Ik zal even per punt op niet-chronologische volgorde eens mijn mening geven. Ik zie namelijk van veel dingen nog niet goed in waarom het niet mogelijk is.
Niek Er zijn meer mogelijkheden in de baanlayout (waaronder dus de drop óp de lifthill, swing launches, turntables en switch tracks)
Die drop op de lift, oke, maar die andere zaken zouden gewoon mogelijk moeten kunnen zijn op Eurofighters. Launches kennen we al, waarom zouden die niet beide kanten op kunnen? Turntables en switch tracks worden al gebruikt voor storage, dit kan je dan met weinig aanpassingen ook aanbieden voor in het ritverloop.
Niek De treinen zijn gebouwd voor een hogere capaciteit, met max 8 zitrijen en dus max 32 personen per trein.
Maximaal 8 inderdaad, en minimaal 2. Dus als er wens is voor kortere treinen is dat gewoon mogelijk.
Niek De treinen kunnen worden uitgerust met onboard audio.
Ik kan me niet indenken dat het zo complex moet zijn een onboard audiosysteem in de Eurofighter treinen te installeren. Zo veel extra gewicht brengt dat niet met zich mee. Sterker nog, door de grotere aanwezigheid van carosseriedelen zou je ze naar mijn idee juist makkelijker kunnen installeren.
Niek Het ontwerp beschikt over een nieuw magnetisch veiligheidssysteem op de lifthill
Hier heb ik wel wat vraagtekens bij, want is dit echt zo? Dit lijkt meer een additionele optie op de Infinity Coaster te zijn, want ik herken dat systeem niet op alle achtbanen van dit type met een lift hill.
Niek De treinen zijn gebouwd voor een hogere maximum snelheid (max 140, waar de Euro-Fighter max 110 haalt)
De treinen kunnen max 5,5 G aan, waar de Euro-Fighter max 5 G aankan.
Dit zijn eigenlijk de enige twee punten waarvan ik zeg, fair. Die zwaardere krachten en hogere snelheden zijn gewoon fysieke begrenzingen. Maar als echt het voornaamste verschil hem in de trein zit, waarom dan niet gewoon meerdere treinen aanbieden op hetzelfde "type"? Op de Eurofighter hebben we ook al drie verschillende soorten karretjes gezien, waarvan ik overigens niet weet of ze allemaal nog aangeboden worden of niet.