond vertical drop zie je al op Infinity Coasters, launch en lifthill tezamen kan geen hogere wetenschap zijn om mogelijk te maken en al die innovatieve elementen van de Infinity zouden volgens mij net zo goed op een Eurofighter kunnen. De Infinity voelt (en is tot zekere zin) gewoon een doorontwikkeling van de EuroFighter, en het is nu raar dat die twee types zo naast elkaar blijven bestaan.

                The_Real_Infernape wat dat betreft is een EuroFighter in de basis simpeler denk ik? Maar goed, met een achtbaan als Pitts Special in PowerPark maakt dat verschil weinig uit

                Maar om even hier op in te haken, is dat precies waar voor mij de logica ophoudt. Een simpele EuroFighter is gewoon een nog simpelere Infinity Coaster. Al die innovatieve foefjes hoef je niet te kiezen, waarom is die EuroFighter dan - naar zeggen - alsnog goedkoper.