In 2024 zal Tivoli Friheden een 23 meter hoge Gerstlauer Eurofighter openen met de naam Vindfald, welke Cobra vervangt. Die omgekeerde achtbaan werd in januari 2023 afgebroken na het dodelijke ongeval in juli 2022. Zijn vervanger wordt dus geen Intamin Hot Racer.
Bron: https://stiften.dk/aarhus/tivoli-friheden-praesenterer-cobraens-afloeser-se-den-nye-rutschebane-vindfald-her
Vindfald voor Tivoli Friheden in 2024
Wel apart dan om te lezen dat het park gekozen heeft om Cobra te vervangen door een EuroFighter.
Of de mensen van het park zijn tijdens diezelfde reis nog naar West Australië geweest, daar staat in Adventure World namelijk ook nog Abyss (https://rcdb.com/7444.htm)
Prima baantje, vind vooral leuk dat de naam vertaald naar het Nederlands "meevaller" is.
2003 wil zijn attractie terug.
Het verbaast me dat parken nog steeds dit verkiezen boven de modernere Infinity coasters. Zal wel goedkoper zijn.
- Bijgewerkt
Niet echt een indrukwekkende investering dit. Er zal wel weinig ruimte zijn, zowel financieel als qua oppervlakte. En inderdaad... de tijd van dit soort eurofighters met die irritante lifthill+drop ligt wel een beetje achter ons.
Maar goed. Laten we het positief bekijken. Er wordt in ieder geval degelijk materiaal gekocht . Gerstlauer is natuurlijk een ideale bouwer voor een baantje als dit.
Wat is er mis met een Eurofighter? Dit is toch een leuke investering voor een klein tot midden groot park?
Kan nooit veel slechter zijn dan de invert die er stond.
Volgens mij is dit een prima baantje voor Tivoli Friheden.
Ik snap de verbazing/vraag van mensen hier waarom ze niet voor een infinity coaster zijn gegaan, maar volgens mij gaat dit puur om prijs. Friheden is geen groot park, en moet het ook niet hebben van z'n grote thrill coasters. Als ik het goed begrijp, is het park eigendom van de gemeente, en die kunnen daar geen grote bedragen tegenaan gooien, dus denk ik dat dit een mooie oplossing is om toch iets leuks voor de >= tiener doelgroep te hebben.
Ondertussen zijn de werkzaamheden voor de nieuwe coaster Vindfald ook begonnen
Mooi kleurtje!
Mooi achtbaanstaal . Kleur word ik ook wel blij van, zien we niet vaak.
- Bijgewerkt
En ondertussen is de lifthill al geplaatst.
- Bijgewerkt
edit never mind
De bouw verloopt voorspoedig. Ondertussen zijn namelijk niet alleen de looping, maar ook vele andere trackdelen al geplaatst.
Het gaat best wel vlot daar. Nog steeds een heel mooi kleur.
TuttiFrutti Het gaat best wel vlot daar.
Dat mag ook wel, want de opening zou in mei al zijn als ik het goed heb.
- Bijgewerkt
Ik kwam nog een POV animatie tegen
Ik blijf er trouwens bij dat ik liever had gezien dat ze een Infinity Coaster variant hadden gekocht. Ik vind de layout prima al is het wel kort (maar goed je kan ook niet heel veel op die oppervlakte). Maar infinity treinen zijn vele malen beter dan Eurofighter varianten naar mijn mening, die had ik hier toch liever gezien.